Dubajban jártak a magyar cégek

Idén első alkalommal vett részt hazánk közösségi standdal a február 19-22-én megrendezett dubai Gulfood élelmiszeripari szakkiállításon. A Közel-Kelet legfontosabb ágazati eseménye az elmúlt évek során a világ legjelentősebb élelmiszeripari rendezvényeivel konkuráló szakvásárrá nőtte ki magát.

A 16. alkalommal megrendezett szakmai rendezvényen idén 150 országból 3800 kiállító vett részt és az előzetesen közölt adatok szerint több, mint 62 ezer látogató volt. A Nemzeti Külgazdasági Hivatal (Hungarian Investment and Trade Agency - HITA) által szervezett közös standon 6 kiállító vállalat volt jelen személyesen és további 8 élelmiszeripari vállalkozás termékei jelentek meg képviselet útján, köztük fagyasztott zöldségek, gyümölcsök, baromfi termékek, ásványvíz, üdítőitalok, aszalt gyümölcsök és méz. A HITA munkatársai az idei évet a magyar részvétel szempontjából „nulladik évnek" tekintik, így a szerény magyar standon elsősorban a kiállítókkal együtt igyekeztek felmérni a hazai vállalatok termékei iránti érdeklődést és az üzleti lehetőségeket. (Több esélye van a túlélésre azoknak a vállalatoknak, amelyek az exportpiacokra is termelnek, sőt, náluk inkább a bővülés a jellemző.)

A négynapos eseményen szerzett tapasztalatok alapján beigazolódott az az előzetes feltételezés, hogy a jó minőségű, megfelelően pozícionált termékek iránt a Közel-Kelettől Indiáig, Dél-Afrikától Közép-Ázsiáig mindenhol van kereslet. Ugyanakkor az Unió határain kívüli piacokon országonként változó élelmiszer beviteli szabályokra, logisztikai feltételekre, üzleti szokásokra kell számítani, így csak a legfelkészültebb exportőrök számíthatnak eseti megrendeléseken túl sikeres és hosszú távú külkereskedelmi kapcsolatokra. (Bár a marketingeszközök alkalmazása jelentősen növelheti a külföldi megjelenés sikerességét, kevés kkv használja ki az ebben rejlő lehetőségeket, leginkább a financiális gondok miatt.)

„Korábban már kiállítottunk ezen a vásáron, de nem volt olyan sikeres, mint most. Amikor először megláttam a magyar standot, nem voltam felhőtlenül boldog. Őszintén megmondva, nem a legjobb vásári helyet kaptuk a kiállítás szervezőktől a magyar stand számára, de be kell látni, hogy az először kiállítóknak nem a legfrekventáltabb helyeket adják. Mindezek ellenére nagyon sok komoly érdeklődőnk volt, sokkalta több mint a korábbi években. Ez is mutatja, mennyit fejlődött ez a nemzetközi árubemutató, mennyire fontossá vált a térségben. A vásár csak pár napja fejeződött be, de már túl vagyunk az első konkrét üzletkötésen, és több ígéretes tárgyalást is folytattunk, amelyekből hamarosan szállítások lehetnek." - nyilatkozta Losó József, a Mirelite Mirsa Zrt. igazgatótanácsának elnöke, aki személyesen vett részt az eseményen. (A Nemzeti Külgazdasági Hivatal (HITA) által tavaly kiírt kereskedelemfejlesztési pályázatra - amely 2012. június 30. előtt megkezdett akciók megvalósításához nyújt segítséget - március 15-ig lehet még jelentkezni.)

Véleményvezér

Románia is lehagyott minket a várható élettartam statisztikákban

Románia is lehagyott minket a várható élettartam statisztikákban 

80 felett már nincs sok esélyünk.
A francia elnök szerint a kis nemzeti vállalatok versenyképtelenek a nagy globális cégekkel szemben

A francia elnök szerint a kis nemzeti vállalatok versenyképtelenek a nagy globális cégekkel szemben 

A francia elnök keményen beszólt az európai gazdaságpolitikának.
Az osztogató-fosztogató állam nagyon drága

Az osztogató-fosztogató állam nagyon drága 

A kormány tavalyi, többször módosított hiánycélja sem teljesült.
Jobbról és balról is immár Magyar Péter nemiségét firtatják

Jobbról és balról is immár Magyar Péter nemiségét firtatják 

Lassan mulatságba fullad a magyar elit kommunikációs vergődése.
Minimum nettó 800 ezer forintos fizetés a Lidlben

Minimum nettó 800 ezer forintos fizetés a Lidlben 

Nem álom, valóság.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo