Több ezren a magyar kkv-k standjain

Az idén is jelentős számban vettek részt magyarországi kis- és középvállalkozók (kkv) a Szentgyörgy Napok keretében megrendezett gazdasági és kereskedelmi vásáron, a Szentgyörgy Expón Sepsiszentgyörgyön - közölte a Nemzeti Külgazdasági Hivatal (HITA) szerdán.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

Az új városi sportcsarnokban április 26-29. között bemutatkozó 16 kiállító cég a magyar gazdaság széles spektrumát képviselte: építőipari technológia és szolgáltatások, kazánok, bio csomagolóeszközök, intelligens dokumentumtárolási rendszer, elektromos infra fűtőelemek és szolár vezérlés kiegészítők, taneszközök, natúrkozmetikai termékek, élelmiszerek, fajátékok és kézműves termékek gyártói is bemutatkoztak.

A magyarországi cégek standjait több mint 4 ezer látogató kereste fel, és több mint ezer érdemi tárgyalás zajlott le. A helyszínen 39 ezer euró értékben kötöttek üzletet, a résztvevők egy éven belül több mint 2 millió euró értékű üzletkötésre számítanak - áll a közleményben.

Több esélye van a túlélésre azoknak a vállalatoknak, amelyek az exportpiacokra is termelnek, sőt, náluk inkább a bővülés a jellemző. A hazai vállalkozások jelentős részének eszköztára azonban kimerül a szakmai vásárokon való megjelenésekben


Forrás: Flickr.com
A magyar gazdaság éves exportja mintegy 15 ezer milliárd forintra rúg, de ennek csak a 18 százalékát adják a kkv-k, és az exportáló vállalkozásoknak mintegy 40 százaléka külföldi tulajdonban van. A kormányzat külgazdasági stratégiájában szereplő adatok sem derűsebbek. 2006-2009 között a kkv-k mindössze 18 százaléka adott el legalább egyszer árut vagy szolgáltatást külföldön, míg az Európai Unió tagországainak átlaga 25 százalék. Pedig a hazai növekedést az exportpiacok húzhatnák, amennyiben a magyar kkv-k tömegesen képesek lennének termékeikkel átlépni a határt.

Véleményvezér

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.
A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat 

Budapesten is elkelne még néhány metró.
A lengyeleknek sikerült a repülőrajt

A lengyeleknek sikerült a repülőrajt 

A nyomában sem vagyunk a lengyeleknek.
Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo