Zuhanásban a magyar kiskereskedelem

2022. augusztusban a kiskereskedelmi forgalom volumene a nyers adat szerint 3,3, naptárhatástól megtisztítva 2,4 százalékkal meghaladta az előző év azonos időszakit. Augusztusban az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes üzletekben 2,4 százalékkal csökkent, a nem élelmiszer-kiskereskedelemben 0,5, az üzemanyag-kiskereskedelemben 18,4 százalékkal emelkedett az értékesítés naptárhatástól megtisztított volumene. 2022. január–augusztusban a forgalom volumene – szintén naptárhatástól megtisztított adatok szerint – 8,4 százalékkal nagyobb volt az előző év azonos időszakinál.

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

2022. augusztusban, az előző év azonos időszakához képest, naptárhatástól megtisztítva:

 Az országos kiskereskedelem forgalmának volumene 2,4 százalékkal nőtt.

Forrás: KSH
Forrás: KSH

 Az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes kiskereskedelemben a forgalom volumene 2,4 százalékkal mérséklődött. Az élelmiszer-kiskereskedelem 75 százalékát adó élelmiszer jellegű vegyes üzletek értékesítési volumene 3,7 százalékkal csökkent, míg az élelmiszer-, ital-, dohányáru-szaküzleteké 0,3 százalékkal nőtt.

 A nem élelmiszer-kiskereskedelem forgalmának volumene összességében 0,5 százalékkal bővült. Az eladások volumene a használtcikk-üzletekben 6,2, a könyv-, számítástechnika-, egyébiparcikk-üzletekben 3,7, az iparcikk jellegű vegyes üzletekben 2,6, a gyógyszer-, gyógyászatitermék-, illatszerüzletekben 2,0 százalékkal nőtt. A bútor-, műszakicikk-üzletekben 0,8, a textil-, ruházati és lábbeliüzletekben 0,9 százalékkal mérséklődött.

 Az árucikkek széles körére kiterjedő, a kiskereskedelmi forgalomból 7,5 százalékkal részesedő csomagküldő és internetes kiskereskedelem volumene 3,1 százalékkal csökkent.

 Az üzemanyagtöltő állomások forgalmának volumene 18,4 százalékkal nagyobb volt.

 A kiskereskedelmi adatokba nem tartozó gépjármű- és járműalkatrész-üzletek eladásai 12 százalékkal növekedtek.

Forrás: KSH
Forrás: KSH

2022. augusztusban:

 Az országos kiskereskedelem forgalma folyó áron 1487 milliárd forintot ért el.

 Az országos kiskereskedelmi forgalom 47 százaléka az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes üzletekben, 35 százaléka a nem élelmiszer-kiskereskedelemben, 18 százaléka az üzemanyagtöltő állomások üzemanyag-forgalmában realizálódott.

2022. január–augusztusban az előző év azonos időszakához képest, naptárhatástól megtisztítva:

 A kiskereskedelem forgalmának volumene 8,4 százalékkal emelkedett.

 Az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes kiskereskedelemben 0,9, a nem élelmiszer-kiskereskedelemben 9,6, az üzemanyag-kiskereskedelemben 28,0 százalékkal nőtt az értékesítés volumene.

Véleményvezér

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben

Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben 

Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről

Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről 

Az elmaradt reformok tragédiája.
Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo