Kkv export cikkek
A románokkal karöltve a válság hatásai ellen
Az Európai Unió támogatásával fejleszti a magyar-román határ menti üzleti együttműködést a nyíregyházi és a szatmárnémeti (Satu Mare-i) önkormányzat; a két város helyhatósága a mikro-, kis- és középvállalkozások kapcsolatát erősíti 2013. február végéig.
Jó hír az exportcégeknek
Németországban a gazdaság az euróövezeti válság ellenére az idén és jövőre is lendületesen fejlődik, a munkanélküliség csökken, a bérek emelkednek, az államháztartási hiány pedig egyre kisebb lesz a német nyelvterület vezető gazdaságkutató intézeteinek csütörtökön bemutatott közös előrejelzése szerint.
Kereskedőházak épülnek a kkv-k segítésére
A kormány elfogadta Magyarország 2012-2020 közötti külgazdasági stratégiáját, végrehajtása érdekében pedig egyebek mellett a kereskedőházak koncepciójának kidolgozását írta elő az érintett minisztereknek.
Régiós kkv-csúcsot tartanak Romániában
Az idén ötödik alkalommal rendezik meg május 5-7. között a romániai Szovátán a kis- és középvállalkozások (kkv) számára a "Kelet-közép-európai KKV-csúcs" című konferenciát, amely az idén arra koncentrál, hogy miként integrálódhatnak minél mélyebben a térségbeli kkv-k a nemzetközi kereskedelembe - közölte a konferenciát 2008-ban elindító KKVHÁZ Zrt. vezérigazgatója az MTI-vel.
Kitiltották a magyar tojást
A prágai országos állategészségügyi hatóság (SVS) mintegy három millió darab külföldről származó tojást nem engedett a cseh piacra az idei év első negyedében.
Egy év, 1857 cég, 34 milliárd forint
Egy év alatt 1857 magyar kiscéget vitt külföldre a Nemzeti Külgazdasági Hivatal, hogy ezek a cégek 34 milliárd forintnyi üzletkötéssel induljanak haza - közölte az egy éves tevékenységét bemutató sajtótájékoztatón a HITA. A szervezet optimista, mint mondták, náluk nem látszik a beruházási kedv csökkenése.
Több mint félmillió eurót hozhat a bosnyák út
2012. március 27-31. között rendezték meg az idei Mosztári Nemzetközi Vásárt, mely Bosznia-Hercegovina legjelentősebb gazdasági rendezvénye. A vásár szinte minden ágazatot felölel; jelen van az építőipar, az infrastruktúra-fejlesztés, a turizmus, a gépipar, a járműipar, a fa-és bútoripar, a vegyipar, a textilipar és a szolgáltatói szektor is.
Haditechnikával mentek a magyar cégek Indiába
Megnyitotta kapuit Indiában a hetedik alkalommal megrendezésre kerülő, március 29. és április 1. között zajló Defexpo védelmi ipari kiállítás. A Nemzeti Külgazdasági Hivatal (HITA) által szervezett nemzeti standot meglátogatta India védelmi minisztere, A. K. Antony is.
Hollandiában kerestek partnert a magyar cégek
Immáron hatodik alkalommal rendezték meg a Bio-Europe Spring konferenciát és kiállítást. Az Amszterdamban március 19-21. között lezajlott rendezvényen 1300 biotechnológiai és a gyógyszeripari vállalat vett részt.
Félmillió eurós üzlet Aradon
A Nemzeti Külgazdasági Hivatal (HITA) támogatásával 16 hazai kis- és középvállalkozás vett részt az Aradon megrendezett Confort Construct Expo-n.
Erősödő magyar jelenlét Izraelben
A klinikai kutatások területén a magyar szolgáltató szektor már ismert Izraelben, ugyanakkor a piaci lehetőségeket még messze nem használjuk ki megfelelően. Az orvostechnikai exportunk szintén nem jelentős a relációban, pedig fizetőképes és rendezett piaci viszonyok várják a magyar exportőröket.
Hollandiába vitték a magyar kkv-kat
Magyar gépipari cégek 2010. után második alkalommal vettek részt a Benelux régió legnagyobb ágazati rendezvényén, a „ESEF 2012" szakkiállításon. A Nemzeti Külgazdasági Hivatal (HITA) által támogatott standon 7 hazai gépipari beszállító kkv mutatkozhatott be és bővíthette ügyfélkörét holland és belga potenciális vevőkkel.
Erősítjük a lengyel barátságot
A Magyar-Lengyel Barátság Napja (március 23.) alkalmából Schmitt Pál köztársasági elnök meghívására Magyarországra érkezett Bronislaw Komorowski, a Lengyel Köztársaság elnöke.
Maradt még pénz a külföldre jutásra
Várhatóan egy hónappal meghosszabbítják a kis- és középvállalkozások számára kiírt kereskedelemfejlesztési pályázat határidejét - jelentette be Dobos Erzsébet, a Nemzeti Külgazdasági Hivatal (HITA) elnöke szerdán Budapesten, a DHL logisztikai vállalat konferenciáján.
Dubajban jártak a magyar cégek
Idén első alkalommal vett részt hazánk közösségi standdal a február 19-22-én megrendezett dubai Gulfood élelmiszeripari szakkiállításon. A Közel-Kelet legfontosabb ágazati eseménye az elmúlt évek során a világ legjelentősebb élelmiszeripari rendezvényeivel konkuráló szakvásárrá nőtte ki magát.
Egy hónapig még kaphatunk pénzt a külföldre jutáshoz
A Nemzeti Külgazdasági Hivatal (HITA) által tavaly kiírt kereskedelemfejlesztési pályázatra - amely 2012. június 30. előtt megkezdett akciók megvalósításához nyújt segítséget - március 15-ig lehet még jelentkezni. A pályázati rendszer magyar termékek és szolgáltatások versenyképességének javítását, elsősorban a kis és közepes méretű vállalkozások külpiaci értékesítését kívánja elősegíteni.
Aradon hódíthatnak a magyar cégek
A Nemzeti Külgazdasági Hivatal (HITA) kb. 15 exportképes kis- és középvállalkozó részére kedvezményes részvételi lehetőséget biztosít az aradi Confort Construct Expo kiállításon.
Javuló tendencia a külkereskedelemben
2011 novemberében bővülést mutatott a külkereskedelmi volumen: a kivitel 7,9, a behozatal pedig 4,5 százalékkal növekedett 2010 azonos időszakához képest. A külkereskedelmi mérleg aktívummal zárt, a többlet mértéke 211 milliárd forint volt. Mind az export, mind pedig az import növekedésének húzóerejét a járműgyártás szolgáltatta. Az Európai Unión kívüli országok felé irányuló kivitelünk továbbra is dinamikusan bővült, passzívumunk ezen országokkal szemben jelentősen csökkent.
Hogyan lépjen külföldre a kkv?
Elindult az Új Széchenyi Terv keretében megjelenő Mikro-, kis-, és középvállalkozások piaci megjelenésének támogatása című (GOP-2012-3.3.3/A kódszámú) pályázati kiírás társadalmi egyeztetése.
Jogvédelem az exportáló cégeknek
A Nemzeti Külgazdasági Hivatal (HITA) és a Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatala (SZTNH) 2012. január 26-án együttműködési megállapodást kötött a hazai kis- és középvállalkozások versenyképességének fokozása és innovációs tevékenységük eredményességének javítása érdekében.
Az arab világban hódíthatnak a magyar cégek
Az Arab Health a világ egyik legnagyobb orvostechnikai kiállítása (2012. január 23-26.), amelyen 3500 kiállító, mutatkozik be. A Nemzeti Külgazdasági Hivatal által szervezett kollektív magyar standon 10 magyar vállalat kap bemutatkozási lehetőséget, ezen kívül 5 magyar cég önálló kiállítóként jelenik meg a rendezvényen.
Irány Japán és Dél-Korea!
Az Európai Bizottság ismét meghirdeti „Executive Training Programme (ETP) in Japan and Korea” elnevezésű vezetőképzési programját. A japán és a dél-koreai üzleti kapcsolatokat építő magyar cégek előtt a program segítségével olyan piacok nyílhatnak meg, amelyek értéke 2020-ra akár az évi 1,5 milliárd eurót is elérheti.
Újabb esély a külföldre jutásra
A Nemzeti Külgazdasági Hivatal (HITA) és a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara (MKIK) megállapodott, hogy a jövőben szorosan együttműködnek a hazai kis-és középvállalkozások külgazdasági tevékenységének támogatásában, valamint a külföldi tőkekihelyezések elősegítésében.
Csak a külföld a járható út?
Több esélye van a túlélésre azoknak a vállalatoknak, amelyek az exportpiacokra is termelnek, sőt, náluk inkább a bővülés a jellemző. A hazai vállalkozások jelentős részének eszköztára azonban kimerül a szakmai vásárokon való megjelenésekben
Fontos lenne, de nincs rá hitel
A bankok kifejezetten marketing célú hitelt nem kínálnak sem a kisebb, sem a nagyobb cégek számára, ugyanakkor a tőkeerős kkv-kat mostanában több pénzintézet is szívesen finanszírozná.
Hogyan lépjük át a határt?
A magyar gazdaság éves exportja mintegy 15 ezer milliárd forintra rúg, de ennek csak a 18 százalékát adják a kkv-k, és az exportáló vállalkozásoknak mintegy 40 százaléka külföldi tulajdonban van.
Reklám nélkül nem megy
Bár a marketingeszközök alkalmazása jelentősen növelheti a külföldi megjelenés sikerességét, kevés kkv használja ki az ebben rejlő lehetőségeket, leginkább a financiális gondok miatt.
Újabb milliók a külföldi terjeszkedésre
Kereskedelemfejlesztési pályázatot ír ki a Nemzeti Külgazdasági Hivatal (HITA), melynek célja, hogy támogassa a kkv-k külpiaci értékesítését és javítsa a magyar termékek és szolgáltatások versenyképességét - olvasható a HITA közleményében.
Erősödő magyar jelenlét Moszkvában
Magyar Üzleti Klub alakult a Moszkvai Kereskedelmi Képviselet szervezésében, amely első ülését neves pénzintézeti szakemberek részvételével tartotta.
Mire figyeljünk, ha külföldre indulunk?
Hiába a jó termék és a befogadó piac, marketing nélkül még a legjobb minőségű árut is nehéz értékesíteni külföldön. A lehetőség a kisvállalkozások számára is adott.
Osztrák lehetőségek magyar vállalkozásoknak
Munkavállalási formák vállalkozási lehetőségek Ausztriában címmel rendezett fórumot egyéni vállalkozók és társas vállalkozások képviselői számára szerdán Szombathelyen a Nemzeti Külgazdasági Hivatal (HITA) és a Vas Megyei Kereskedelmi és Iparkamara.
Egyre közelebb kerülünk Kínához
Kínai vállalkozókkal, pénzügyi cégekkel való megbeszélésekkel folytatódott Fellegi Tamás nemzeti fejlesztési miniszter kínai látogatásának sanghaji programja.
Merre induljon a magyar kkv?
Az európai kis- és középvállalkozások használják ki jobban a gyorsan növekvő, feltörekvő piacokban rejlő lehetőségeket, például Kínában, Indiában, Oroszországban vagy akár a délkelet-ázsiai és a latin-amerikai régióban - közölte állásfoglalásában az Európai Bizottság.
Ázsiában hódítanának a magyar cégek
A Schmitt Pál köztársasági elnököt vasárnap kezdődő közép-ázsiai körútjára (Azerbajdzsánba, Türkmenisztánba és Üzbegisztánba) kísérő, különböző területeken érdekelt üzletemberek szorosabb kapcsolatokat építenének ki a térséggel.
Kubáig jutottak a magyar cégek
Magyar állami delegáció látogatott el a 29. Havannai Nemzetközi Vásárra és a magyar standra, amelyen a Nemzeti Külgazdasági Hivatal (HITA) több mint két tucat magyar cég számára biztosítja a bemutatkozás lehetőségét.
Kkv export: új utak nyíltak
A szlovákiai Szelőce (Selice) községben október 13-án tartott szántóföldi bemutató új fejezetet nyitott a magyar termékek külpiaci elhelyezésének kormányzati támogatásában.
Lehetnének alacsonyabb árak és nagyobb választék
Jelenleg az uniós cégek alig több mint 9 százaléka forgalmazza termékeit másik tagállamban, így 26 milliárd euró értékű unión belüli kereskedelemtől esnek el évente a kereskedők. A határon átnyúló kereskedelem egyik jelentős akadálya az egyes országok eltérő szerződési joga.
Kiaknázatlan lehetőségek Azerbajdzsánban
Magyarországról elsősorban gyógyszer- és élelmiszeripari termékeknek, valamint gépgyártási technológiáknak van piacuk Azerbajdzsánban; Baku arra törekszik, hogy bővüljön a kétoldalú kereskedelem - mondta el Sevinj Hasanova, a kaukázusi ország gazdasági fejlesztési miniszterhelyettese magyar újságíróknak szerdán Bakuban.
Tárt karokkal várja az USA a magyar kiscégeket
Hogyan induljon egy kis és középvállalat az Egyesült Államokba? Erre kereste a választ a Piac & Profit által rendezett „Üzleti siker az USA-ban" elnevezésű konferencia.
Nem a pénzhiány a legnagyobb gond
Az exportálni kívánó magyar mikro-, kis- és középvállalkozásoknak a közhiedelemmel ellentétben nem a pénz-, hanem az információhiány a legnagyobb problémája - derült ki a Nemzeti Külgazdasági Hivatal (HITA) első kilenc hónapnyi tevékenységét bemutató sajtótájékoztatón.
Magyar sikerek Romániában
A Nemzeti Külgazdasági Hivatal támogatásával 22 magyarországi kis- és középvállalkozás mutatkozott be a 2. alkalommal megrendezett TOP Expo kiállításon, 280 négyzetméteren.