Reklám nélkül nem megy

Bár a marketingeszközök alkalmazása jelentősen növelheti a külföldi megjelenés sikerességét, kevés kkv használja ki az ebben rejlő lehetőségeket, leginkább a financiális gondok miatt.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

 

A kiadványok, hirdetések, promóciók jelentős költséget emésztenek fel, amelyeket kizárólag saját forrásaikból a kkv-k nem tudnak fedezni. Emellett gyakran a kellő nyelvtudás is hiányzik, vagy nincs meg az adott piacról a szükséges háttér-információ a legmegfelelőbb marketingeszköz kiválasztásához. Sok kis cég azonban hozzá sem lát a marketingstratégia kidolgozásához, mivel sem a módszereket, sem azok hatékonyságát nem ismeri. A kiállításokon részt vevő, illetve a jól átgondolt exportstratégiával rendelkező cégek viszont jelentős összegeket költenek marketingeszközökre, így idegen nyelvű szórólapokat, kiadványokat készíttetnek, hirdetéseket adnak fel a vásári katalógusokban, helyi szaklapokban, és a kiállítás területén működő hangosbemondót is alkalmazzák.

Ha külföldi marketingen gondolkozunk, az első és legfontosabb kiindulópont egy színvonalas minőségű, tartalmas, idegen - legalább angol, de inkább helyi - nyelvű honlap. (A kkv-k nem használják ki a netben rejlő lehetőségeket, pedig a vásárlók egyre inkább innen tájékozódnak.) Gyakori hiba, hívja fel a figyelmet a Nemzeti Külgazdasági Hivatal (HITA), hogy az adott vállalat a saját történetével kezdi feltölteni a weboldalát, holott egy potenciális importőrnek ennél relevánsabb információkra van szüksége első körben: mit tud a termék, mennyibe kerül, mik az előnyei és a többi.

A honlap mellett természetesen egyéb módszerekkel is lehet sikereket elérni, azonban érdemes még a piacra lépés előtt feltérképezni a piaci szereplőket, az általuk alkalmazott módszereket, és utána dönteni arról, hogy a klasszikus marketingeszközök - mint például nyomtatott katalógus, sajtóhirdetés - mellett vagy helyett más formában is érdemes-e elősegíteni a termék, a márka megismerését, például célzott árubemutató szervezésével vagy esetleg egy professzionális helyi marketingügynökség bevonásával. A HITA szerint mindent összevetve általában az innovatív, újszerű eszközök vagy megjelenési formák bizonyulnak a leghatékonyabbnak. (Azok a kkv-k, amelyek legalább egy kommunikációs csatornát használtak, 2010-re az öt évvel ezelőtti helyzettel összevetve az átlagnál szignifikánsan nagyobb arányban voltak képesek növelni az árbevételüket, a nyereségüket és a piaci részesedésüket.)

Tippek vásározóknak
■ A stand fölött egy mozgósító főcím – ne a cégnév legyen! A kifüggesztett molinón az a fontos és releváns érték jelenjen meg, amihez a vásárló jut, amikor önnel köt üzletet.
■ Jusson el mindenkihez! Ingyenes olvasnivalók, video-CD-k osztogatásával adjon részletes tájékoztatást, miért érdemes az ön termékét, szolgáltatását választaniuk.
■ A promóció a vásár előtt kezdődjön! Hirdessen, tudassa vevőivel, partnereivel, beszállítóival: ott lesz a vásáron! Ha tud, mozgósítson előregisztrációval is. A jelentkezőknek postán kiküldött fél kártya kiegészítve a standon kapható másik felével: biztos nyeremény – vonzó kedvezményre, kedves ajándékra cserélhetik be az önök standját felkeresők! Egy ilyen ötlet tömegeket vonzhat.
■ Válassza a duplát, ha megengedheti magának, alkosson szigetet, ha fut rá! A lefoglalt méret egyenesen arányos a befogható figyelem mértékével. A szűk kuckók kis céget rejtenek, ez nem baj, ha az ön cége ezen a szinten van, de a nagy cég kis standdal…
■ A vásár után jön a lényeg! Sok pénze fekszik a vásárban, azért adta ki ezt az összeget, hogy potenciális vásárlókat gyűjtsön. Ne legyen rest bevetni adatbázis-kezelő, ügyfélmenedzsment-, hírlevélküldő rendszereit, hogy visszaigazolja látogatóinak: számon tartja őket, számít rájuk. Az igazán esélyeseket személyesen hívja telefonon! Forrás: VOSZ

Véleményvezér

Bajban a NER cégek a tőzsdén

Bajban a NER cégek a tőzsdén 

Egyszerre több NER cég került gyengülő pozícióba.
Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta

Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta 

Argentína teljesen más modellt választ, mint Magyarország.
Magyarország jobban teljesít, ja mégsem

Magyarország jobban teljesít, ja mégsem 

Valami újat kellene végre kitalálniuk a magyar országvezetőknek.
Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott

Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott 

Bérharc az egészségügyben.
Teljes bukta a kormány családbarát programja

Teljes bukta a kormány családbarát programja 

Nem vagyunk képesek még a társadalom reprodukálására sem.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo