A PayPal legfrissebb előrejelzése szerint a fogyasztók az ünnepi időszak alatt jelentősen megnövekedett számú online vásárlást fognak lebonyolítani, a várakozások szerint a fizetési forgalom meghaladja majd a másodpercenkénti 25.000 dollárt. A megrendelt árucikk esetleges visszaküldéskor felmerülő magas szállítási költség ugyanakkor egyre több online fogyasztót riaszt el a vásárlástól. A PayPal és a GfK nemzetközi kutatása szerint a magyar e-vásárlók 27%-a nagyobb valószínűséggel vásárolna online, ha rendelkezésre állna az ingyenes visszaküldés lehetősége. (Márpedig az online siker titka éppen a felhasználói élmény.)
„Mindez különösen fontos az ünnepi időszakban, amikor a fogyasztók a döbbenetes mennyiségű kedvezményes ajánlatnak köszönhetően számtalan választási lehetőséggel szembesülnek, és szeretnének védelmet élvezni, még abban a ritka esetben is, ha a termék nem felel meg az ajánlatban szerepelő leírásnak, vagy csak egész egyszerűen meggondolják magukat, és visszaküldenék az eladó félnek” - mondta el Matt Komorowski, a PayPal közép- és kelet európai régióért felelős ügyvezető igazgatója.