Reklám nélkül nem megy

Bár a marketingeszközök alkalmazása jelentősen növelheti a külföldi megjelenés sikerességét, kevés kkv használja ki az ebben rejlő lehetőségeket, leginkább a financiális gondok miatt.

Hamarabb hazhozná az uniós pénzeket egy Tisza-kormány, mint az Orbán-kormány?
Maradt még szövetségese Magyarországnak Európában?

Online Klasszis Klub élőben Szent-Iványi Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves külpolitikai szakértőt!

2025. július 30. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

 

A kiadványok, hirdetések, promóciók jelentős költséget emésztenek fel, amelyeket kizárólag saját forrásaikból a kkv-k nem tudnak fedezni. Emellett gyakran a kellő nyelvtudás is hiányzik, vagy nincs meg az adott piacról a szükséges háttér-információ a legmegfelelőbb marketingeszköz kiválasztásához. Sok kis cég azonban hozzá sem lát a marketingstratégia kidolgozásához, mivel sem a módszereket, sem azok hatékonyságát nem ismeri. A kiállításokon részt vevő, illetve a jól átgondolt exportstratégiával rendelkező cégek viszont jelentős összegeket költenek marketingeszközökre, így idegen nyelvű szórólapokat, kiadványokat készíttetnek, hirdetéseket adnak fel a vásári katalógusokban, helyi szaklapokban, és a kiállítás területén működő hangosbemondót is alkalmazzák.

Ha külföldi marketingen gondolkozunk, az első és legfontosabb kiindulópont egy színvonalas minőségű, tartalmas, idegen - legalább angol, de inkább helyi - nyelvű honlap. (A kkv-k nem használják ki a netben rejlő lehetőségeket, pedig a vásárlók egyre inkább innen tájékozódnak.) Gyakori hiba, hívja fel a figyelmet a Nemzeti Külgazdasági Hivatal (HITA), hogy az adott vállalat a saját történetével kezdi feltölteni a weboldalát, holott egy potenciális importőrnek ennél relevánsabb információkra van szüksége első körben: mit tud a termék, mennyibe kerül, mik az előnyei és a többi.

A honlap mellett természetesen egyéb módszerekkel is lehet sikereket elérni, azonban érdemes még a piacra lépés előtt feltérképezni a piaci szereplőket, az általuk alkalmazott módszereket, és utána dönteni arról, hogy a klasszikus marketingeszközök - mint például nyomtatott katalógus, sajtóhirdetés - mellett vagy helyett más formában is érdemes-e elősegíteni a termék, a márka megismerését, például célzott árubemutató szervezésével vagy esetleg egy professzionális helyi marketingügynökség bevonásával. A HITA szerint mindent összevetve általában az innovatív, újszerű eszközök vagy megjelenési formák bizonyulnak a leghatékonyabbnak. (Azok a kkv-k, amelyek legalább egy kommunikációs csatornát használtak, 2010-re az öt évvel ezelőtti helyzettel összevetve az átlagnál szignifikánsan nagyobb arányban voltak képesek növelni az árbevételüket, a nyereségüket és a piaci részesedésüket.)

Tippek vásározóknak
■ A stand fölött egy mozgósító főcím – ne a cégnév legyen! A kifüggesztett molinón az a fontos és releváns érték jelenjen meg, amihez a vásárló jut, amikor önnel köt üzletet.
■ Jusson el mindenkihez! Ingyenes olvasnivalók, video-CD-k osztogatásával adjon részletes tájékoztatást, miért érdemes az ön termékét, szolgáltatását választaniuk.
■ A promóció a vásár előtt kezdődjön! Hirdessen, tudassa vevőivel, partnereivel, beszállítóival: ott lesz a vásáron! Ha tud, mozgósítson előregisztrációval is. A jelentkezőknek postán kiküldött fél kártya kiegészítve a standon kapható másik felével: biztos nyeremény – vonzó kedvezményre, kedves ajándékra cserélhetik be az önök standját felkeresők! Egy ilyen ötlet tömegeket vonzhat.
■ Válassza a duplát, ha megengedheti magának, alkosson szigetet, ha fut rá! A lefoglalt méret egyenesen arányos a befogható figyelem mértékével. A szűk kuckók kis céget rejtenek, ez nem baj, ha az ön cége ezen a szinten van, de a nagy cég kis standdal…
■ A vásár után jön a lényeg! Sok pénze fekszik a vásárban, azért adta ki ezt az összeget, hogy potenciális vásárlókat gyűjtsön. Ne legyen rest bevetni adatbázis-kezelő, ügyfélmenedzsment-, hírlevélküldő rendszereit, hogy visszaigazolja látogatóinak: számon tartja őket, számít rájuk. Az igazán esélyeseket személyesen hívja telefonon! Forrás: VOSZ

Véleményvezér

Hűtlen kezeléssel vádolja Pokorni Zoltán volt fideszes polgármestert utóda

Hűtlen kezeléssel vádolja Pokorni Zoltán volt fideszes polgármestert utóda 

Pokorni Zoltán annak idején kéz levágást ígért azoknak, akik lopnak.
Az Orbán-kormányt gyanúsítják a kárpátaljai templom elleni támadással

Az Orbán-kormányt gyanúsítják a kárpátaljai templom elleni támadással 

Orosz-magyar közös titkosszolgálati akció?
A kárpátaljai templom elleni támadás mögött az orosz titkosszolgálat is állhat

A kárpátaljai templom elleni támadás mögött az orosz titkosszolgálat is állhat 

Gyanús körülmények a kárpátaljai templom felgyújtási kísérlete körül.
Ursula elküldte a selyemzsinórt Orbán Viktornak

Ursula elküldte a selyemzsinórt Orbán Viktornak 

Az orbáni hintapolitikát megelégelték az európai nagyhatalmak.
Orbán Viktor megírná Brüsszel helyett az unió költségvetését

Orbán Viktor megírná Brüsszel helyett az unió költségvetését 

Drukkolunk Orbán Viktornak, hogy jobb költségvetést írjon Brüsszelnél.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo