Az egész világ várja az ügyes magyar webkereskedőket

Az interneten történő értékesítésnek számos előnye van. Egy helyi üzlet bérlésének költségeit megtakaríthatja egészen a webáruház üzemeltetésének alacsony költségeivel, akár napi 24 órás nyitvatartással. De az egyik fő pozitívum, hogy üzlete a világ bármely pontjára elérhet.

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A webáruházi értékesítés előnyeit sok magyar vállalkozó fedezte fel. Ezt bizonyítja az online áruházak száma is, ami 2018 végén több mint 13 000 volt, s ez a szám folyamatosan növekszik. Ám a magyar piacnak még van hova fejlődnie e tekintetben, mivel egy felmérés alapján a webáruházaknak csupán mintegy 1,6 százaléka található hazánkban.

Ha webáruházat nyit, nem kell egy adott helyre, például városra törekednie, ahol az üzleti tevékenységét fogja folytatni. A jól megalapozott marketing segítségével egész Magyarország területén elérheti ügyfeleit.

Figyelembe véve azonban, hogy Magyarországon a verseny hihetetlenül szoros, érdemes megfontolni az üzlet bővítését külföldön. Miért ne terjeszkedhetne külföldre, ahol van vásárlóerő, és a vásárlási gyakoriság évente magasabb? Kipróbálhatja a kevésbé fejlett e-kereskedelmi piacokat, ahol a webáruházak és a kínált termékek versenye olyan alacsony, hogy az ügyfelek határokon átnyúló üzletekben vásárolnak, hisz itt sokkal nagyobb az esélye a helyi piac elsajátítására.

De mit is jelent a külföldi piacra való terjeszkedés? Az Expandeco csapata egy sor olyan cikket készített az előző hetekben, amely közelebb hozza Önt a folyamathoz, tanácsot ad arra, hogy mit kell elkerülni egyéni tapasztalatokra alapozva.

Külpiaci terjeszkedésnél a helyi szabályozásra is ügyelni kell
Minden ország rendelkezik saját jogi és adózási sajátosságokkal, amelyekre a terjeszkedés során gondolni kell. Legyen szó üzleti feltételek kidolgozásáról, jogi és adótanácsadásról egy adott országban, vagy egy vállalat alapításáról és a számlák vezetéséről – ezek a terjeszkedési folyamat fontos összetevői
Kedv a terjeszkedéshez

A külföldön történő értékesítés már nem csak a nagy vállalatok előnye. A sikeresen működő és feltörekvő webáruházakban, valamint a kisebb online boltokban is működhet. Már nagyszámú online áruház terjeszkedett a környező országokba, ezért ne hagyja ki Ön sem ezt a lehetőséget, és lásson hozzá az előkészületekhez. Itt a megfelelő idő az új piacra lépéshez.

Tegyen rendet saját háza táján

Mindenekelőtt az a legfontosabb, hogy egy stabil webáruház álljon maga mögött a terjeszkedésnél, amire majd támaszkodhat a jövőben. Legyen folyamatos ellenőrzés alatt a bevétel és a rendelések száma a hazai piacon. Akkor terjeszkedjen, ha már otthon nyereséges a webáruháza.

A terjeszkedés ugyanis a kezdetekben befektetéssel jár, így jól meg kell vetnie a lábát Magyarországon.

A célpont: a világ - Kép: Pixabay

Környező országok

A környező országok piacai nem sokban térnek el a hazaitól, a vásárlói szokások hozzávetőlegesen egyformák olyannyira, hogy egy szomszédos ország meghódítása szinte kötelező kellene, hogy legyen egy magyar webáruháznak. Magyarországi vállalkozók számára célországként elsősorban Szlovákia, illetve Románia szokott szerepelni. Itt olvashat arról, ,merre érdemes indulnia!

Mivel környező országról van szó, például Szlovákiáról, ez nagyszerű lehetőség, mivel itt sokkal kevesebb, mindösszesen körülbelül 7000 webáruház található. Jó lokalizációval és jól beállított reklámmal hamar elérjük célcsoportunkat.

Hogyan tovább?

Mivel már létrehozott egy webáruházat, hozzávetőleges elképzelései vannak arról, hogy milyen alapvető folyamatokra van szükség a külföldi piacokon való terjeszkedéshez. Hogyan vásároljon egy honlapot, hogyan fordítsa le a termékleírásokat, az oldalát, hogyan állítsa be a fizetési lehetőségeket, esetleg nyisson-e külföldön is bankszámlát?

Hogyan birkózzunk meg az idegen nyelvű ügyfélszolgálat kérdésével? Milyen adminisztratív feladatok várnak ránk, és ki segíthet ebben? Hogyan oldjuk meg a szállítást és a visszáru-menedzsmentet? Hogyan mérjük fel a konkurenciát az egyes piacokon? Hogyan oldjuk meg a marketinget? Milyen szokások vannak az adott országban? Hova éri meg a legjobban terjeszkedni?

Ezekre a kérdésekre a választ megtalálja előző cikkeinkben. Terjeszkedésre fel!

Szerző:

Az Expandeco csapata

Mennének is, maradnának is
A magyar vállalkozások egyre nagyobb számban ácsingóznak az új piacok után, külföldre mégis csak kevesen merészkednek. Akik már kijutottak, azt mondják, megéri a külpiaci jelenlét, bár nem veszélytelen. Az egyre élesedő hazai verseny azonban előbb-utóbb rákényszeríti a magyar vállalkozásokat, hogy a határokon túl is megjelenjenek.

Véleményvezér

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben

Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben 

Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről

Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről 

Az elmaradt reformok tragédiája.
Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo