Már Ungváron is segítségre találnak a kkv-k

Ungváron megnyílt Kárpátalja első, a Kárpát-medence hatodik üzletfejlesztési irodája a Kárpát Régió Üzleti Hálózat keretein belül. A jeles eseményen Radetzky Jenő miniszteri biztos bemutatta a magyar gazdaság Kárpát-medencei léptékű növekedési stratégiáját, a Wekerle Tervet.

A Kárpát Régió Üzleti Hálózat a Nemzetgazdasági Minisztériumban kidolgozott, a Kárpát-medence egészére vonatkozó, a magyar gazdasági növekedést támogató Wekerle Terv megvalósításának egyik legfontosabb eszköze. A Kárpátalján, Ungváron megnyitott, új helyszínnel bővülő hálózat a magyar kamarai rendszer vegyes kamaráira, az állami kereskedelemfejlesztés több évtizedes tapasztalatára, valamint a térségben működő régiós gazdasági fejlődésben érdekelt vállalkozásokra alapozva épül ki. A Magyar Kereskedelmi és Iparkamara a Nemzeti Külgazdasági Hivatallal stratégiai szövetségben építi ki és üzemelteti a tizenegy határon túli helyszínen létrejövő irodát. A most megnyitott iroda mellett még Székelyudvarhelyen, Kolozsvárott, Nagyváradon, Sepsiszentgyörgyön, Szabadkán állnak megnyitott irodák a magyar vállalkozók rendelkezésére.

A jelenleg működő öt iroda hónapról-hónapra egyre nagyobb számban szolgálja ki a vállalkozásokat, köti össze a hazai és a határon túli cégeket, katalizál üzleti együttműködéseket, információival segíti üzleti döntések előkészítését. A munkatársak számos tőkekihelyezési lehetőséget térképeztek fel, amelyek közül néhány a hálózat honlapján (www.crbnet.eu) is elérhető. A visszajelzések pozitívak, az újabb iroda megnyitásával a sikeres munka tovább folytatódhat.

Eredményes évet tudhat maga mögött a HITA
Több mint kétezer új munkahely és 320 millió eurónyi megvalósuló befektetés – ez az eredménye azoknak az idén lezárt projekteknek, amelyek sikeres létrejötte mellett a HITA bábáskodott. „Jelenleg 90 projektet kezel a HITA, amelyek összértéke 1722 millió euró, és mintegy 17 ezer munkahelyet teremthetnek” – mondta Dobos Erzsébet a Nemzeti Külgazdasági Hivatal elnöke a szervezet Budapesten tartott sajtótájékoztatóján.
Ukrajna – mint szomszédos ország, illetve mint a fejlődő FÁK-országok egyike – Magyarország egyik kiemelkedő partnereként tekintendő, akivel az együttműködés sokrétű, több területen stratégiai jellegű. Kárpátalján keresztül a magyar áruk mintegy 45 millió fős piacot érnek el, de egyelőre a multinacionális vállalatok dominanciája jellemző a kétoldalú gazdasági kapcsolatainkban. A kis- és középvállalkozások számára hatalmas a piac és az együttműködési területek száma, amelyek eléréséhez a hálózat ungvári irodája minden segítséget megad a hozzá forduló kis- és középvállalkozásoknak.

Az üzletfejlesztési hálózat egy erős, európai mértekben is versenyképes régiós gazdasági együttműködés létrehozásának felismeréséből eredő kezdeményezés, mely mentén a magyarországi, a kárpátaljai, az erdélyi, a felvidéki és a délvidéki vállalkozások munkahelyeket teremtenek és biztos támaszai a nemzetpolitikának. Magyarország Kormánya stratégiai szövetségesként tekint a szomszédos országokban élő magyar nemzeti közösségekre, továbbá célja, hogy a gazdasági feltételek javítása révén is hozzájáruljon a határon túli magyarság szülőföldön való megmaradásához.

Véleményvezér

Ursula elküldte a selyemzsinórt Orbán Viktornak

Ursula elküldte a selyemzsinórt Orbán Viktornak 

Az orbáni hintapolitikát megelégelték az európai nagyhatalmak.
Orbán Viktor megírná Brüsszel helyett az unió költségvetését

Orbán Viktor megírná Brüsszel helyett az unió költségvetését 

Drukkolunk Orbán Viktornak, hogy jobb költségvetést írjon Brüsszelnél.
Befellegzett a visegrádi négyeknek

Befellegzett a visegrádi négyeknek 

Mélyponton a magyar-lengyel kapcsolatok.
Hamar kitiltották a Harcosok Klubjából a könyvelők alelnökét

Hamar kitiltották a Harcosok Klubjából a könyvelők alelnökét 

Nem kívánatos a könyvelő a Harcosok Klubjában.
Arcul köpte az örményeket egy fideszes országgyűlési képviselő

Arcul köpte az örményeket egy fideszes országgyűlési képviselő 

Oksabb lett volna, ha Hoppál Péter csendben marad.
Magyarország költi a legkevesebbet az egészségügyre az unióban

Magyarország költi a legkevesebbet az egészségügyre az unióban 

Hová tűnik az adófizetők rengeteg pénze?

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo