Az exportáló cégenek nagyobb az esélye a profitra

Az exportáló vállalatok a hazai piacon maradó cégekhez képest harmadával nagyobb valószínűséggel növelik nyereségüket – derül ki a Regus globális felméréséből. Habár világszinten Kína a legvonzóbb régió a külföldön terjeszkedő vállalatok számára, Európa és Észak-Amerika továbbra is népszerű.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Kép:sxc

A nemzetközi kereskedelmet bonyolító vállalatok jelentősen jobb eredményeket mutathatnak fel a bevétel és a nyereség terén azoknál a cégeknél, amelyek a hazai piachoz ragaszkodnak – állítja a Regus, felmérése 90 ország több mint 20.000 üzleti vezetőjének válaszai alapján. Az exportáló világcégek 50 százaléka nyilatkozott úgy, hogy növekedett a nyeresége az elmúlt 12 hónapban, míg a hazai piacon kereskedő cégeknek csupán 38 százaléka mondhatta el magáról ugyanezt.

A múlt évhez képest nagyot nőtt a külpiacok iránti érdeklődés a magyar kkv-szektorban! Erről itt olvashat bővebben. Ugyanakkor a tavaly év végi adatok szerint a gazdaság egyik motorjának tekintett export euróban 1,7, forintban 10 százalékkal csökkent tavaly novemberben éves összevetésben.

Változó szabályok
A kormány négy rendeletben módosította a Magyar Export-Import Bank (Eximbank), valamint a Magyar Exporthitel Biztosító (Mehib) működési szabályait. Ezekről itt olvashat bővebben.
A vállalkozások majdnem fele világszerte egyetért abban, hogy saját piacuk mellett Kína – a feltörekvő középosztály és az egy főre jutó jövedelem növekedésével – ideális terület a terjeszkedésre. (A magyar cégek számára a keleti piacok nyújtotta lehetőségekkel részletesen foglalkozott már a Piac&Profit, erről itt olvashat praktikus tanácsokat!) Európa a második legjobb cél az eurózónán belül régóta meglévő exportkapcsolatoknak köszönhetően, valamint az olyan erősebb gazdaságok jelenléte miatt, mint Németország és az Egyesült Királyság.

A felmérés legfontosabb megállapításai a következők:

  • Az elmúlt 12 hónapban a nemzetközi piacokon kereskedő vállalatok 50 százaléka számolt be növekvő nyereségről, szemben a belföldi piacra koncentráló vállalatokkal, ahol ez az arány 38 százalék. Bevételnövekedés tekintetében ugyanez az arány az exportáló vállalatoknál 59, a hazai piacon kereskedő cégeknél 37 százalék.
  • Magyarországon a vállalatok több mint fele (59%) a papírmunkát és az ingatlanárakat tartja a legnagyobb akadályozó tényezőnek a külföldi jelenlét megalapozásakor. Ezt követi a kockázatkezelés (54%), illetve a helyi adózási rendszernek és előírásoknak megfelelő működés (44%).
  • Magyarországon a válaszadók 61 százaléka befektetési szempontból Európát értékelte a legelőnyösebb régiónak. Kína (44%) és Észak-Amerika (35%) a második és harmadik legnépszerűbb piac, ezeket követi Délkelet-Ázsia (30%) és India (27%).
„Habár a külföldi piacra lépő vállalatoknak számos akadállyal kell megküzdeniük, a nyereség és bevétel szempontjából is egyértelműen előnyben vannak. Akár a belföldi piacok lassulása, akár a külföldi piacok növekvő felvevőképessége miatt, de minden vállalkozásnak, legyen az bárhol a világon, távolabbra kell tekintenie saját országa határainál” – mondta Christoph Volni, a Regus magyarországi vezetője a felmérés eredményei kapcsán.

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo