Érdeklődőből vásárló: 5 lépés a sikerhez!

Gyakran megesik, hogy felvesszük a kapcsolatot egy új céggel, névjegykártyát cserélünk, majd arra várunk, hogy ő keressen minket. Ugyanez a helyzet azokkal a weboldalunkra látogatókkal, akik nemhogy nem vásárolnak, de vissza se térnek honlapunkra böngészni. Nekünk meg fogalmunk sincs arról, miért nem vásároltak és miért nem látjuk őket többé. „Eső után köpönyeg”, ahogy mondani szokás. Néhány egyszerű dolog, amivel elérhetjük, hogy vásárló legyen az érdeklődőből.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Kép:Flickr

1. Segítsük a folyamatot!

Első lépésként tervezzük meg azt a folyamatot, ami az érdeklődőket elvezeti a vásárláshoz! Nem biztos, hogy az a legjobb megoldás, ha rögtön a terméket és az ajánlatot toljuk "az orra alá". Fontos, hogy erősítsük a látogató, érdeklődő fejében egyébként is jelen lévő problématudatot és ismertessük vele a cégünk által megoldást, függetlenül attól, hogy a kapcsolatfelvétel írásban vagy szóban történik. Majd mutassuk be a megoldásul szolgáló termék/ szolgáltatás előnyeit potenciális vevőnk szempontjából.

2. Azt adjuk, amit keres!

Soha ne felejtsük el, a látogató mindig információt keres és leginkább információval lehet felkelteni a figyelmét. Legyünk tehát informatívak! Bármit is ír be a keresőbe, bármilyen hirdetésre kattint, mindig azért teszi, mert információt akar gyűjteni az érdeklődése tárgyáról. A homályos hitegetés hosszú távon nem jön be -főleg nem az internet korában, ahol könnyedén, pár kattintással egy másik oldalon találhatja magát. Az információk begyűjtését követően, a kapott információk tükrében eldönti, hogy hol és kitől fog vásárolni. Igyekezzünk kielégíteni a látogató információéhségét egy ingyenes információs anyaggal, ami számára hasznos. Lehet ez egy korrektül vezetett szakértői blog, vagy egy esettanulmány arról, hogy milyen klasszul oldotta meg a cégünk egy másik vásárló hasonló problémáját.

5 reklámeszköz, amin változtatni kell jövőre
Még mindig katalógussal próbál eladni? Vagy a hírlevelet fejleszti? Nem baj, csak nem mindegy, hogy csináljuk! Szakértői tippekért kattintson ide!
3. Jöhetnek a legjobb ajánlatok

Amikor már érdeklődővé kovácsoltuk a látogatónkat, megadtuk neki az érdekes és hasznos információt a tevékenységünkről/termékünkről/iparágunkról, akkor kezdjük el bombázni őt  a legjobb ajánlatokkal!  De ne felejtsük el, hogy ritka, hogy egy új vevő az első alkalommal vásárol. (Ha nem is kattint azonnal a banner vagy egyéb hirdetésre a felhasználó, úgy tűnik, azért a reklámok hatása nem szűnt meg. Mindössze lassabban reagálnak a látogatók – különösen nagy tehát a jelentősége az újracélzásnak.) Minél komplexebb az amit kínálatunk, annál inkább igaz ez. Legyünk tehát türelmesek. Ez azonban csak akkor lehetséges, ha tudjuk, az az érdeklődő aki most nem vásárolt, nem vész el örökre. Éppen ezért viszont elengedhetetlenül fontos, hogy az új érdeklődőtől  minden esetben szerezzük meg az e-mail címét, és tudjuk meg tőle, hogy miből vagy kitől szerzett tudomást a cégünk létezéséről.

A remarketing technikák pedig lehetővé teszik, hogy az interneten akkor se veszítsük szem elől az egyszeri érdeklődőt, ha elkalandozott a honlapunkról.

5. Egy kudarc, nem kudarc

Ha  létrejött az első kontaktus, akkor kezünkbe vehetjük a kapcsolatot, és nem hagyjuk kihűlni, amíg el nem juttatjuk a potenciális ügyfelünket az első vásárlásig. Nem véletlenül sikeresek azok a cégek, akik komolyan veszik a kapcsolatok utánkövetését, szinte szisztematikusan végzik ezt a feladatot.Ha kiküldtünk 1000 hírlevelet és csak 100 ember vásárolt, az nem rossz arány, de a többi 900-nak érdemes kiküldeni újra, mert a statisztikák szerint belőlük is könnyen lehet vásárló, csak nem elsőre. Fontos, hogy elhiggyük, az értékesítés egy soklépcsős folyamat, legalább 5-6-7 kontaktus kell ahhoz, hogy valakiből vevő legyen. Ha nem vagyunk felkészülve az első lépéskor arra, hogy majd megtegyük az ötödiket is, akkor bele se kezdjünk!

 

Véleményvezér

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.
Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.
Lengyelországnak jót tett a kormányváltás

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás 

A lengyel gazdasági csoda nem három napig tart.
Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában

Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában 

Mindenképpen javítani kellene a finanszírozáson.
Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek

Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek 

A világgazdaság számai egyre javulnak, miközben a magyar államháztartás senyved.
Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben

Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben 

Tényleg ciki Brüsszelben az idegen nyelvet alig tudó magyar képviselők jelenléte.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo