Dubajban jártak a magyar cégek

Idén első alkalommal vett részt hazánk közösségi standdal a február 19-22-én megrendezett dubai Gulfood élelmiszeripari szakkiállításon. A Közel-Kelet legfontosabb ágazati eseménye az elmúlt évek során a világ legjelentősebb élelmiszeripari rendezvényeivel konkuráló szakvásárrá nőtte ki magát.

A 16. alkalommal megrendezett szakmai rendezvényen idén 150 országból 3800 kiállító vett részt és az előzetesen közölt adatok szerint több, mint 62 ezer látogató volt. A Nemzeti Külgazdasági Hivatal (Hungarian Investment and Trade Agency - HITA) által szervezett közös standon 6 kiállító vállalat volt jelen személyesen és további 8 élelmiszeripari vállalkozás termékei jelentek meg képviselet útján, köztük fagyasztott zöldségek, gyümölcsök, baromfi termékek, ásványvíz, üdítőitalok, aszalt gyümölcsök és méz. A HITA munkatársai az idei évet a magyar részvétel szempontjából „nulladik évnek" tekintik, így a szerény magyar standon elsősorban a kiállítókkal együtt igyekeztek felmérni a hazai vállalatok termékei iránti érdeklődést és az üzleti lehetőségeket. (Több esélye van a túlélésre azoknak a vállalatoknak, amelyek az exportpiacokra is termelnek, sőt, náluk inkább a bővülés a jellemző.)

A négynapos eseményen szerzett tapasztalatok alapján beigazolódott az az előzetes feltételezés, hogy a jó minőségű, megfelelően pozícionált termékek iránt a Közel-Kelettől Indiáig, Dél-Afrikától Közép-Ázsiáig mindenhol van kereslet. Ugyanakkor az Unió határain kívüli piacokon országonként változó élelmiszer beviteli szabályokra, logisztikai feltételekre, üzleti szokásokra kell számítani, így csak a legfelkészültebb exportőrök számíthatnak eseti megrendeléseken túl sikeres és hosszú távú külkereskedelmi kapcsolatokra. (Bár a marketingeszközök alkalmazása jelentősen növelheti a külföldi megjelenés sikerességét, kevés kkv használja ki az ebben rejlő lehetőségeket, leginkább a financiális gondok miatt.)

„Korábban már kiállítottunk ezen a vásáron, de nem volt olyan sikeres, mint most. Amikor először megláttam a magyar standot, nem voltam felhőtlenül boldog. Őszintén megmondva, nem a legjobb vásári helyet kaptuk a kiállítás szervezőktől a magyar stand számára, de be kell látni, hogy az először kiállítóknak nem a legfrekventáltabb helyeket adják. Mindezek ellenére nagyon sok komoly érdeklődőnk volt, sokkalta több mint a korábbi években. Ez is mutatja, mennyit fejlődött ez a nemzetközi árubemutató, mennyire fontossá vált a térségben. A vásár csak pár napja fejeződött be, de már túl vagyunk az első konkrét üzletkötésen, és több ígéretes tárgyalást is folytattunk, amelyekből hamarosan szállítások lehetnek." - nyilatkozta Losó József, a Mirelite Mirsa Zrt. igazgatótanácsának elnöke, aki személyesen vett részt az eseményen. (A Nemzeti Külgazdasági Hivatal (HITA) által tavaly kiírt kereskedelemfejlesztési pályázatra - amely 2012. június 30. előtt megkezdett akciók megvalósításához nyújt segítséget - március 15-ig lehet még jelentkezni.)

Véleményvezér

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania 

Hol van már Magyarország egykori olcsósága.
A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.
Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség

Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség 

Vége az Európai Unió elnéző magatartásának.
Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában

Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában 

Tragikusan teljesít az Orbán-kormány.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo