ügyfélélmény cikkek
Amikor az ügyfél többet árt, mint használ
Az elégedett ügyfelek minden vállalkozás fennmaradásának létfontosságú elemei. Azonban azzal is tisztában kell lennünk, hogy nem lehetséges minden ügyfelet teljes körűen kiszolgálni, márpedig a mérges ügyfél többet árt, mint használ. Mutatunk most három riasztó jelet, ami azt jelzi, hogy az ügyfelünkből előbb-utóbb ellenség lesz.
Ez a sikeres digitális átállás kulcsa
Negyedével nagyobb bevételnövekedést várnak a digitális átállásban élenjáró vállalkozások a következő két évben a transzformációnak köszönhetően, mint a folyamatban hátrább lévő riválisaik– többek között ez derül ki egy nemzetközi tanulmányból.
Hogyan kezeljük a negatív fogyasztói beszólásokat a neten?
Alapszabály, hogy muszáj reagálni a negatív fogyasztói véleményekre az interneten. Mert nemcsak az elégedetlenkedő személynek válaszolunk, hanem az összes többi vásárlónak és potenciális ügyfélnek, aki olvassa a fikázó beszólást.
Az eladás után is fontos a tisztelet
Az első eladás után is foglalkozni kell az ügyféllel – ez ma már nem javaslat, hanem tény. Ugyanakkor fontos, hogy a figyelmesség ne váljon tolakodóvá, ehhez viszont a márkáknak fontos megfelelniük az adatvédelmi szabályoknak.
Jobb ügyfélszolgálat a siker kulcsa?
Divatos koncepció a HR és a vállalatszervezés világában manapság az egyszerűsítés. Összetettek a vállalati szabályzatok és a céges folyamatok, az elvárt színvonal megütése nem könnyű. Minél egyszerűbben képes erre egy beosztott, annál jobb. Minimalizmusban az erő. Ma már a szimplifikálás kapcsán realizálható hozamról beszélnek a menedzsment-tanácsadók. És workshopokban tanítják egyszerűsítésre az alkalmazottakat.
Vezetők figyelmébe: a bocsánatkérés nem mindennapi csodafegyver
A felelősségvállalás az egyik legfontosabb vonás, ami egy jó vezetőt jellemez. A felelősségvállalás egyik formája: ha hibáztunk, ha megbántottunk valakit, ismerjük el, és kérjünk bocsánatot. Erdős Zsuzsanna (képünkön) üzleti etikett tanácsadó és coach írása.
Nem az IT dolga a digitális átállás
Nem elég a régi folyamatokat digitálisra fordítani, a versenyképességhez az új igényeknek, technológiáknak megfelelő új üzleti modellek kellenek. A szolgáltatás mindennél fontosabb, az Uniqa már tapasztalatból mondja.
Miért az értékesítő ad el, ha az ügyfélszolgálat ismeri a vevőt?
Bármilyen iparágban tevékenykedünk is, az ügyfelek igényeinek pontos megértése, problémáik megismerése is kiküszöbölése biztos, hogy jövedelmező változásokat generál a cégünkben. A legtöbbet pedig azok tudják minderről, akik nap mint nap beszélnek a vásárlókkal.
Hallgatózással irányítható a fogyasztó
Napjaink átalakuló fogyasztói magatartása, a tudatos döntések, a könnyen hozzáférhető vélemények és ajánlások mind hozzájárulnak a social listening terjedéséhez, amelynek lényege, hogy a vállalatok megtalálják, megértsék és üzletileg is felhasználják a közösségi média felületein keletkező releváns tartalmakat.
Miért kéne még a sorban állást is megtervezni?
Pár éve jelent meg a service design kifejezés, most viszont már szinte a csapból is folyik. De mire jó ez az egész? A téma szakértője, Csernátony Fanni, a Cellux Csoport tagja mesélt róla.
Már kevés a sikerhez, ha valami működik
A design több mint esztétikum, több mint kreativitás: tágabb értelemben véve a problémamegoldásról szól. Ma már az üzlet minden aspektusát áthatja, ami hosszú távon egyre tökéletesebb ügyfélélményt, így elégedett vásárlókat és nagyobb bevételt eredményez.
Így lehet pénztermelő az ügyfélszolgálatból
A cégek sajnos sokszor szükséges rosszként tekintenek az ügyfélszolgálat üzemeltetésére, pedig kellő figyelemmel ebből akár bevételtermelő egység is válhatna.
A hoteleknek is fel kell készülniük a digitális nemzedékre
További lassulást vár a vendéglátóiparban 2017-ben az EY Global Hospitality Insights elemzése. A jóslatot a gazdasági bizonytalanságra, a folyamatosan növekvő kínálatara és az ezzel párhuzamosan csökkenő keresletre alapozzák. Ez nagyjából a 2016-ban is tapasztalt trend folytatása. A siker kulcsa a digitális világban keresendő.
Webkereskedelmi tippek egy sikeres sorozatvállalkozótól
Eddig tartott, hogy a magyar vásárlókat elsősorban hazai webshopok szolgálták ki. Hamarosan letarolják a piacokat az óriásvállalatok, de még fel lehet ülni a vonatra, és itthonról is lehet páneurópai webshopot építeni – véli a sikeres e-vállalkozó, Valner Szabolcs, a Vatera és a NetRisk korábbi tulajdonosa.
Erre kell nagyon figyelni a webshopoknál
Az ünnepi vásárlási roham még csak most kezdődött el, de már tapasztalható, hogy a fogyasztók online szolgáltatásokhoz és a vásárlási élményhez kapcsolódó elvárásai magasabbak, mint valaha.
A siker titka a panaszos ügyfél, és ahogyan bánnak vele
A szolgáltató cégek csupán kétharmada menedzseli jól a panaszokat, s mindössze negyedük kér elnézést az okozott hibáért. Az ingyentermék vagy a kedvezmény formájában nyújtott anyagi kompenzáció nem feltétlenül a leghatásosabb megoldás. Fontos a megfelelő kezelés megválasztása – derül ki az Ipsos legfrissebb nemzetközi kutatásából.
Ne csak egyetlen napról szóljon a Black Friday
Az idei Black Friday a szakemberek várakozásai szerint még a tavalyinál is nagyobb durranás lehet a kereskedelemben. Az akciókkal, leárazásokkal becsábított fogyasztók tömegeinek azonban hosszú távon is hasznát veheti egy vállalat. Mutatjuk, hogyan!
Megfizetik a vevők a megbecsülést
Egyértelmű versenyhátrányt jelent, ha egy cég nem foglalkozik az ügyfélélmény fejlesztésével, ez már bizonyos. De mit tegyünk? Adjuk a megbecsültség érzését a vásárlóknak! Azt is elmondjuk, hogyan.
8 tipp, hogy jól jöjjünk ki a karácsonyi hajrából
A karácsony előtti időszakot minden online kereskedőnek maximálisan ki kell használnia. Ahhoz, hogy a roham ne katasztrófa, hanem örömünnep legyen, fel kell készülni! Van 8 tippünk, hogy járassa csúcsra a karácsonyi szezont.
Ettől döglik a légy a neten
A jövőben talán már meg sem kell rendelnie a vevőnek a termékeket ahhoz, hogy leszállítsunk - az okoseszközök intézik majd a dolgot. Egyelőre viszont a jó sztorik mellett a jó akciók és a gyors szállítás az, ami hoz a konyhára. Az internetes vásárlás napja apropóján lássuk a legforróbb online kereskedelmi trendeket!
A zene segíthet többet eladni
A kereskedők a legkülönfélébb módszerekkel próbálják vásárlásra bírni a boltjukba betérőket. A jól elrendezett áru és a vonzó árak mellett bármilyen meglepő, az sem mindegy, hogy mi szól a hangszórókból.
Indul az Év Kereskedője verseny
Szeptember 4-ig lehet jelentkezni Az év kereskedője versenyre, amelyet első alkalommal hirdetett meg a Mastercard. Öt kategóriában lehet pályázni.
Aki nem fejleszt, az le is húzhatja a rolót
A kiskereskedelmi cégek sem hanyagolhatják el a digitális fejlesztést és innovációt. Ennek oka, hogy a kiskereskedelmi piacokon is egyre inkább a globális és határokon átívelő kereskedést folytató szereplők dominálnak, ezen a terepen pedig csak állandó fejlődéssel lehet versenyben maradni – derült ki a UPS felméréséből.
Szimpla látogatóból könnyen lehet hűséges ügyfél
Ha a weboldal nem lendít az értékesítésen, nem teszi a dolgát - így fogalmazhatnánk röviden, tömören, velősen. Pedig néhány egyszerű lépés kell csak, és máris hűséges vásárlónk lehet egy szimpla látogatóból.
Ahol egyszer jó volt, szívesen visszatérünk
A magyarok harmada több alkalommal is visszatér ugyanarra a településre nyaralásai alkalmával, és minden ötödik ember ugyanoda foglal szállást, ahol egyszer már elégedett volt a kiszolgálással - derült ki a Szallas.hu legfrissebb, az Év Szállása versenyhez készített statisztikáiból.
Így játsszunk hűségre
Mindenki szeret versenyezni, több pontot gyűjteni, mint mások, szereti a jutalmakat, és szeret szórakozni. A játékosítás pontosan erre a viselkedésre épít, és a marketingben is használható. A gamification segítségével a vásárló többször lép érintkezésbe a márkával.
Itt a digitális szállodák ideje
2020-ra az európai lakosság 44 százaléka digitális bennszülöttnek nevezhető majd, ami még lényegesebbé teszi a digitális foglalási eszközök használatát. A szállodák több mint kétharmada gyűjt rendszeresen adatokat a vendégekről, azonban kevesebb, mint felük használja fel ezeket tudatosan, személyre szóló ajánlatok készítése céljából. Pedig nagyon itt lenne az ideje...
A jó termék smafu, élmény kell az eladáshoz
Új korszakba léptek a vállalatok: van, amelyik úgy látja, az ügyfélszerzés helyett az ügyfélmegtartásra kell fókuszálni, az értékesítés pedig a hagyományos csatornák helyett a kényelmes digitális megoldások irányába tolódik. Az ügyfélközpontú szemlélet és a márka jó hírnevének széles körben való terjesztése tűnik ma versenyképes stratégiának.
Többet akar eladni? Lássa, kivel áll szemben!
Az értékesítők sikeréhez vezető első lépése az értékesítési helyzet felismerése. Az értékesítési helyzetek különbözőek, és a különböző helyzetek más-más értékesítői viselkedés tudatos alkalmazását kívánják.
Hiánycikk a mosoly a boltokban
Kicsivel kevesebbet mosolyognak a magyar eladók, mint a megelőző 2 évben, köszönteni viszont az esetek több mint 90 százalékában köszöntik a vevőket - derül ki abból a vevőkiszolgálási felmérésből, melyben 61 ország próbavásárlást végző szolgáltatói vettek részt világszerte, több mint 1,1 millió esetet vizsgálva.
Nem vásárlásra való már elsősorban a bolt
Az ügyfélélmény az értékesítés egyik kulcsszava lett mostanra. Bár része minden pont, ahol kapcsolatba kerülünk a fogyasztóval, a fizikai üzlethelyiség különösen fontos és új szerepet kaphat benne.
Már nem lesz több online vásárló?
Habár jelentősen bővült tavaly is az online kereskedelem, egyre kevesebb az új fogyasztó a piacon, ezért a webshopoknak arra kell koncentrálniuk, hogy ügyfeleik rendszeresen visszatérjenek hozzájuk. Az új menő trend a mobil, egyre többen vásárolnak okoseszközökről, erre érdemes lehet „ráfeküdni”.
Szexinek kell lenni még a biztosítónak is
Tavaly 2,2 százalékos díjbevétel-növekedést ért el a magyar biztosítási szektor, köszönhetően a nem-életbiztosítási ágnak. A biztosítóknak is nagy kihívásokkal kell szembenéznie, a vezetők nem különösebben optimisták.
Több százmilliárd múlik egy élményen
A magyar fogyasztók 26%-a hajlandó akár 10%-kal is többet fizetni a termékekért vagy szolgáltatásokért, ha egyúttal kimagasló ügyfélélményt kap - derül ki a Develor kutatásából. A vállalatvezetők szerint a bevételük 21,2%-át bukhatják azok a cégek, amelyek nem foglalkoznak ezzel.
Már a hűség is racionális döntés
Változtak a fogyasztási szokások, a cégeknek egészen más versenyhelyzetben, sokkal tudatosabb fogyasztókra kell hatást gyakorolniuk. A hűség az egyetlen remény.
A kommunikációban is szoftver segíthet
Egy kezdő vállalkozás esetében a cégen belüli és az ügyfelekkel történő kommunikáció is könnyebb. Attól kezdve viszont, hogy a vállalkozás elkezd nőni, és egyre több a munkatárs és az ügyfél is, nehezebb mindent fejben tartani, és értesíteni mindenkit a számára releváns információkról.
Hogyan hoz pénzt az élmény?
Tévedés azt hinni, hogy a gondosan megalkotott felhasználói élmény csak a felhasználóknak tett szívesség. Az ebbe fektetett pénz az idők során sokszorosan megtérülhet a cég számára.
Egyszerű varázsigék a jobb ügyfélélményhez
Úgy tűnik, a három legnehezebben kimondható szó a magyar nyelvben a kérem, köszönöm és sajnálom. Legalábbis sajnos egyre kevesebbszer használják őket. Pedig nem egyszerűen udvariassági formulákról van szó, a varázsszavak sokat érhetnek!
Tiszta mosdó = több vendég
Egy európai felmérés szerint a mosdók tisztasága a második leggyakoribb elégedetlenségi tényező a lassú kiszolgálás után. nemcsak azt várja el a vendég, hogy legyen szappan, hanem azt is, hogy jó minőségű legyen.
Van jövője a borbélyoknak
Bár mondhatjuk, hogy 2015 a borbélyok divatjának éve Magyarországon, nem erre a hullámra épít Rezi Ádám, az aBorbély tulajdonosa. Hosszú távra tervez, a mai gyerekekben is a későbbi törzsvendéget látja.
Az élmény mindig megéri
Fodrászatokból Dunát lehet rekeszteni, és egyik üzlet olyan, mint a másik. Nem épp az innovációról és az innovátorokról híres ez a szakma. Csakhogy ez nem igaz. Még itt is lehet egyedit, vevőcsalogatót alkotni némi fantáziával és szenvedéllyel. Aki azt gondolja, hogy ha egy fodrászatot látott, már mindet látta, még nem járt olyan szalonban, amely otthonosságra törekszik, és ahol egy vágás után – ha kedve tartja – akár pár taktust is leüthet a zongorán.
A vásárlói hűség négy alaptétele
Egy piaci rés megtalálása, egy jó szolgáltatás, egy remek termék – ha elég ügyesek és kitartóak vagyunk – hamar megtalálhatja a közönségét. A kihívás innentől kezdve nem csak az, hogy növeljük a vásárlóink, megrendelőink számát, hanem az is, hogy megőrizzük azokat, akik egyszer már minket választottak, s visszatérő, a cégünkhöz, márkánkhoz hű, elkötelezett vásárlók, megrendelők legyenek.
Az autókereskedőknek is megéri becsülni az ügyfelet
Az, hogy az ügyfelet pozitív élmény érje vásárlás, ügyintézés, vagy egy szolgáltatás igénybevétele közben, ma már alapkövetelmény, hiszen aki rossz szájízzel távozik a pénztártól, jóval kisebb eséllyel tér vissza a későbbiekben.
Az ügyfelek nem élvezik az ügyfélélményt
Ahány piac, annyiféle fogyasztói igénynek kell megfelelnie egy fejlődni kívánó vállalatnak, ám míg a vállalatok közel 80 százaléka gondolja átlag felettinek ügyfélélmény teljesítményét, ezzel a fogyasztók alig 8 százaléka ért egyet.
A belső elégedettséget az ügyfelek is érzik
A pozitív ügyfélélmény nem a kommunikációval kezdődik, de nem ám! Először magunkban, a cég belső működésében kell rendet tennünk. Megéri foglalkozni a kérdéssel, az ügyfelek ugyanis az élményért hajlandóak a legtöbbet fizetni.
Az online siker titkos összetevője: a felhasználói élmény
Tévedés azt hinni, hogy a gondosan megalkotott felhasználói élmény csak a felhasználóknak tett szívesség: az ebbe fektetett pénz az idők során sokszorosan megtérülhet egy cég számára.
Nagy kockázat, de lehetőség is a panaszos ügyfél
A cégek jelentős része nem fordít kellő figyelmet a panaszos ügyfelekre, és ezzel bevételük jelentős részét kockáztatják. Pedig a megfelelően kezelt panasz után az ügyfél elégedettebb a szolgáltatással, mint előtte.
Még van hová fejlődni elektronikus ügyfélkezelésben
Személyes és telefonos kiszolgálásban viszonylag jól teljesítenek a hazai vállalatok, az elektronikus ügyfélkiszolgálás területén viszont van még hova fejlődni, bár jelentősek a különbségek az egyes cégek között.