Gfk kutatás cikkek
A magyarországi vásárlóerő lejjebb csúszott az európai ranglistán
A nádudvariak vásárlóereje nagyot bukott.
Jóval kevesebb nagy háztartásigépet vettünk
Magasabb minőségű készülékeket vesznek a magyarok, de jelentős a visszaesés a hazai háztartásigép-piacon.
Nem hozott áttörést a Black Friday
A műszaki elektronika és a tartós fogyasztási cikkek globális piaca idén is kihívásokkal teli promóciós szezonnal néz szembe.
Hátul kullogunk: Magyarország ebben is messze elmarad az európai átlagtól
Magyarországon az egy főre jutó átlagos vásárlóerő közel 15 százalékos növekedéssel 8.751 euróra emelkedett.
Soha nem voltak még ilyen rossz hangulatban a németek
Rekordalacsony fogyasztói hangulatindexet mért júliusra a GfK gazdaságkutató intézet Németországban; a mutató a júniusi mínusz 26,2 pontról mínusz 27,4 pontra csökkent, bár kissé kedvezőbbnek bizonyult a mínusz 27,7 pontos piaci előrejelzésnél.
Némileg optimistábbak a németek
Az elemzők által várt minimális mértékben javult a GfK piackutató intézet német fogyasztói hangulatindexe júniusra, miután előzőleg történelmi mélypontra esett az Ukrajna elleni orosz invázió hatásai miatt.
A távmunka és az otthoni főzés is komolyan fellendítette a műszaki cikkek piacát
A műszaki elektronikai cikkek (TCG) globális piacának értéke - Észak-Amerika nélkül - rekordot jelentő 26 százalékkal, 433 milliárd dollárra nőtt 2021 első félévében az előző év azonos időszakához képest. A 2020 második félévében elért kiemelkedő értékesítésekkel való összehasonlítás miatt 2021 második félévére a GfK a növekedés mérséklődését várja. A növekedés fő hajtóereje továbbra is az otthonról végzett munka, oktatás, szórakozás és az otthoni főzés folyamatosságát szolgáló technológiai megoldásoknak köszönhető.