Hogyan lépjük át a határt?

A magyar gazdaság éves exportja mintegy 15 ezer milliárd forintra rúg, de ennek csak a 18 százalékát adják a kkv-k, és az exportáló vállalkozásoknak mintegy 40 százaléka külföldi tulajdonban van.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

 


Kép:sxc

A kormányzat külgazdasági stratégiájában szereplő adatok sem derűsebbek. 2006-2009 között a kkv-k mindössze 18 százaléka adott el legalább egyszer árut vagy szolgáltatást külföldön, míg az Európai Unió tagországainak átlaga 25 százalék. Pedig a hazai növekedést az exportpiacok húzhatnák, amennyiben a magyar kkv-k tömegesen képesek lennének termékeikkel átlépni a határt. Ennek azonban jelenleg számos, de talán két alapvető akadálya van: az egyik, hogy a cégek többsége nem tudja, hogyan induljon el, a másik pedig a pénzhiány. (A legalapvetőbb feladat lealább egy angol nyevű honlap létrehozása.)

- Hiszünk abban, hogy húsz évvel a rendszerváltás után már tömegével vannak olyan magyarországi cégek, amelyek minőségi és mennyiségi szempontból is képesek olyan terméket előállítani, olyan szolgáltatásokat nyújtani, amelyek a nemzetközi piacokon is versenyképesek, és megállják a helyüket. Ezeknek a vállalkozásoknak úgy kell tekinteniük a válságra, mint lehetőségre, hiszen a nemzetközi piacokon csődbe ment cégek vevői potenciális célpiacot jelentenek számukra - állítja Horgos Lénárd, az M27 ABSOLVO finanszírozási és exporttanácsadó ügyvezető-partnere, az Export Kooperáció ötletgazdája. A szeptemberben hat vállalat - a Raiffeisen Bank, a TARGET Nemzetközi Személyzeti Tanácsadó, a TÜV Rheinland, az ENWC nemzetközi ügyvédi iroda, az M27 ABSOLVO, valamint a WorldCom PR Group (Próbakő Kommunikáció) - összefogásával alakult konzorcium azért jött létre, hogy segítse a kkv-kat a piaci rések feltérképezésében, és a gyakorlati problémák megoldásában. (Hogy mire figyeljenek a cégek a külpiacra lépés kapcsán, arról itt olvashat bővebben.)

Workshop
A versenyképes termékekkel és szolgáltatásokkal rendelkező, külpiacra érett kelet-magyarországi cégek számos kérdésre választ kaphattak október 27-én Debrecenben. A rendezvényen szó volt a lehetséges piacokról, az ideális vállalkozási formáról, jogi és marketingkérdésekről, valamint arról is, hogy miből finanszírozható a külpiacra lépés. Az Export Kooperáció csapata évente négy-öt hasonló szakmai rendezvényt ígér a jövőben.

Egy nyáron készült nem reprezentatív kutatás szerint a hazai cégek vezetői azonban inkább pluszfeladatnak érzik a külpiacra lépést, nem pedig lehetőségnek. A magyar kkv-szektort még mindig egyfajta piaci kishitűség uralja: a vállalkozások egy része a növekedés lehetőségeit kizárólag a határokon belül keresi, és kapcsolatok, biztonságot jelentő piaci ismeret nélkül fel sem merül bennük, hogy nyissanak az európai piacok felé. Ezért a húzóágazatnak minősülő export tényleg csak néhány hazai iparágat érint. Sokakat eltántorít a saját vagy más cégek kudarca is. Szakemberek szerint azonban a sikertelenség mögött sokszor nem a termék minősége vagy a pénzszűke áll. A külföldi piacszerzéshez ugyanis speciális marketingre is szükség van. Bizonyos színek, szlogenek, minták egészen más jelentést hordozhatnak egy másik országban, mint a mi kultúrkörünkben, és a médiafogyasztási szokások is országonként egészen eltérőek lehetnek.

A pénzügyi, jogi, munkaügyi, minőségbiztosítási és kommunikációs útbaigazítást kínáló csoportosulás szerint a sikeres termékbevezetéshez a célország kulturális sajátosságait, a célcsoport ízlését, szokásait, valamint a termék/szolgáltatás sajátságos jegyeit egyaránt szem előtt tartó marketingstratégiára van szükség, és mindenképpen türelemre. Ha a vállalkozás idő előtt türelmét veszti, a kudarc garantált. A sikeres nemzetközivé váláshoz az új piacon általában legalább két évre van szükség, állítják.

 

 

Véleményvezér

Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott

Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott 

Bérharc az egészségügyben.
Teljes bukta a kormány családbarát programja

Teljes bukta a kormány családbarát programja 

Nem vagyunk képesek még a társadalom reprodukálására sem.
Budapesten van a legtöbb orosz kém

Budapesten van a legtöbb orosz kém 

Több mint félszáz orosz kém dolgozik Magyarországon.
Fordult a kocka, illúziónak bizonyult az a várakozás, hogy Kína lehagyja az USA-t

Fordult a kocka, illúziónak bizonyult az a várakozás, hogy Kína lehagyja az USA-t 

Nem biztos, hogy annyira jó gondolat volt a keleti nyitás. Az USA és Európa vezeti a világgazdaságot.
Aláírásgyűjtő ellenzéki aktivitákat támadtak meg Budapesten

Aláírásgyűjtő ellenzéki aktivitákat támadtak meg Budapesten 

Tettlegesséig fajult a választási kampány a fővárosban.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo