Csak nézik a csábító piacokat a cégek

A kkv-k többségében felismerik, hogy a külpiacok milyen óriási lehetőségeket kínálnak, de a többségükben semmit sem tesznek azért, hogy ki is törjenek Magyarországról, pedig bőven lenne erre lehetőségük AKCENTA CZ devizapiaci elemzője.

Mi a Magyar Péter-jelenség titka?
Mennyiben más Magyar Péter, mint Orbán Viktor?
Mennyi voksot szerezhet a Tisza Párt, kitől vehet el szavazatokat?
Online Klasszis Klubtalálkozó élőben Somogyi Zoltánnal!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a Political Capital szociológus társalapítójától!

2024. május 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Kép: SXc

Augusztusban 143 milliárd forinttal növekedett a magyar kivitel, mint amennyi import érkezett, ami egy kicsit több mint az előző évben. Az import és export euróban számított értéke 6,2 százalékkal nőtt tavaly augusztushoz képest. Az AKCENTA CZ elemzője szerint a gyengébb forintnak köszönhetően javult Magyarország versenyképessége, amely pozitívan tükröződött a külföldi üzletek fejlődésén. Idén 6%-kal nőhet az export, illetve az import 6,1%-kal emelkedhet éves szinten. A folyó fizetési számla többlete a GDP-hez hasonlítva 4,1% körül alakulhat. Jövőre pedig 6,7%-os exportnövekedés és 6,1%-os importnövekedés várható, emelett 4,9%-os folyó fizetési többlettel lehet számolni a GDP-hez képest.

A kis- és középvállalkozásokat tömörítő szektor körülbelül 270 ezer embert foglalkoztat, és 75%-ban teljesen magyar tulajdonban van, ezért is kulcsfontosságú a gazdaságösztönzés szempontjából a hazai vállalkozások fejlesztése, és támogatása. Azonban elgondolkodtató, hogy a szektor szereplői csupán a magyar export negyedét állítják elő, és jelenleg Magyarországon minden ötödik ember jövedelme származik közvetlenül vagy közvetetten az exportból.

Ezt az arányt azért fontos javítani, mivel a magyar gazdaság rendkívül nyitott, a GDP-ben 80%-os súllyal szerepel az exportból származó jövedelem. Ha az előbbi két adatot összevetjük, láthatjuk, hogy a kkv-k még messze nem aknázták ki a külkereskedelemben rejlő lehetőségeket, fejlődési potenciált.

Barátságos hivatalok, kiszámítható környezet, óriási piac: irány Németország!
Németország ideális piaci és gazdálkodási környezetet nyújt a magyar vállalkozások számára, ha azok piacbővítési vagy más üzleti céllal jelen szeretnének lenni egy jól működő, erős, igényes és sokoldalú keresletet támasztó gazdaságban. A Piac&Profit konferenciáján szakértők segítenek az erre kacsintgatóknak!
Exportálnának, de nem tesznek semmit

Az elmúlt évek tapasztalatai alapján ez nem az exportálási szándék hiánya miatt alakult így. Éppen ellenkezőleg, a vállalkozók megértették, hogy az export megoldást jelenthet a gazdasági problémák kapcsán. Azonban sok vállalkozás megreked ennél a szintnél, a felismerést nem követi cselekvés. Ennek számos oka lehet: információhiány, bizalomvesztés vagy épp a devizaügyletek nem megfelelő kezeléséből fakadó kockázatok.

A kockázat csökkentésének egyik lehetséges módja a devizaátutalások és kifizetések hatékony alkalmazása. Például gyors és egyszerű átutalások biztosítása a cégek partnerei számára, vagy éppen a megfelelő árfolyamlimitre beállított utalás. A még nem „kiemelt banki ügyfélnek“ számító kkv, vagyis egy kisebb hazai cég csak a devizaátutalással külön ráfordítás nélkül akár 500 000 – 1 000 000 forintot takaríthatnak meg évente az AKCENTA CZ tapasztalatai szerint. És itt nem csak az árfolyamkülönbözet egy euróra vetített, néhány forintnyi különbsége, hanem a lebonyolítással járó, alkalmanként több tízezer forintos díjak is megtakaríthatóak. Heti utalásnál ezek pedig akár már egy munkatárs éves bérköltségét is jelenthetik.

A megelőző évek tendenciáit figyelembe véve hazánkban a legdinamikusabban növekvő piacok közé a vegyipari és gyógyszeripari termékek, orvosi berendezések, mezőgazdasági és egyéb gépek, műszerek tartoznak. Szintén jelentős igény van az autóipari alkatrészek, valamint a mezőgazdasági és élelmiszeripari termékek iránt. Az exportot az autóipar húzta májusban, a szegmens kapacitása miatt pedig az export további bővülése várható.

Így juthatunk a világpiacra
Hogyan juthatunk a világpiacra? Például úgy, hogy egy nagyvállalat beszállítójává válunk. A költséghatékony működésre való törekvés és a piacok erőteljes globalizálódása együttesen vezetett oda, hogy ma a legtöbb multinacionális cég regionális partnereket keres.

Véleményvezér

Vizsgálni kezdte az Integritás Hatóság a kazári 677 millióba kerülő luxusbölcsőde ügyét

Vizsgálni kezdte az Integritás Hatóság a kazári 677 millióba kerülő luxusbölcsőde ügyét 

Aranyat rejtettek a betonba, vagy mi került ennyibe?
Nagyot javult a közbiztonság Európában

Nagyot javult a közbiztonság Európában 

Csak a nézettség számít.
Románia is lehagyott minket a várható élettartam statisztikákban

Románia is lehagyott minket a várható élettartam statisztikákban 

80 felett már nincs sok esélyünk.
A francia elnök szerint a kis nemzeti vállalatok versenyképtelenek a nagy globális cégekkel szemben

A francia elnök szerint a kis nemzeti vállalatok versenyképtelenek a nagy globális cégekkel szemben 

A francia elnök keményen beszólt az európai gazdaságpolitikának.
Az osztogató-fosztogató állam nagyon drága

Az osztogató-fosztogató állam nagyon drága 

A kormány tavalyi, többször módosított hiánycélja sem teljesült.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo