A mai gazdasági körülmények között csak az működhet sikeresen, aki az értékesítés szempontjából is profin viszi a vállalkozását. A motivációra számtalan módszer létezik – itt olvashat néhány tippet ehhez, de az egyik legjobbnak a szakértők egy játékos versenyt tartják. (A gamification számos területen hatékonyabbá teheti az üzletet.)
A verseny tökéletes eszköz lehet arra, hogy rövid távon - megfelelve a szezonális kihívásoknak – felpörgessük az eladókat, ugyanakkor arra is szolgálhat, hogy egy kis színt vigyen a munkahelyi mindennapokba és csapattá kovácsolja a dolgozókat. Ahhoz azonban, hogy sikeres versenyt szervezzünk az értékesítőink között, fontos, hogy megszívleljük az alábbi tanácsokat.
Legyen rövid távú a cél!
Fontos, hogy a játék ne húzódjon hónapokon keresztül, mert úgy elveszíti az érdekességét. Mivel a versennyel a rövid távú eladásokat lehet jól felpörgetni, érdemes egy jól meghatározott, egy hónapnál nem hosszabb időtartamra meghirdetni, mondjuk a közeledő karácsonyi szezonhoz kapcsolódóan. Mivel a verseny részben arra is szolgál, hogy újfajta értékesítési megközelítéseket kipróbáljunk, így túl rövid időkeret választása sem megfelelő, így egy-egy napra, vagy hétre sem érdemes versenyt hirdetni.
Csak csapatban
Ne személyek közötti versenyt hirdessünk, hanem alkossunk csapatokat! Így ugyanis a dolgozók nem egymás ellen, hanem egymás érdekében fognak tevékenykedni. A sikeresebb értékesítők a tapasztalatlanabb kollégák hóna alá nyúlnak, vagy akinek nem megy olyan jól, tovább bent marad, hogy rossz teljesítményével ne hozza hátrányba a csapatát. Az sem feltétlenül hátrány, ha nem csak az értékesítők vesznek részt egy-egy csapatban, hiszen a többi dolgozónak sem árt, ha tudják, honnan származik a cég bevétele.
Természetesen a csapatversenyhez hozzátartozik, hogy az egész csapat egyformán részesüljön a nyereményből, amit úgy érdemes megválasztani, hogy együtt is használhassák fel: például egy közös vacsorát, vagy outdoor csapatépítő programot, vagy akár egy wellness hétvégét. A közösen eltöltött idő, amelyet a jó teljesítményükkel érdemetek ki, csak fokozza a későbbi együttműködési szellemüket és munkakedvüket.
A többi se maradjon hoppon!
Érdemes arra is ügyelni, hogy a versenyben vesztes csapatok is részesüljenek valamilyen jutalomban a jó teljesítményükért. Persze ne adjuk ugyanazt, mint a győztes csapatnak, de valamilyen formában honoráljuk az eredményüket.
Naponta közöljük a pillanatnyi állást
A játék része, hogy minden nap jelentsük be, hogyan áll a verseny az egész cég számára. Még akkor is fontos ezt megtenni, ha naponta fáradtságos munkával kell összekapirgálnunk az adatokat, mert különben gyorsan elvesztheti a verseny az érdekességét.
Egyszerre csak egyet!
Ügyeljünk arra, hogy egy időpontban csak egy versenyt futtassunk – és azt sem túl gyakran. Ha több is fut egymással párhuzamosan, vagy ha túl gyakran ismétlődik, hamar unalmassá válik.