Így éri meg a karácsonyi vásár

Közeleg a karácsony és számos kiállítás, vásár csalogatja a terméküket értékesíteni kívánó cégeket. A bőség zavara, ahogy mondani szokás, nem könnyíti meg a választást. Íme néhány tipp, mi alapján érdemes szelektálni a kínálkozó lehetőségek közül és mire figyeljünk az első alkalommal.

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Kép:PP archív

Alapszabály, hogy ne várjunk túl sokat egy karácsonyi rendezvénytől, már ami az anyagi hasznot illeti. Jó volna, de egy nap alatt, de még egy hétvége alatt is aligha hozzuk be a havi forgalmunk 30 százalékát - kivéve néhány speciális termék esetében. A többség számára azonban nem is ez kéne, hogy legyen a cél! Ennél sokkal fontosabb, hogy lehetőségünk van megismertetni a termékünket olyan potenciális vásárlókkal, akik később lehet, hogy többet és gyakrabban költenek nálunk. Szert tehetünk olyan  üzleti kapcsolatokra, amelyek segítségével bővülnek a piaci lehetőségeink. Értékesítési szempontból fontos, hogy nem érdemes egyetlen alkalommal megjelenni. Az emberek többsége nem dönt azonnal, ha jelezni tudjuk, hol vagyunk elérhetőek a továbbiakban (vagy, hogy a jövő héten is kint leszünk a vásáron), eredményesebbek leszünk.

A vásári kínálat tényleg hatalmas, a szezonban minden hétre több rendezvény is jut. Választani nem könnyű, ha viszont rosszul döntünk, nem csak a remélt bevétel maradhat el, de akár plusz költségekkel is számolnunk kell. Hiába hirdetnek akár ingyenes megjelenést, azért ezt ne vegyük szó szerint! Ha a helyért nem is fizetnénk, akkor is fontos, hogy áldozzunk a stand külsejére - hisz, mint mondtuk, elsősorban marketing eszközről van szó. Tehát mindenképp érdemes beruházni néhány látványelembe, molinóba, hirdetőtáblába, vagy épp mutatós displayekbe, ahol a termékeinket a lehető legjobb színben fogjuk megmutatni. Bármilyen jó is amit árulunk, a színes forgatag közepén elveszünk néhány picike szórólappal. Találjunk ki valami extrát, látványosat, amivel felhívhatjuk magunkra  figyelmet! (Ld. keretes írásunkat!)

Tíz tipp, hogy mutatós legyen a standunk!
Egyáltalán nem mindegy, hogy egy vásáron vagy kiállításon milyen standdal jelenünk meg, hiszen a cégünk imázsáról és arról van szó, hogy mennyire éri majd meg végül a kitelepülés! Szakértőnk ad néhány tippet a tervezéshez.
Mindenképp gondolkodjunk tehát előre a megjelenés költségeiről! Ha pedig már ennyit invesztálunk, nem mindegy, hogy hol jelenünk meg. Óvakodjunk az ingyenes vagy gyanúsan olcsó lehetőségekről, amelyek túl jól hangzanak. Pontosabban azoktól, amelyeket impozáns helyszínen, prominens díszvendégekkel, színvonalas előadásokkal hirdetnek potom pénzért. Ilyenek, vegyük tudomásul, leginkább a mesében léteznek. A valóságban törekedjünk a jó ár-érték arányú lehetőségek megtalálására, ahol ha fizetünk, legalább bízhatunk a rendezvény professzionális szervezésében és marketingjében. Érdemes ismerősök véleményére is támaszkodni, de ne feledjük: bár azok véleménye is fontos, akik csak vásárlóként vettek részt egy adott rendezvényen, ők valószínűleg nem tudnak mindent...

Nem elég, ha a neten megnézzük, hogy hol is lesz a vásár! Mindenképpen személyesen vegyük szemügyre a helyszínt, nézzük meg a fényeket, a hőmérsékletet, próbáljuk meg feltérképezni a látogatók feltételezhető útvonalát a helyszínen - így jobban tudunk majd standod választani. Lehet, hogy jobban megéri majd a valamivel drágább, de kevésbé eldugott helyen lévő pult. Arról is érdemes tájékozódni, hogy a kiválasztott standhelyen kik lesznek a szomszédaink. Így elkerülhetjük, hogy konkurensünk mellett találjuk magunkat. Ha egy mód van rá keressünk olyan kiállító partnert, akinek terméke, szolgáltatása kiegészíti a miénket, ezzel többet teszünk a sikeres értékesítésünkért, mint gondolnánk. (A keresztmarketing kölcsönös együttműködés, egymás versenypozíciójának támogatása két cég között. Lényege a kölcsönösség, egymás kiegészítése, segítése, az együttes fellépés ereje. Alkalmazása kézenfekvőnek tűnhet, ám a gyakorlatban mégsem egyszerű megvalósítani. Itt adunk hozzá néhány tippet!)

A professzionális helyszíneken határozott szabályok várnak majd, ezekről mindenképpen tájékozódjunk előre! Vegyük komolyan a nyitási és bontási időt, vagyis azt, hogy mikorra várják el a szervezők, hogy megérkezzünk, felállítsuk a standot és meddig kell kötelezően részt vennünk az adott eseményen. Ez utóbbi ugyanis legritkább esetben jelenti azt, hogy addig, amíg van látogató. A fix időpontok be nem tartása pedig anyagi következményekkel is járhat és egy sor konfliktust von maga után.

Készüljünk fel, hogy a vásározás nem könnyű műfaj. Fárasztó, sok esetben hideg, zajos és a szokottnál jó esetben sokszorosan nagyobb érdeklődő tömeget kell kezelnünk egyszerre. Ugyanakkor ne feledjük minden érdeklődő potenciális vásárló is egyben, fáradt, rossz kedvű énünket tartogassuk máskorra. Legyünk kedvesek  kipihentek és magabiztosak, vagyis olyanok, akiktől mi is szívesen vásárolnánk. Látszódjon rajtunk, hogy hiszünk a termékben, mert azzal félig el is adtuk. Mivel a terhelés elég nagy, szükség lehet rá, hogy erre az időszakra kisegítő személyzetet vegyünk fel. Azonban fontos jól megnézni, hogy ki áll majd a vásári pultban, hiszen a kitelepülések nagy előnye, hogy kapcsolatot teremthetünk olyan potenciális vásárlókkal is, akiket korábban nem értünk el. Az első benyomás viszont nagyon fontos, nem elég ha kedves az eladó, az is fontos, hogy felkészült legyen a termékkel kapcsolatban és válaszolni tudjon az esetleges kérdésekre. Megéri viszont személyesen is ott lenni a vásárokon - legalább valamennyi időre - mert tulajdonképpen egy mini kutatásra is lehetőségünk van: direkt visszajelzést kaphatunk, hogy az emberek hogyan vélekednek a termékünkről.

Véleményvezér

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben

Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben 

Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről

Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről 

Az elmaradt reformok tragédiája.
Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo