Ahhoz azonban, hogy az úgynevezett metaverzum ilyen módon valósuljon meg, szükséges a tesztelési készségeket fejleszteni, munkaerő továbbképzésbe és innovatív tesztelési módszerekbe fektetni — fejti ki a Deloitte Quality Engineering legújabb Trends Report jelentésében. A valóságot és a virtuális valóságot ötvöző interaktív élmények mára elérhetőek, és egyre inkább mindennapjaink és üzletmenetünk részévé válnak. Bár az iparági elfogadása még folyamatban van, a technológiai óriások már milliárdokat fektettek be a metaverzumba.
A felmérés szerint a vezetők 61 százaléka gondolja úgy, hogy a felhasználói élmény új termékekkel és szolgáltatásokkal történő kiegészítése magasabb szintre emelheti az ügyfelek élményét. Továbbá, 24 százalékuk állította, hogy mindez hordozható és fizikai eszközökkel, 14 százalék szerint pedig kiegészített valóság, illetve virtuális valóság (AR/VR) technikákkal történhet. Mivel a minőségi élmény kialakítása ilyen módon történő kialakítása egyre fontosabb, kérdés, hogy milyen módon és milyen gyorsan képesek piacképessé tenni a valós és virtuális világ összekapcsolását.
„A jó minőségű interaktív élmény egyre fontosabbá válik vállalati ügyfél-elégedettség és ügyfél-hűség szempontjából” – mondta Bakó Béla, a Deloitte Magyarország technológiai tanácsadás üzletágának menedzsere.
Teljesen ránk szabják
Az ügyfélélmény következő szintje a teljesen személyre szabott termék, amelynek kialakítását ösztönzi az átalakuló digitális környezet és a legújabb interakciós módszerek. Ahhoz azonban, hogy a metaverzum ilyen módon valósuljon meg, szükséges a tesztelési készségeket fejleszteni, munkaerő továbbképzésbe és innovatív tesztelési módszerekbe fektetni.