Hátul kullogunk: Magyarország ebben is messze elmarad az európai átlagtól

Magyarországon az egy főre jutó átlagos vásárlóerő közel 15 százalékos növekedéssel 8.751 euróra emelkedett, ami az európai átlag közel 54 százalékának felel meg. Ezzel idén is a 30. helyen állunk az európai összehasonlításban.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Az egy főre jutó átlagos vásárlóerő Európában 2022-ben 16.344 euró. A 42 ország között azonban jelentős különbségek vannak: Liechtensteinben, Svájcban és Luxemburgban az emberek vásárlóereje lényegesen magasabb, mint Európa többi részén, míg Koszovóban, Moldovában és Ukrajnában a legalacsonyabb a vásárlóerő. A liechtensteini lakosok például több mint 43-szor annyi pénzzel rendelkeznek, mint az ukránok. Ez derül ki a " GfK Vásárlóerő Európa 2022" című tanulmányból, amely már elérhető.

Magyarország a 30. helyen (Fotó: Depositphotos)
Magyarország a 30. helyen (Fotó: Depositphotos)

Az európaiaknak 2022-ben összesen mintegy 11.100 milliárd euró áll rendelkezésükre, amelyet élelmiszerre, lakhatásra, szolgáltatásokra, energiaköltségekre, magánnyugdíjra, biztosításra, nyaralásra, mobilitásra vagy akár fogyasztói kívánságokra költhetnek. Ez egy főre vetítve 16.344 eurós átlagos vásárlóerőnek felel meg, ami az előző évhez képest 5,8 százalékos nominális növekedést jelent. Az azonban, hogy a fogyasztóknak ténylegesen mennyi áll rendelkezésükre a költekezésre és megtakarításra, országonként nagyon eltérő, és attól is függ, hogy 2022-ben hogyan alakulnak a fogyasztói árak.

Írország bekerült a vásárlóerő top 10-be

A korábbi évekhez hasonlóan Liechtenstein messze az első helyen áll a vásárlóerő rangsorban: az Ausztria és Svájc között fekvő fejedelemség egy főre jutó vásárlóereje 66.204 euró, ami majdnem 4,1- szerese az európai átlagnak.

A második és harmadik helyen Svájc és Luxemburg következik: míg a svájciak egy főre jutó vásárlóereje 41.758 euróval majdnem 2,6-szorosa az európai átlagnak, addig a luxemburgiak egy főre jutó vásárlóereje 37.015 euró. Ez majdnem 2,3-szor magasabb, mint az európai átlag.

Véleményvezér

Bajban a NER cégek a tőzsdén

Bajban a NER cégek a tőzsdén 

Egyszerre több NER cég került gyengülő pozícióba.
Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta

Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta 

Argentína teljesen más modellt választ, mint Magyarország.
Magyarország jobban teljesít, ja mégsem

Magyarország jobban teljesít, ja mégsem 

Valami újat kellene végre kitalálniuk a magyar országvezetőknek.
Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott

Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott 

Bérharc az egészségügyben.
Teljes bukta a kormány családbarát programja

Teljes bukta a kormány családbarát programja 

Nem vagyunk képesek még a társadalom reprodukálására sem.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo