Tiszta mosdó = több vendég

Egy európai felmérés szerint a mosdók tisztasága a második leggyakoribb elégedetlenségi tényező a lassú kiszolgálás után. nemcsak azt várja el a vendég, hogy legyen szappan, hanem azt is, hogy jó minőségű legyen.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Kép: Pixabay

10-ből 9 éttermi vendégnek fontos, hogy a vendéglátó egységek mosdói legalább olyan színvonalat képviseljenek, mint az étkezési terület derült ki a Tork kutatásából. A válaszadók 61 százaléka pedig nagyra értékeli, ha láthatja, hogyan készítik elő az ételt a nyitott konyhában, továbbá a vendégek 67 százalékának az is kiemelten fontos, hogy módja legyen megítélni az éttermi konyha tisztaságát és higiéniáját.

(Többet adni mindig megéri, nem csak a vendéglátásban! Azok, akik a bőséges csere mellett döntenek, akkor is virágoznak, amikor a többiek gondban vannak.)

„Egy éttermi látogatás persze elsősorban az evésről és az ivásról szól, de emellett érint minden egyéb tényezőt is; a konyha látványát, a többiekkel való érintkezést, a terítéket, és a fogások között a mosdóban szerzett benyomásokat. Ez azt jelenti, hogy a kiemelkedő élmény megteremtésének sok szempontja van”- mondja Győrfi Emőke a Tork termékmenedzsere . A kiemelkedő éttermi élmény összetevőiről a Tork egy európai felmérést is végzett az éttermi vendégek közreműködésével. A két tanulmány összesített eredményei azt mutatják, hogy az éttermi élmény legfontosabb eleme az étel íze, amelyet az étkezés területének valamint a mosdóknak a tisztasága és rendezettsége követ. De egyéb szempontok is vannak, amelyeket az éttermeknek figyelembe kell venniük:

• A belsőépítészeti kialakítás és a teríték fontos szerepet játszik. 10 válaszadóból 6-nak nagy, illetve nagyon nagy elvárásai voltak a belsőépítészeti kialakítás és a teríték tekintetében, és 10-ből 8-an úgy vélik, az éttermeknek jobban oda kellene figyelniük a teríték minőségére. A vendégek alaposan megnézik az étterem belső kialakítását – sok szempontot figyelnek meg, beleértve a mennyezet részleteit, a bútorok designját és a virágokat.

Lehet-e sikeres a vendéglátós, ha nem maga áll a pultban?
Sokan gyermekkori álmukat valósítják meg, mikor nem végzett szakemberként, hanem mondjuk színészként, mérnökként, bölcsészként a kisebb felhalmozott vagyonból kávézót, vagy kis éttermet nyitnak. A kezdeni lelkesedés azonban hamar elfogy, ahogy a beleöntött pénz is.
•  Az ételek és italok előkészítésének részletei is nagyon érdekli a vendégeket. 10 válaszadóból 6 (61%) nagyra értékeli, ha láthatja, hogyan készítik elő az ételt a nyitott konyhában, és még több vendég (67%) számára fontos, hogy módja legyen megítélni a konyha tisztaságát és higiéniáját.

• A mosdó színvonala. 10-ből 9 válaszadó szerint fontos, hogy a mosdók legalább olyan színvonalat képviseljenek, mint az étkezési terület. A lassú kiszolgálás után a mosdók tisztasága egyben a második leggyakoribb szempont, amellyel a vendégek általában elégedetlenek éttermi látogatásaik során. Itt a részletek is igen fontossá válnak. Például ha a vécépapír, papírtörülköző és szappan csúcsminőségű, akkor ez a válaszadók 30 %-ának az élményét javítja, és 10-ből 6-an mindenképpen elvárják, hogy a mosdóban csúcsminőségű termékek legyenek.

•  Figyelmes, szakértő és vidám személyzet. Amint egy pincér elhalad az asztal mellett, a vendégek legtöbbször azonnal ránéznek. A legfontosabb elvárás, hogy a pincér legyen figyelmes (73%). Ellenkező esetben, ha a személyzet udvariatlan vagy goromba, akkor 67% lebeszéli ismerőseit az étteremről. Ezenkívül 10 válaszadóból 4 úgy találja, hogy az éttermi személyzet általában stresszesnek tűnik, és 45% több borravalót adna, ha azt látná, hogy a személyzet jókedvű.

„A vendégek komfortérzete nagyban függ a személyzet komfortérzetétől. Ugyanis ha a személyzet jól érzi magát a munkahelyén, akkor a vendégek is jól fogják érezni magukat. Ha az üzlet lényeges szempontjai – például a készletfeltöltés vagy a teríték – rendben van, akkor a dolgozóknak több idejük és energiájuk marad más dolgokra, így például a vendégekkel való érintkezésre,” mondja Győrfi Emőke.

Véleményvezér

Fordult a kocka, illúziónak bizonyult az a várakozás, hogy Kína lehagyja az USA-t

Fordult a kocka, illúziónak bizonyult az a várakozás, hogy Kína lehagyja az USA-t 

Nem biztos, hogy annyira jó gondolat volt a keleti nyitás. Az USA és Európa vezeti a világgazdaságot.
Aláírásgyűjtő ellenzéki aktivitákat támadtak meg Budapesten

Aláírásgyűjtő ellenzéki aktivitákat támadtak meg Budapesten 

Tettlegesséig fajult a választási kampány a fővárosban.
Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba

Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba 

A nagy újraelosztási ráta ellenére alig jut az egészségügyre.
Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság

Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság 

Négy hónap alatt tűnt el a költségvetési hiány.
Újra lőnek az ukrán tüzérek

Újra lőnek az ukrán tüzérek 

Nagy hatótávolságú rakétákat is kapnak az ukránok.
Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo