Az exportáló cégenek nagyobb az esélye a profitra

Az exportáló vállalatok a hazai piacon maradó cégekhez képest harmadával nagyobb valószínűséggel növelik nyereségüket – derül ki a Regus globális felméréséből. Habár világszinten Kína a legvonzóbb régió a külföldön terjeszkedő vállalatok számára, Európa és Észak-Amerika továbbra is népszerű.

Kép:sxc

A nemzetközi kereskedelmet bonyolító vállalatok jelentősen jobb eredményeket mutathatnak fel a bevétel és a nyereség terén azoknál a cégeknél, amelyek a hazai piachoz ragaszkodnak – állítja a Regus, felmérése 90 ország több mint 20.000 üzleti vezetőjének válaszai alapján. Az exportáló világcégek 50 százaléka nyilatkozott úgy, hogy növekedett a nyeresége az elmúlt 12 hónapban, míg a hazai piacon kereskedő cégeknek csupán 38 százaléka mondhatta el magáról ugyanezt.

A múlt évhez képest nagyot nőtt a külpiacok iránti érdeklődés a magyar kkv-szektorban! Erről itt olvashat bővebben. Ugyanakkor a tavaly év végi adatok szerint a gazdaság egyik motorjának tekintett export euróban 1,7, forintban 10 százalékkal csökkent tavaly novemberben éves összevetésben.

Változó szabályok
A kormány négy rendeletben módosította a Magyar Export-Import Bank (Eximbank), valamint a Magyar Exporthitel Biztosító (Mehib) működési szabályait. Ezekről itt olvashat bővebben.
A vállalkozások majdnem fele világszerte egyetért abban, hogy saját piacuk mellett Kína – a feltörekvő középosztály és az egy főre jutó jövedelem növekedésével – ideális terület a terjeszkedésre. (A magyar cégek számára a keleti piacok nyújtotta lehetőségekkel részletesen foglalkozott már a Piac&Profit, erről itt olvashat praktikus tanácsokat!) Európa a második legjobb cél az eurózónán belül régóta meglévő exportkapcsolatoknak köszönhetően, valamint az olyan erősebb gazdaságok jelenléte miatt, mint Németország és az Egyesült Királyság.

A felmérés legfontosabb megállapításai a következők:

  • Az elmúlt 12 hónapban a nemzetközi piacokon kereskedő vállalatok 50 százaléka számolt be növekvő nyereségről, szemben a belföldi piacra koncentráló vállalatokkal, ahol ez az arány 38 százalék. Bevételnövekedés tekintetében ugyanez az arány az exportáló vállalatoknál 59, a hazai piacon kereskedő cégeknél 37 százalék.
  • Magyarországon a vállalatok több mint fele (59%) a papírmunkát és az ingatlanárakat tartja a legnagyobb akadályozó tényezőnek a külföldi jelenlét megalapozásakor. Ezt követi a kockázatkezelés (54%), illetve a helyi adózási rendszernek és előírásoknak megfelelő működés (44%).
  • Magyarországon a válaszadók 61 százaléka befektetési szempontból Európát értékelte a legelőnyösebb régiónak. Kína (44%) és Észak-Amerika (35%) a második és harmadik legnépszerűbb piac, ezeket követi Délkelet-Ázsia (30%) és India (27%).
„Habár a külföldi piacra lépő vállalatoknak számos akadállyal kell megküzdeniük, a nyereség és bevétel szempontjából is egyértelműen előnyben vannak. Akár a belföldi piacok lassulása, akár a külföldi piacok növekvő felvevőképessége miatt, de minden vállalkozásnak, legyen az bárhol a világon, távolabbra kell tekintenie saját országa határainál” – mondta Christoph Volni, a Regus magyarországi vezetője a felmérés eredményei kapcsán.

Véleményvezér

Sereghajtó Magyarország a fiatal diplomások számában

Sereghajtó Magyarország a fiatal diplomások számában 

A kormány által meghirdetett munkaalapú gazdaság önmagában kevés a felzárkózáshoz.
Svédország gazdasági csodája

Svédország gazdasági csodája 

A svédek nem másokra mutogatnak, hanem csak egyszerűen jól teljesítenek.
A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel

A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel 

Magyarország egyre jobban elszigetelődik Ukrajna ellenes álláspontjával.
Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad 

Babis célja egypárti kormány létrehozása, amelyet más pártok kívülről támogatnának.
Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo