Hátul kullogunk: Magyarország ebben is messze elmarad az európai átlagtól

Magyarországon az egy főre jutó átlagos vásárlóerő közel 15 százalékos növekedéssel 8.751 euróra emelkedett, ami az európai átlag közel 54 százalékának felel meg. Ezzel idén is a 30. helyen állunk az európai összehasonlításban.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

Az egy főre jutó átlagos vásárlóerő Európában 2022-ben 16.344 euró. A 42 ország között azonban jelentős különbségek vannak: Liechtensteinben, Svájcban és Luxemburgban az emberek vásárlóereje lényegesen magasabb, mint Európa többi részén, míg Koszovóban, Moldovában és Ukrajnában a legalacsonyabb a vásárlóerő. A liechtensteini lakosok például több mint 43-szor annyi pénzzel rendelkeznek, mint az ukránok. Ez derül ki a " GfK Vásárlóerő Európa 2022" című tanulmányból, amely már elérhető.

Magyarország a 30. helyen (Fotó: Depositphotos)
Magyarország a 30. helyen (Fotó: Depositphotos)

Az európaiaknak 2022-ben összesen mintegy 11.100 milliárd euró áll rendelkezésükre, amelyet élelmiszerre, lakhatásra, szolgáltatásokra, energiaköltségekre, magánnyugdíjra, biztosításra, nyaralásra, mobilitásra vagy akár fogyasztói kívánságokra költhetnek. Ez egy főre vetítve 16.344 eurós átlagos vásárlóerőnek felel meg, ami az előző évhez képest 5,8 százalékos nominális növekedést jelent. Az azonban, hogy a fogyasztóknak ténylegesen mennyi áll rendelkezésükre a költekezésre és megtakarításra, országonként nagyon eltérő, és attól is függ, hogy 2022-ben hogyan alakulnak a fogyasztói árak.

Írország bekerült a vásárlóerő top 10-be

A korábbi évekhez hasonlóan Liechtenstein messze az első helyen áll a vásárlóerő rangsorban: az Ausztria és Svájc között fekvő fejedelemség egy főre jutó vásárlóereje 66.204 euró, ami majdnem 4,1- szerese az európai átlagnak.

A második és harmadik helyen Svájc és Luxemburg következik: míg a svájciak egy főre jutó vásárlóereje 41.758 euróval majdnem 2,6-szorosa az európai átlagnak, addig a luxemburgiak egy főre jutó vásárlóereje 37.015 euró. Ez majdnem 2,3-szor magasabb, mint az európai átlag.

Véleményvezér

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.
A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat 

Budapesten is elkelne még néhány metró.
A lengyeleknek sikerült a repülőrajt

A lengyeleknek sikerült a repülőrajt 

A nyomában sem vagyunk a lengyeleknek.
Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo