Az online siker titkos összetevője: a felhasználói élmény

Tévedés azt hinni, hogy a gondosan megalkotott felhasználói élmény csak a felhasználóknak tett szívesség: az ebbe fektetett pénz az idők során sokszorosan megtérülhet egy cég számára.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

Kép:Pixabay

A felhasználói élmény (User Experience, legnépszerűbb nevén csak UX) fogalma egyre gyakrabban merül fel, ha weboldalakról, digitális termékekről beszélünk. Ha nem is vagyunk tisztában a fogalom pontos jelentésével, valójában akkor is folyamatosan találkozunk vele az interneten, sőt, bármely elektronikus eszközünket használva. Biztos van olyan webshop, amit szívesen keres fel, mert tudja, hogy könnyedén meg fogja találni azt, amiért jött, mert jól mutatja be a termékeket, mert segít könnyen döntést hozni, mert pár kattintással könnyedén adhatja fel a rendelést. Biztos jár néha olyan oldalon, amin minden, az ön számára érdekes információ pont ott van, ahol keresi, és nem kell a menüpontok között elveszve bolyongani. Ezeket az oldalakat jó élmény használni, így szívesen tér vissza rájuk.

Az, hogy ez így legyen, nem a véletlen műve: a felhasználói élmény tervezhető és tesztelhető, optimalizálható dolog. Az ezzel foglalkozó szakemberek az élményért felelős különböző építőkockákat - navigáció, információk elrendezése, vizuális megjelenítés és még sok más - addig rendezgetik, amíg az megfelel a célcsoport igényeinek. A munkájuk fontos részét képezi az is, hogy feltárják mik is pontosan ezek a felhasználói igények és elvárások, és ennek a mentén olyan stratégiát alkossanak, amely azokra választ ad és összhangban áll a cég törekvéseivel is. Ez a tudatos munka hazánkban még kevés cégnél jelenik meg, de egyre többen kapcsolnak, és helyezik digitális törekvéseik középpontjába a legfontosabbat: ügyfeleik elégedettségét.

A jó felhasználói élmény csodaszerei
Fábián Csongor, a mára világhírű magyar startup cég, a LogMeIn felhasználói élmény tervezője 4 „csodaszert” mutat, amit mindenképpen érdemes használni. A tippeket itt megtalálja!
A negatív ügyfélélmény nem játék - akár bevételük ötödét is elbukhatják ezen a cégek.
Tévedés azt hinni, hogy a gondosan megalkotott felhasználói élmény csak a felhasználóknak tett szívesség: az ebbe fektetett pénz az idők során sokszorosan megtérülhet egy cég számára. Ha egy vállalkozás termékeit online is meg lehet vásárolni, akkor az alaptétel egyszerű: a felhasználók nem csak az árak alapján hozzák meg döntéseiket. Mindannyian szívesebben járunk olyan boltba vásárolni, ahol jól érezzük magunkat, ahol tisztelnek minket és a szándékunkat, hogy itt fogjuk elkölteni a pénzünket. Ugyanez az online térben is működik: egy jól használható webshop, ahol élvezet vásárolni hosszútávon sokkal több visszatérő vevőt tudhat majd magáénak, és az emberek szívesebben is ajánlják majd egymásnak. Egy webshop esetében a felhasználói élmény optimalizálásával a konverziók (sikeres eladások) aránya is növekedhet, hiszen kevesebb látogató hagyja félbe a vásárlást amiatt, hogy elakad valamiben, frusztrálttá válik, vagy éppen nem találja, amit keresett. A konverziók javulása jelenti a jó felhasználói élmény legdirektebb megtérülését: már pár százalékos növekedés is látványos hatással van a bevételre.

Azonban ha nem adunk el semmit weboldalunkon, akkor is meghálálja magát, ha élménnyé tesszük a használatát. Te nem attól az ismeretlen cégtől kérnél szívesebben ajánlatot, vagy látogatnád meg a boltját, amelyiknek az oldalán minden kérdésedre könnyedén választ kapsz, amelyik jól bemutatja a termékeit? Ma, amikor a fogyasztók az interneten kezdik előkészíteni vásárlási döntéseiket, a weboldalad az első pont, ahol benyomásokat szereznek rólad, ahol elnyerheted a bizalmukat. Már itt demonstrálnod kell, hogy tiszteled azt az időt, amit arra szántak, hogy megismerkedjenek a cégeddel. A gondosan felépített felhasználói élmény biztosítja, hogy látogatóid így érezzék.

Mikor legközelebb új weboldalt, webshopot indítasz, vagy a meglévőt átalakítod, ne felejtkezz el a titkos összetevőről: a felhasználói élményről.

Fónagy Balázs Testbirds, felhasználói élmény elemző Marketing Fesztivál

 

Véleményvezér

Három és félszeres gázárral riogat a fideszes intézmény

Három és félszeres gázárral riogat a fideszes intézmény 

A Fidesz állandóan riogat, migránsokkal, háborúval, Sorossal, most meg a gázárral.
Főhet szegény Orbán Viktor feje

Főhet szegény Orbán Viktor feje 

Ez ám a meglepetés, mégiscsak Putyin a háborúpárti.
Hadházy Ákos szerint eltűnt 16 milliárd forint

Hadházy Ákos szerint eltűnt 16 milliárd forint 

Újabb botrány, lesz-e felelős?
Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo