A rossz inflációs adatok miatt csökkent a magyarok életszínvonala, vásárlóereje az európaiakhoz képest

Nagyobbat emelkedett az infláció a piac által vártnál. Év per év alapon 4,4 százalék lett májusban a várt 4,3 százalékkal szemben, és az áprilisi 4,2 százalék után.

Az élelmiszerek (+5,9 százalék), a szolgáltatások (+5,9 százalék), a szeszesitalok és dohányáruk (+7,3 százalék) és a háztartási energia (+5,3 százalék) is felfelé húzta az indexet. Az utóbbiban a fogyasztási mix hozta az emelkedést az időjárás miatt. A tartós fogyasztási cikkek voltak, amik segíttetettek, hiszen azok „csak” 2,2 százalékkal drágultak. A gépkocsik pl. 4 százalékkal kerültek többe, ha újak voltak, míg a használtak ára 0,8 százalékkal csökkent.

Az viszont jó hír, hogy a maginfláció emelkedési üteme az áprilisi 5 százalékról 4,8-ra csökkent.

Mindenesetre az Eurózónához képest nálunk rosszabbul alakultak a dolgok. Míg ott stagnáltak az árak az elmúlt egy hónapban, nálunk 0,2 százalékkal növekedtek. Szóval a vásárlóerőparitás is elmozdult fölfelé, mintegy 80 fillérrel. A relatív árfolyam és árváltozásakat az alábbi grafikonon láthatjuk.

Forrás: Bloomberg, Erste

Annak ellenére, hogy az egyensúly felfelé tolódott el, a forint erősödött a hírre. Ugyanis a piaci szereplők inkább a potenciális kamatpályát figyelik. S a mai adattal tovább csökkent a kamatcsökkentés esélye itthon. (Erstemarket)

Véleményvezér

Hátul kullog Magyarország a diplomások számában

Hátul kullog Magyarország a diplomások számában 

A populizmus melegágya az iskolázatlanság.
Fülön csapták Orbán Viktor barátját

Fülön csapták Orbán Viktor barátját 

Az ellenzék ezúttal ártatlan.
Nőtt Ukrajna támogatottsága Európában

Nőtt Ukrajna támogatottsága Európában 

Az ukránok állnak győzelemre, legalábbis Európában.
Amerika ellen konspiráló kommunista diktátorokkal menetelt együtt a magyar külügyminiszter

Amerika ellen konspiráló kommunista diktátorokkal menetelt együtt a magyar külügyminiszter 

1956 népének külügyminisztere együtt ünnepelt egy volt KGB ügynökkel.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo