Amikor az ügyfél többet árt, mint használ

Az elégedett ügyfelek minden vállalkozás fennmaradásának létfontosságú elemei. Azonban azzal is tisztában kell lennünk, hogy nem lehetséges minden ügyfelet teljes körűen kiszolgálni, márpedig a mérges ügyfél többet árt, mint használ. Mutatunk most három riasztó jelet, ami azt jelzi, hogy az ügyfelünkből előbb-utóbb ellenség lesz.

Változó hazai szabályozás: mit vár el az Ön cégétől a hatóság?
Sokakat érint - jöjjön el!

Klasszis Talks & Wine - Fenntarthatóság 2025 ősz

2025. szeptember 17.

Részletek itt >

Nem tudjuk nyújtani a kívánt szolgáltatást

Nem szívesen engedünk el egy jól fizető ügyfelet, még akkor is, ha egyébként az általa kívánt szolgáltatás nem illeszkedik be a profilunkba. Nyilván nem arról a kirívó esetről van szó, amikor a vásárló a virágboltban hamburgert kíván, ám egy X-generációs vásárlók igényeire szakosodott márka egyszerűen nem tud megfelelő szolgáltatást nyújtani Y-generációs ügyfeleinek. Ebben az esetben jobban járunk, ha fogcsikorgatva akár, de inkább lemondunk az ügyfélről. Tippünk: alakítsunk ki együttműködést olyan vállalkozással, amely viszont éppen az ő generációjukra szakosodott. Így a hozzánk beérkező, számunkra nem profilba vágó ügyfeleket átirányíthatjuk hozzájuk, ők pedig a mi ügyfélprofilunknak megfelelő megkereséseket hozzánk.

Kép: Freedigitalphotos/jesadaphorn

Egy ügyfél több időbe és energiába kerül, mint az összes többi

Van ilyen: amikor semmi sem jó, semmi sem teszi elégedetté, vasárnap délben is képes felhívni és több időbe és energiába kerül, mint az összes többi ügyfelünk. (Itt olvashatsz nyolc tippet, hogyan tarthatod féken az ilyen nehéz ügyfeleket!) Ez az ügyféltípus a „TaKa” azaz „Tüske a Köröm alatt”. Különös ismertetőjegye, hogy elsősorban amikor fizetésre kerülne sor, hozakodik elő a legtöbb, gyakran mondvacsinált problémájával. Tippünk: számolj nyugodtan utána, mibe kerül neked ez az ügyfél és mennyit ér meg neked, hogy megtartsd. Ha nem éri meg, szabadulj meg tőle amilyen gyorsan csak lehet.

Rövidtávon gondolkodik

Ha üzletet indítasz, akkor – bár érdemes bekalkulálnod a bukást, - arra számítasz, hogy sikeres leszel, szép bevételeket generálsz és idővel megalapozod békés, nyugodt nyugdíjas éveidet is. Ha az ügyfeleiddel, partnereiddel dolgozol, és ez a gondolkodásmód közös bennetek, akkor a kapcsolatotok mindkettőtöket erősíti, hiszen közös az értékrendetek és hosszú távon számíthattok is egymásra. Ellenben ha azt tapasztalod, hogy egy ügyfeled csak rövidtávon gondolkodik, jobb, ha távolságot tartasz tőle, mert ha a cége bukik, akkor a kifizetetlen tartozásai miatt te is követheted. Tippünk: az ilyen típusú cégeknek, ügyfeleknek szállítói hitelezést ne, vagy csak rövid határidővel végezzünk.

Ügyfélélmény a 21. században
A bevételek ötödét is veszítheti a cég egy év alatt, ha nem kiemelten kezeli az ügyfeleit, ha minden munkatársa, a szervezet egésze nincs átitatva az ügyfelek szolgálatával, az ügyfél elégedettségére törekvéssel. A technológia rohamos fejlődése, a fogyasztók tudatosodása és a piaci verseny élesedése miatt elsődleges stratégiai feladattá vált az ügyfélélmény folyamatos fejlesztése. Hogyan fokozzuk folyamatosan ügyfeleink élményszintjét, hogyan érjük el hűségüket, elégedettségüket ma a 21. században? A Piac & Profit konferenciáján szakemberek osztják meg velünk a leghasznosabb módszereket!
Időpont: 2017. október 05. Budapest, Gundel Étterem, 1146 Gundel K. út 4.

Véleményvezér

Megdöbbent a világ, hogy ki Charlie Kirk gyilkosa

Megdöbbent a világ, hogy ki Charlie Kirk gyilkosa 

Érdemes újragondolni előítéleteinket.
Nem volt profi Charlie Kirk gyilkosa

Nem volt profi Charlie Kirk gyilkosa 

Félárbócon Amerika zászlaja.
Már az első tíz között a budapesti lakhatási költségek

Már az első tíz között a budapesti lakhatási költségek 

Több mint 11 év munka kell egy átlagos budapesti lakáshoz.
Kormányváltó a hangulat Magyarországon

Kormányváltó a hangulat Magyarországon 

Rosszul áll a Fidesz szénája.
A világ legnagyobb gyarmattartója jelenleg Oroszország

A világ legnagyobb gyarmattartója jelenleg Oroszország 

Egykor önálló népek éltek a mai Oroszország nagy részén.
Hátul kullog Magyarország a diplomások számában

Hátul kullog Magyarország a diplomások számában 

A populizmus melegágya az iskolázatlanság.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo