A jó termék ma már nem elég?

Az elmúlt évtizedekben egyes iparágakat alapjaiban felforgató, forradalmi sikereket elérő szolgáltatások, mint az Airbnb, Amazon vagy Tesla számos különböző tényezőnek köszönhetik sikerüket. Egyvalami azonban mindegyik vállalatban közös – nemcsak egy új termékkel léptek piacra, hanem egészen egyedi vásárlói élményt nyújtanak vevőiknek.

Ennek megfelelően a vásárlói elvárások is napról-napra változnak, fejlődnek. Ma már mindenki elvárja az Amazonhoz hasonló aznapi kiszállítást, függetlenül attól, hogy milyen termékekről van szó, ahogy az is természetes, hogy egy áruház platformtól és a használt készüléktől függetlenül bárhonnan elérhető legyen – írta a Kosárérték magazin.

Napjaink vásárlói hat különböző értékesítési ponton találkoznak egy termékkel mielőtt a valódi tranzakciót lebonyolítanák. Éppen ezért hatalmas kihívást jelent a mai vállalkozások számára ezeknek vevői elvárásoknak megfelelni. Az öt-hat lépcsőből álló vásárlási folyamat alatt könnyű ugyanis elveszíteni a vevőinket, mert bár a modern marketing eszközök széles tárházát kínálják azoknak az eszközöknek, melyekkel felkelthető a célközönség figyelme, a termék kiválasztásának és megrendelésének ideje alatt ugyanilyen könnyen el is veszíthető a vásárló.

Fontos, hogy a tranzakció egésze során a vásárlás gördülékeny és teljesen interaktív legyen. A vevőknek a teljes folyamat során lehetőséget kell biztosítani – a használt platformtól függetlenül -, hogy félúton akár egy teljesen másik terméket válasszanak, ahogy az is hasonlóan alapkövetelmény, hogy akkor fejezhessék be a tranzakciókat, amikor erre valóban készen állnak.

De mit tehetünk azért, hogy a vásárlói élmény magával ragadja vevőinket?
Kép: Pixabay

Közvetlenül szólítsuk meg a vásárlókat!

Ebben a napról napra változó környezetben az online bolt kialakítása még csak a kezdet. Napjainkban egyre nagyobb hangsúlyt kap a párbeszédre épülő kereskedelem, ami látva az egyes üzenetküldő alkalmazások előretörését egyáltalán nem nevezhető meglepőnek. A felhasználók egyre inkább ezeket a kommunikációs csatornákat részesítik előnyben a hagyományos emaillel szemben, itt azonban elvárják az azonnali visszacsatolást.

Hogy is hagyhatnánk figyelmen kívül egy olyan kommunikációs eszközt, mint a Facebook Messenger, amelynek naponta 900 millió aktív felhasználója van és naponta 60 milliárd üzenetet közvetít. Ez a teljes globális SMS forgalom háromszorosa, és akkor még nem említettük ugyanennek a kínai megfelelőjét, a Wechatet, amelyet szintén 700 millióan használnak aktívan nap mint nap.

Hogyan teszteljünk vásárlói élményt?
Webhsop, vagy bármilyen más digitális szolgáltatás indításakor az egyik legfontosabb feladat a felhasználói élmény megtervezése. A Kosárérték.hu cikkében több tippet is ír arról, hogyan érdemes tesztelni egy webáruház fogyasztói élményét.
A mesterséges intelligenciára épülő chatbot szolgáltatásokat ma már egyre szélesebb körben használják a nagyvállalatok az értékesítési folyamat során, és az előrejelzések szerint az ilyen eszközök népszerűsége töretlenül emelkedik majd. 2021-re, előreláthatólag az online kereskedők fele csatasorba állít majd azonnali üzenetküldő szolgáltatásokon keresztül elérhető chatbotokat, hiszen egyre nagyobb az ilyen irányú elvárás a vásárlók részéről. A chat felületet használók háromnegyede elvárja, hogy az ilyen csatornákon feltett kérdéséire 5 percen belül választ kapjon.

A közösségi média hasonlóan egyre hangsúlyosabb szerepet kap majd az online értékesítés során is. Az Instagram Shopping szolgáltatás, ahol a kereskedők 5 terméket jeleníthetnek meg egy posztban, melyeket a felhasználók azonnal meg is vásárolhatnak a hírfolyam görgetése közben, még könnyebbé téve számukra, hogy a közösségi oldalon keresztül impulzív vásárlásokat bonyolítsanak.

Személyre szabott ajánlatok a mesterséges intelligencia segítségével

A személyre szabhatóság és a változó vásárlói preferenciák követése ma már alapkövetelménye a felhasználói élménynek. A modern vásárlók érkezhetnek laptopról, asztali számítógépről, okostelefonról, táblagépről vagy okos eszközről, mint a Google Home vagy az Amazon Alexa is.

A keresett termék megtalálása közben számos különböző platformokon zajlik a kutatás, és amennyiben a kiszemelt termékkel rendelkezik a boltunk nagyon fontos, hogy azt mindenhol időben megtalálja vásárló. Ezeket a leggördülékenyebb módon, minden értékesítési ponton prezentáljuk számára, minimalizálva az esélyét annak, hogy félbe hagyja a folyamatot.

Ennek az esélyét jelentősen csökkenthetjük azzal, hogy személyre szabott ajánlatokat jelenítünk meg a felhasználó számára, melyeket az oldalainkon böngészett termékek és korábbi vásárlásai során kinyert adatok segítségével tehetünk meg. Ezen adatok birtokában teljes képet kaphatunk vevőinkről. Az adatok elemzésével, valamint öntanuló algoritmusok segítségével további személyre szabott ajánlatokkal ösztönözhetjük őket a vásárlás befejezésére.

Mobilos élmény: hogyan profitálhatnak ebből a cégek?
Mi kell a kiemelkedő mobilos élmény biztosításához? A Google új kutatása kimutatta, hogy ugyan a fogyasztók számára rendkívül fontos a mobilos weboldalak gyorsasága és használhatósága, a vállalkozásoknak nem sikerül teljesíteniük a fogyasztói elvárásokat. 316 európai kiskereskedelmi, utazási és pénzügyi céget hasonlítottak össze, hogy megtudják, mely területeken maradnak el a várakozásoktól a fogyasztói élmények.
Ezen adatokat felhasználva elősegíthetjük, hogy minden általunk használt csatornán releváns ajánlatokat lásson a vevő, legyen szó ez akár a közösségi oldalunk, weboldalunk, mobil alkalmazásunk vagy az általunk üzemeltett chatbotról.

Ezek a mesterséges intelligenciára épülő megoldások segíthetnek az árazásban is. Leginkább azzal, hogy a felhasználók korábbi viselkedésmintái alapján olyan egyedi, még profittal kecsegtető árakat jelenítsenek meg számukra, melyek megadhatják a lökést a vevők számára a tranzakció befejezéséhez.

Használjunk nyílt rendszerű megközelítést!

Az egyedi vásárlási élmény megteremtéséhez fel kell készítenünk a back-end rendszereinket a folyamat kiszolgálására.

A holisztikus, folyamatközpontú szemlélet elengedhetetlen egy modern webáruház kialakítása során. Az eladást segítő adatelemzést és gépi tanulást alkalmazó szolgáltatásokat integrálnunk kell CMS rendszerünkbe és webáruházunkba is. Ugyanúgy figyelmet kell fordítanunk arra, hogy a számlázási folyamataink és SEO tevekénységünk is támogassa az eladást, sőt arra is ügyelnünk kell, hogy egy külső, harmadik féltől kapott adatokat is felhasználhasson rendszerünk az értékesítés során.

Ez az alapja ugyanis annak, hogy minden vevőnk számára személyre szabott, több csatornás értékesítési folyamatot biztosítsunk. Ha releváns és azonnali a vásárlás során létrejövő kommunikáció, az a boltunkba való visszatérést is elősegíti.

A cikk eredeti formában a Kosárérték.hu-n olvasható!

Véleményvezér

Kamu jelenléti íveket írtak alá a fideszes EP-képviselők

Kamu jelenléti íveket írtak alá a fideszes EP-képviselők 

Eddig se feszítették szét a munka istrángját a fideszes EP-képviselők.
Nagy a baj, már többet fizetünk az uniónak, mint amit kapunk

Nagy a baj, már többet fizetünk az uniónak, mint amit kapunk 

Meddig megyünk lefelé a gödörbe?
Olimpiát rendeznénk, de közben a több mint 60 éves HÉV szerelvények cseréjére sincs pénz

Olimpiát rendeznénk, de közben a több mint 60 éves HÉV szerelvények cseréjére sincs pénz 

Lassú, de legalább rázós a magyar HÉV élmény.
Magyar Péter szerint már nincs is rezsicsökkentés Magyarországon

Magyar Péter szerint már nincs is rezsicsökkentés Magyarországon 

Magyar Péter és a kormánytagok most Európa színe-java előtt vívnak egymással.
Fotóalbumot készített Hadházy Ákos a magyar kórházi kosztokról, ezt látni kell

Fotóalbumot készített Hadházy Ákos a magyar kórházi kosztokról, ezt látni kell 

Nem finom, de legalább nem is gusztusos.
Véget ért az amerikai dokkmunkások sztrájkja, hatalmas sikert értek el

Véget ért az amerikai dokkmunkások sztrájkja, hatalmas sikert értek el 

A logisztikai költségek tovább nőnek.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo