„A metaverzum teljes körű megvalósulása – széles körű felhasználói elfogadással és kialakult gazdasággal – egy évtizedet vagy annál is többet vehet igénybe. Ezért arra számítunk, hogy a felhasználókért és a szövetségesekért folyó verseny intenzív lesz a metaverzum vezető szerepéért versengő vállalatok között. A tesztelés egyik leghatékonyabb megközelítése az ügyfélközpontú gondolkodásmód: az ügyfelek igényeinek, viselkedésének és érzelmeinek megértéséhez a cégeknek tanulmányozniuk kell a használati eseteket, ki kell használniuk a mesterséges intelligencia és gépi tanulás kínálta lehetőségeket, és adatelemzés segítségével tesztelési modelleket kell kidolgozniuk" — tette hozzá a szakember.
Bár a metaverzum jövője még ismeretlen, a Deloitte szakértői szerint elterjedése több kulcsfontosságú kérdéstől is függ:
- Milyen mértékű szabványosításra van szükség?
- Hogyan válhat a felhasználói felület intuitívvá és zökkenőmentessé?
- Milyen fogyasztói és kereskedelmi felhasználási eseteket lehet kiszolgálni?
- Hogyan lesz szabályozva a metaverzum?