A kínai ipari minisztérium azt tervezi, hogy megtiltja az új autók továbbértékesítését az első forgalomba helyezést követő hat hónapon belül – írja a Reuters. A lépés célja a „nulla kilométeres” használt autók kereskedelmének megfékezése, amely a világ legnagyobb autópiacán alakult ki az évek óta tartó, brutális árháború következményeként.
A gyakorlat során az újonnan legyártott járműveket már az értékesítés előtt biztosítják és forgalomba helyezik, hogy a gyártók és a kereskedők teljesíteni tudják az eladási célokat. Bár ezek a járművek ténylegesen újak, a papíron használtként jelennek meg, ami számos problémát okozhat a vásárlók számára, például bonyolultabb tulajdonjogi és biztosítási ügyintézést.
A cikk szerint a Kínai Autókereskedők Szövetsége egy külön kódolási rendszert is javasolt az exportra szánt használt autók nyomon követésére. Olyan vezető kínai autógyártók, mint a Chery és a BYD már lépéseket terveznek a szabályszegő kereskedők ellen. A cégek felelősségre vonnák azokat a partnereiket, akik az értékesítés előtt rendszámoztatják a járműveket.