Többet eladni? Legyen verseny!

Az eladások felpörgetéséhez nem kell feltétlenül óriási marketingkampányokat indítani. Sokszor az is elég, ha megtaláljuk a legjobb módszert az értékesítők felpörgetésére. Erre a szakemberek szerint az egyik legjobb: a verseny.

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Kép: Legfittebb Munkahely

A mai gazdasági körülmények között csak az működhet sikeresen, aki az értékesítés szempontjából is profin viszi a vállalkozását. A motivációra számtalan módszer létezik – itt olvashat néhány tippet ehhez, de az egyik legjobbnak a szakértők egy játékos versenyt tartják. (A gamification számos területen hatékonyabbá teheti az üzletet.)

A verseny tökéletes eszköz lehet arra, hogy rövid távon - megfelelve a szezonális kihívásoknak – felpörgessük az eladókat, ugyanakkor arra is szolgálhat, hogy egy kis színt vigyen a munkahelyi mindennapokba és csapattá kovácsolja a dolgozókat. Ahhoz azonban, hogy sikeres versenyt szervezzünk az értékesítőink között, fontos, hogy megszívleljük az alábbi tanácsokat.

Legyen rövid távú a cél!

Fontos, hogy a játék ne húzódjon hónapokon keresztül, mert úgy elveszíti az érdekességét. Mivel a versennyel a rövid távú eladásokat lehet jól felpörgetni, érdemes egy jól meghatározott, egy hónapnál nem hosszabb időtartamra meghirdetni, mondjuk a közeledő karácsonyi szezonhoz kapcsolódóan. Mivel a verseny részben arra is szolgál, hogy újfajta értékesítési megközelítéseket kipróbáljunk, így túl rövid időkeret választása sem megfelelő, így egy-egy napra, vagy hétre sem érdemes versenyt hirdetni.

Csak csapatban

Ne személyek közötti versenyt hirdessünk, hanem alkossunk csapatokat! Így ugyanis a dolgozók nem egymás ellen, hanem egymás érdekében fognak tevékenykedni. A sikeresebb értékesítők a tapasztalatlanabb kollégák hóna alá nyúlnak, vagy akinek nem megy olyan jól, tovább bent marad, hogy rossz teljesítményével ne hozza hátrányba a csapatát. Az sem feltétlenül hátrány, ha nem csak az értékesítők vesznek részt egy-egy csapatban, hiszen a többi dolgozónak sem árt, ha tudják, honnan származik a cég bevétele.

Így sarkalljuk jobb teljesítményre a lazsáló kollégát
Az elvártnál gyengébb teljesítmény ritkán kap akkora mértékű büntetést a versenyszférában, mint amit megérdemelne. Ugyanakkor az is igaz, hogy attól, hogy egy teljesítmény gyengébb, nem biztos, hogy le kell mondanunk a dolgozóról. Íme néhány tanács, hogyan sarkalhatjuk jobb teljesítményre munkavállalónkat, mielőtt végleg feladnánk.
Jutalmazzuk az egész csapatot!

Természetesen a csapatversenyhez hozzátartozik, hogy az egész csapat egyformán részesüljön a nyereményből, amit úgy érdemes megválasztani, hogy együtt is használhassák fel: például egy közös vacsorát, vagy outdoor csapatépítő programot, vagy akár egy wellness hétvégét. A közösen eltöltött idő, amelyet a jó teljesítményükkel érdemetek ki, csak fokozza a későbbi együttműködési szellemüket és munkakedvüket.

A többi se maradjon hoppon!

Érdemes arra is ügyelni, hogy a versenyben vesztes csapatok is részesüljenek valamilyen jutalomban a jó teljesítményükért. Persze ne adjuk ugyanazt, mint a győztes csapatnak, de valamilyen formában honoráljuk az eredményüket.

Naponta közöljük a pillanatnyi állást

A játék része, hogy minden nap jelentsük be, hogyan áll a verseny az egész cég számára. Még akkor is fontos ezt megtenni, ha naponta fáradtságos munkával kell összekapirgálnunk az adatokat, mert különben gyorsan elvesztheti a verseny az érdekességét.

Egyszerre csak egyet!

Ügyeljünk arra, hogy egy időpontban csak egy versenyt futtassunk – és azt sem túl gyakran. Ha több is fut egymással párhuzamosan, vagy ha túl gyakran ismétlődik, hamar unalmassá válik.

Eladna? Ezt ne mondja soha!
A sikeres értékesítés olykor néhány mondaton, vagy szón is múlhat. Egy gondosan felépített eladási folyamatot is tönkre tehetünk, ha meggondolatlanul kommunikálunk. Lássunk hat olyan mondatot, amit örökre el kell felejtenünk a sikeres értékesítéshez.

Véleményvezér

Magyartól rettegnek az oroszok

Magyartól rettegnek az oroszok 

A magyar név megint szép lesz, legalábbis Ukrajnában már az.
Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo