Vásárlóerő cikkek
A magyarlakta területeken nagyobb a vásárlóerő az országos átlagnál Romániában
Románia nyugati régiója jobban teljesít.
A magyarországi vásárlóerő lejjebb csúszott az európai ranglistán
A nádudvariak vásárlóereje nagyot bukott.
Fontos mutatóban van lemaradásban Magyarország a régióhoz képest
A tíz- és húszéves időtávon kirajzolódó trendek alapján a magyar gazdaság gyengébben áll a többi régiós országhoz képest.
Egyre nyílik az olló a román és a magyar vásárlóerő között, nem a mi javunkra
Most már több mint 20 százalékkal ér többet a románok fizetése, mint a magyaroké. A bérekből ennyivel tudnak többet vásárolni szomszédaink.
Hátul kullogunk: Magyarország ebben is messze elmarad az európai átlagtól
Magyarországon az egy főre jutó átlagos vásárlóerő közel 15 százalékos növekedéssel 8.751 euróra emelkedett.
Így köröznek le néhány éven belül minket a románok
Ha a jelenlegi trendek folytatódnak, 1-2 év és Románia lehagyja Magyarországot.
Nézze meg települését, hogy a vesztesek, vagy a nyertesek közé tartozik-e a Covid miatt
Az életminőség egyik fontos szegmense a vásárlóerő. Minél több árut és szolgáltatást tud megvásárolni a lakosság, annál több kiskereskedelmi egység, étterem, szórakozóhely lesz helyben, s egyre több kulturális, egészségügyi, oktatási és egyéb szolgáltatót tud fenntartani egy-egy település. Ezek pedig önmagukban is növelik a foglalkoztatást, ami tovább javítja az életminőséget.
Kiderült, melyek az EU leggazdagabb és legszegényebb országai
Nem csökkent, így továbbra is óriási a különbség az Európai Unió leggazdagabb és legszegényebb országa, Luxemburg és Bulgária között - derült ki az Európai Unió statisztikai hivatala (Eurostat) által hétfőn kiadott, a tavalyi előzetes adatokat tartalmazó jelentésből.
Magyar vásárlóerő: egyre jobban kettészakad az ország
Az életminőség egyik fontos szegmense a vásárlóerő. Ezért a GKI Gazdaságkutató Zrt. megbecsülte a települések vásárlóerejét a 2012-ig visszamenően. Komoly eltérések vannak a falvak, városok, megyei jogú városok és a kerületek között.
A nyolcvanas években közelebb voltunk az osztrák életszínvonalhoz
Az elmúlt hónapokban – az MNB egy sajtóközleménye alapján – újra terítékre került a fejlett gazdaságokhoz (különösen Ausztriához) való gazdasági felzárkózás kérdése, amit az egy főre jutó GDP alapján mértek. A GKI Gazdaságkutató ZRt. számításainak segítségével megmutatjuk, mennyire reális a 2030-ig tartó gazdasági felzárkózás.
Nőtt a magyar fogyasztók vásárlóereje
Magyarországon idén 6654 euróra nőtt, vagyis tavalyhoz képest több mint 7 százalékkal bővült az egy főre jutó vásárlóerő, míg az európai növekedési átlag 2,5 százalék - derül ki a GfK éves felméréséből.
11 ezer bolttal lett kevesebb az elmúlt hat évben Magyarországon
Hat év alatt a boltok 8 százaléka bezárt Magyarországon. Az üzletek száma – köszönhetően szabályozásoknak, a munkaerőhiánynak és a bérnövekedésnek – annak ellenére csökkent, hogy a vásárlók egyre többet költenek.
Ilyen a vásárlóerő Magyarország településein
Az életminőség egyik fontos szegmense a vásárlóerő. Minél több árut és szolgáltatást tud megvásárolni a lakosság, annál több kiskereskedelmi egység, étterem, szórakozóhely lesz helyben, s egyre több kulturális, egészségügyi, oktatási és egyéb szolgáltatót tud fenntartani egy-egy település. Ezek pedig önmagukban is növelik a foglalkoztatást, ami továbbjavítja az életminőséget.
Nőtt a vásárlóerő, de még messze a nyugati jólét
Idén 1,9 százalékkal nőtt Európában az egy főre jutó vásárlóerő értéke a 2016-ban mérthez képest. A vizsgált 42 országban változatlanul jelentős különbségek láthatók az elméletileg elkölthető jövedelem mértékét illetően: a legmagasabb az átlagos vásárlóerő Liechtensteinben, Svájcban és Izlandon, míg Európa legkevésbé tehetős lakosai Fehéroroszországban, Moldovában és Ukrajnában élnek. Az európai rangsorban Magyarország Lengyelország mögött eggyel a 30. helyen áll úgy, hogy az egy főre jutó vásárlóerő 10 százalék fölötti arányban nőtt.
Előbb-utóbb gátat szab az áremelkedésnek a vevők vásárlóereje
Az idei második negyedévben a használt lakások ára az országos átlagok alapján 7,8 százalékkal emelkedett az előző év azonos időszakához képest. Ezzel párhuzamosan az új lakások átlagára 4,5 százalékkal nőtt - derül ki az ingatlan.com hivatalos KSH-adatokon alapuló elemzéséből. De meddig meddig mehet a drágulás?
Nem lettünk gazdagabbak
Luxemburg volt az Európai Unió leggazdagabb tagállama tavaly is: vásárlóerő-paritáson számolva az egy főre jutó bruttó hazai termék (GDP) és az egy főre jutó tényleges egyéni fogyasztás (AIC) alapján is toronymagasan vezet a nyugat-európai nagyhercegség a 28 tagú közösségben.
Többől gazdálkodunk idén, mint tavaly
Óriási a szakadék Európa északi-nyugati és déli-keleti fele között a vásárlóerő tekintetében. Hazánkban viszont az elmúlt évben enyhén mérséklődtek az országon belüli eltérések – derül ki a GFK Vásárlóerő tanulmányából.
Egyre többet költünk - de nem akárhol
A GfK Kereskedelmi Analízisek tanulmánya szerint a tavalyi évben a háztartások napi fogyasztási cikkekre fordított költései növekedtek – egyre több alkalommal egyre nagyobb értékben vásároltak.
A vasárnapi zárva tartás a turizmusnak is gond
A vasárnapi zárva tartással újabb „gyöngyszemmel" gyarapodott a lobbitémák listája, ez is bekerült ugyanis a turizmust hátráltató tényezők közé.
Harmadannyiból kell kijönnünk, mint Nyugaton
Az európai vásárlóerő 2 százalékkal emelkedett 2014-ben. Magyarország továbbra is a 31. helyen áll, megelőzve – többek között – Montenegrót és Romániát. A hazai háztartások az uniós átlag 37 százalékával gazdálkodhatnak.
Érdeklődőből vásárló: 5 lépés a sikerhez!
Gyakran megesik, hogy felvesszük a kapcsolatot egy új céggel, névjegykártyát cserélünk, majd arra várunk, hogy ő keressen minket. Ugyanez a helyzet azokkal a weboldalunkra látogatókkal, akik nemhogy nem vásárolnak, de vissza se térnek honlapunkra böngészni. Nekünk meg fogalmunk sincs arról, miért nem vásároltak és miért nem látjuk őket többé. „Eső után köpönyeg”, ahogy mondani szokás. Néhány egyszerű dolog, amivel elérhetjük, hogy vásárló legyen az érdeklődőből.
Kinek a zsebéből jön a pénz?
Egy vállalkozás - még a legjobb ötlettel induló is sokszor bukik. Mondhatjuk, hogy ha a bukás nem is, de a botlás mindenképpen természetes eleme a vállalkozói létnek. Jobb tehát felkészülni rá. Szakértőnk tipikus hibákat szedett össze, hogy ezeken mások kárán tanulhassunk.
Vásárolnánk mi, csak nincs miből
Európa tíz legmódosabb országa a teljes európai vásárlóerő mintegy fele fölött rendelkezik, míg a legszegényebb Moldovában az egy főre jutó átlagosan elkölthető jövedelem az európai átlag egytizedét sem éri el. Magyarország továbbra is a 31. helyen áll megelőzve – többek között – Montenegrót és Romániát – derül ki a GfK Vásárlóerő tanulmányának 2013. évi adataiból. Az idén első alkalommal vizsgált járási adatok szerint a legtöbb jövedelemből a Budakeszi járás, míg a legkevesebből az ország északkeleti határvidékén élő járások lakosai gazdálkodhatnak.
Egyre jobban leszakadunk
A GfK Vásárlóerő tanulmányának idei eredményei szerint Magyarországon ma az egy főre jutó, évente elkölthető jövedelem 4.884 euro, egynegyede annak az összegnek, mellyel egy átlag osztrák egy évben gazdálkodhat. A legtehetősebb ország Lichtenstein, a legkevesebb pénzből pedig Moldova lakói gazdálkodnak. A magyarországi megyék rangsorában jelentős, a települések rangsorában viszont csak mérsékelt változások történtek az elmúlt évtizedben.
Alulértékelt a forint a Big Mac-index szerint
A forint meglehetősen alulértékelt, a svájci frank viszont a világ egyik leginkább túlértékelt valutája a The Economist pénteken közölt, legújabb Big Mac-indexe alapján. A tréfás burger-gazdaságtannal félévente vizsgálja a londoni lap, hogy hol a legolcsóbb a világon a Big Mac.
Hova jó születni Magyarországon?
Bár a vásárlóerőt tekintve még mindig Budapest vezet, egyre inkább jön fel a vidék a GfK Hungária legfrisebb felmérése szerint. Akár négyszeres jövedelemkülönbség sem kizárt egyes települések között.
Bővülő gazdaság, 4 százalékos hiány
Az idén a bruttó hazai termék 4%-a, jövőre 4,2%-a és 2012-ben 3,4%-a lesz a maastrichti hiány értéke a Költségvetési Tanács jelentése szerint. Mint azt az elemzés megjegyzi a költségvetési hiány a konvergencia programban vállalt célok közelébe kerül.
Gondolta volna? Magyarországon érdemes leginkább költeni!
Az elmúlt évhez hasonlóan az euró vásárlóértékét összehasonlító elemzésekben idén is Magyarország áll az első helyen Ausztriában - közölte a Magyar Turizmus Zrt.
Hova jó születni Magyarországon?
A GfK Hungária első alkalommal jelenteti meg 2009 szeptemberében a Kiskereskedelmi Vásárlóerő tanulmányt, amelynek eredményei szerint Csopak lakossága költheti el a legnagyobb összeget személyenként a kereskedelemben. A legkevesebb elkölthető összeggel a Jász-Nagykun-Szolnok megyei Tiszabő lakói rendelkeznek. A megyék rangsorában Budapesté a legnagyobb egy főre jutó kiskereskedelmi vásárlóerő, a sereghajtó Szabolcs-Szatmár-Bereg megye.
A leggazdagabb magyar település is a szegény német szintjén
Budapest, tehát a leggazdagabb magyar település lakói is csak annyit költhetnek egy évben, amennyit egy szegény német településen élők.