Kinek a zsebéből jön a pénz?

Egy vállalkozás - még a legjobb ötlettel induló is sokszor bukik. Mondhatjuk, hogy ha a bukás nem is, de a botlás mindenképpen természetes eleme a vállalkozói létnek. Jobb tehát felkészülni rá. Szakértőnk tipikus hibákat szedett össze, hogy ezeken mások kárán tanulhassunk.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

Az induló vállalkozások esetén a bukások egyik fő oka valójában egy számolási hiba a Piac&Profit szakértője szerint, amit itt segítünk elkerülni. A következő gyakori, bukáshoz vezető ok, hogy a vállalkozások úgy akarnak eladni valamit, hogy nem tudják, annak van-e valódi piaca - vagyis van-e bárki, akinek szüksége van az adott termékre. Itt adunk tanácsot, hogy lehet ezt a csapdát elkerülni.

Most pedig tegyük fel, hogy mindkét előző csapdát sikeresen elkerültük. Van egy kiváló üzleti ötletünk, termékünk, van elég pénzünk az indulás finanszírozására és azt is tudjuk, kik lesznek azok a felhasználók, akik megvesznek a termékünkért. Ez már jól hangzik, de még mindig vannak csapdák.

Kép:PP/BartosGyula

Hogyan írjunk jó üzleti tervet?
Az üzleti terv dokumentum. Ebben ismertetjük meglévő vagy leendő vállalkozásunkat, annak jövőre vonatkozó céljait, azt, hogy ezeket a célokat hogyan szeretnénk elérni, kinek szeretnénk termékünket/ szolgáltatásunkat eladni, és ehhez milyen eszközökre, milyen reklámra és mennyi pénzre van szükségünk. A jó üzleti tervnek azonban fontos kritériumai vannak.Szakértőnk segít!
De honnan jön a pénz?

Meglepően gyakran fordul elő, hogy egy vállalkozó azt mondja nekünk: a terméke világsiker lesz, mert mindenkinek szüksége van rá. Eltekintve attól, hogy a "mindenki" nevű célpiacra nem lehet marketinget célozni, van itt egy komoly kérdés. Ki fog érte fizetni? Mert sajnos nem elég, hogy két kézzel kapnak a termékünkön, cserébe képesnek és hajlandónak kell lenniük pénzt is adni. Gondoljunk csak arra, hány idős embernek van szüksége gyógyszerekre. És ki fizeti a gyógyszergyáraknak az ellenértéket? Nem Mari néni és nem Pista bácsi, hanem az összes adófizető pénzéből az OEP. Azaz nem elég a végfelhasználót meggyőzni, hogy neki ez a termék kell, hanem meg kell találni azt is, aki fizetni fog.

Annak felismerése, kinek a zsebében van az a pénz, ami az én zsebembe fog átkerülni, a sikeres üzleti modell kulcsa.
Hogyan kerüljük el a bukást?

Minden termék és szolgáltatás egy értéklánc része. Gondoljuk végig: kinek és hogyan teremt értéket az üzletünk? Hol helyezkedik el ez a személy vagy szervezet abban a láncban, aminek a mentén a pénz vándorol? Egy magániskola a gyereknek teremt értéket, de a szülő fogja megfizetni, mert a gyerek vagy nem meggyőzhető erről vagy nem elég fizetőképes. Egy szelet csoki értékéről viszont meg lehet győzni a gyereket, és korosztályfüggően lesz fizetőképes, azaz lehet, hogy belefér a zsebpénzébe egy kis haminyami. Annak felismerése, kinek a zsebében van az a pénz, ami az én zsebembe fog átkerülni, a sikeres üzleti modell kulcsa.

A pénz természetét jól kell ismernünk a saját piacunkon - esetünkben hogyan vándorol szívesen? Nagyobb összegben egyszerre (pl. egy éves szolgáltatási előfizetés) vagy kis összegekben (részletfizetés, upselling-lehetőségek stb.)? Egyszer (egy termék megvásárlása) vagy rendszeresen (ismétlődő szolgáltatások)?  Előre (utazás lefoglalása) vagy utólag (éttermi vacsora)?

Ha mindezt tudjuk, akkor már van esélyünk, hogy a pénz valóban hozzánk vándoroljon. Rajzolgassunk, gondolkozzunk és kérdezzünk tanácsadókat, mert ez a része nem egyszerű.

De a bukásra még mindig van esély. Hogy hogyan? Folytatjuk.

Hűvös Ágnes business coach Megoldás.Most

A kezdő vállalkozók 9 alaphibája
A vállalkozói lét alapvető pillére a tanulás. Az ember fejleszt, tesztel, elbukik, tanul a hibából, javít, újratesztel, fejlődik. A hibák szükséges rosszat jelenetek a folyamatban, ám nem minden hiba produktív és segíti a fejlődést. Különösen a fiatal, forrófejű vállalkozók azok, akik úgy vélik, jobban ismerik az üzlet minden csínját-bínját, mint mások, éppen ezért hajlamosak alapvető típushibákat elkövetni. Ebből mutatunk be kilencet, hogy Ön elkerülhesse őket.

Véleményvezér

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába 

Bevásárlóturizmusra spekulál egy román vállalkozó.
Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo