Változik az adómentesség kérése Németországban

A német Szövetségi Tanács döntése alapján várhatóan 2012. július 1-től németországi adóalany által teljesített Közösségen belüli termék értékesítés vonatkozásában az adómentesség érvényesítéséhez a magyar adózói kört is érintő adminisztrációs kötelezettségek változására lehet számítani.

A német áfatörvény végrehajtási rendeletének (Umsatzsteuer-Durchführungsverordnung, vagy „UStDV") 2012. január 1-től változott rendelkezései alapján, amennyiben egy német adóalany a Közösségen belüli értékesítéseit adómentesen kívánja kezelni, úgy adminisztrációs tekintetben a 2012. június 30-at megelőzően hatályos feltételekhez képest megváltozott feltételrendszernek kell megfelelnie.

Az Európában egyedülálló szabályozás alapján az adómentesség alkalmazásához már nem elegendő pusztán arra vonatkozóan bizonylattal rendelkezni, hogy a termék elhagyta Németország területét, hanem a termék vevőjének egy meghatározott, a termék és a tranzakció azonosítására alkalmas dokumentumot kell kitöltenie és aláírva visszajuttatnia a német eladónak. A tranzakciót csakis ezen bizonylat alapján lehet mentesíteni az adó alól.

A szabályozás alapvető célja, hogy nehezítse az áfa kijátszására irányuló ügyletek megvalósulását, mindemellett azonban számos kérdést vet fel. Nem tisztázott, hogy a nyilatkozatot aláíró személy milyen módon azonosítja magát. További kérdés, hogy egy több szereplős ügyletben az ügyletben résztvevő felek milyen módon tudnak eleget tenni a fentieknek.

Véleményvezér

A világ legnagyobb gyarmattartója jelenleg Oroszország

A világ legnagyobb gyarmattartója jelenleg Oroszország 

Egykor önálló népek éltek a mai Oroszország nagy részén.
Hátul kullog Magyarország a diplomások számában

Hátul kullog Magyarország a diplomások számában 

A populizmus melegágya az iskolázatlanság.
Fülön csapták Orbán Viktor barátját

Fülön csapták Orbán Viktor barátját 

Az ellenzék ezúttal ártatlan.
Nőtt Ukrajna támogatottsága Európában

Nőtt Ukrajna támogatottsága Európában 

Az ukránok állnak győzelemre, legalábbis Európában.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo