A top 10-ben szereplő többi ország egy főre jutó vásárlóereje is nagyon magas, legalább 47 százalékkal az európai átlag felett van. A top 10-be újonnan bekerült Írország, amely a tizedik helyen áll 24.052 euró egy főre jutó jövedelemmel, míg Svédország két helyet rontva a tizenegyedik. Emellett Norvégia és Izland idén a negyedik és ötödik helyet cserélte el. Az Egyesült Királyság három helyet javítva a hetedik, míg Ausztria két helyet veszítve a kilencedik helyre esik vissza.
Összességében a 42 vizsgált országból 16 az európai átlag felett van. Ezzel szemben 26 olyan ország van, ahol az egy főre jutó vásárlóerő az átlag alatti - köztük Spanyolország, amely az egy főre jutó 15.314 euróval valamivel az európai átlag alatt van. A tavalyi évhez hasonlóan Ukrajna a sereghajtó: az országban dúló háború miatt az ott élők egy főre vetítve mindössze 1.540 euróval rendelkeznek, ami valamivel több mint 9 százaléka az európai átlagnak. A top 10-ben szereplő többi ország egy főre jutó vásárlóereje is nagyon magas, legalább 47 százalékkal az európai átlag felett van.
Filip Vojtech, a GfK kiskereskedelmi szakértője a geomarketing területén a következőket nyilatkozta:
"A vásárlóerő tavalyi mérsékelt növekedése után idén ismét emelkedik, Európában átlagosan közel 6 százalékkal. Ez a vásárlóerő-növekedés azonban csak részben ellensúlyozza a világjárvány és az ukrajnai háború okozta meredeken emelkedő inflációt, amely sok európai országban kétszámjegyű. Az emelkedő energiaáraktól való félelemmel és a jövőbeli gazdasági fejleményekkel kapcsolatos bizonytalansággal együtt az emberek valószínűleg több pénzt tesznek félre, és a nagyobb vásárlásokat a későbbre halasztják."