A megmérettetés célja, hogy felhívja a figyelmet a hazai kereskedelem eredeti és különleges megoldásaira, valamint inspirálja a fejlesztéseket, bővítéseket, és elismerésben részesítse azokat a kereskedőket, akik minden téren szeretnének többet nyújtani vásárlóiknak.
Az eredeti és korszerű megoldásokat kidolgozó és alkalmazó kereskedők számára meghirdetett díjra öt kategóriában lehet pályázni: 1. A legjobb ügyfélélmény 2. A legjobb fizetést szolgáló digitális megoldás 3. A legjobb multichannel fejlesztés 4. A legjobb lojalitás program 5. A legjobb társadalmi felelősségvállalási (CSR) program A fődíjat a legtöbb pontot elért kereskedő kapja, aki ezzel elnyeri „Az év kereskedője” címet. A kategóriák győzteseiről független szakmai zsűri dönt.
A szakmai díj támogatója a Mastercard. A fizetési és technológiai vállalat Magyarországért és Szlovéniáért felelős igazgatója, Eölyüs Endre a versennyel kapcsolatban elmondta:
A versenyre 2016. szeptember 4-ig lehet jelentkezni. A pályázat a www.azevkereskedoje.hu honlapon nyújtható be írásban, max. 5 oldal terjedelemben, PPT prezentációként, max. 20 oldalon, illetve videón, ami nem hosszabb 5 percnél. Vegyes vagy más, közismert technika (pl. fotófilm, prezi.com) alkalmazása is elfogadott, amennyiben az összességében nem lépi át az időkorlátot. Az értékelés egyik szempontja a lényegre törő, könnyen megérthető pályázat, tehát grafikonok, táblázatok, folyamatábrák használata megengedett. A pályázatokat a szervezők alapvetően elektronikus úton, a honlapon feltöltve várják, de terjedelmi vagy egyéb okokból kifolyólag van lehetőség offline kiegészíteni a pályázatot – a szervezőkkel egyeztetett módon.
Az idei év legjobbjait a Business Days 2016 konferencián hirdetik ki Tapolcán 2016. szeptember 28-án, ünnepélyes díjátadó keretében. A kategóriák győztesei egy éven át (2016. október 1. és 2017. szeptember 30. között) használhatják a „Az év kereskedője 2016” emblémát és megnevezést.
A verseny szervezője a Wonderduck Agency, szakmai partnere a Trade Magazin.