Külföldi terjeszkedés cikkek


Komoly kihívásokkal szembesülnek a nemzetközi szinten terjeszkedő cégek

Komoly kihívásokkal szembesülnek a nemzetközi szinten terjeszkedő cégek 

A Közép- és Kelet-Európa gyorsan a nemzetközi üzleti terjeszkedés központi területévé válhat.
Külföldre vették az irányt a kínaiak

Külföldre vették az irányt a kínaiak 

Megugrottak a külföldi beruházások.
Várja a magyar vállalkozásokat az Egyesült Államok keleti partja

Várja a magyar vállalkozásokat az Egyesült Államok keleti partja  

„Hogyan lépjünk piacra az Egyesült Államokban támogatással?” címmel szakmai szemináriumot szervezett a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara.
Új lehetőségek nyílnak a magyar cégek előtt külföldön

Új lehetőségek nyílnak a magyar cégek előtt külföldön 

Új korszak jön - mondta Szijjártó Péter.
Újabb cégek segítik a külföldön terjeszkedő startupokat

Újabb cégek segítik a külföldön terjeszkedő startupokat 

További öt taggal bővült a magyar startup cégek külpiaci megjelenését támogató Startup Campus (SC) Hungary Powered by Hepa Program.
Minden kontinensre jut magyar cég

Minden kontinensre jut magyar cég 

Milyen piacokon működnek az exportban és importban érdekelt magyar vállalkozások? Melyek azok a kihívások, amelyekkel szembesülnek a nemzetközi terjeszkedések során? Ezekre a kérdésekre kereste a válaszokat a hazai cégek körében a Bisnode legfrissebb kutatása.
Az egész világ várja az ügyes magyar webkereskedőket

Az egész világ várja az ügyes magyar webkereskedőket 

Az interneten történő értékesítésnek számos előnye van. Egy helyi üzlet bérlésének költségeit megtakaríthatja egészen a webáruház üzemeltetésének alacsony költségeivel, akár napi 24 órás nyitvatartással. De az egyik fő pozitívum, hogy üzlete a világ bármely pontjára elérhet.
40 ezer euróra pályázhatnak nálunk élő románok cégalapításra

40 ezer euróra pályázhatnak nálunk élő románok cégalapításra 

A legalább egy éve Magyarországon élő román állampolgárok erdélyi cégalapítására írt ki pályázatot a nagyváradi székhelyű Romániai Vállalkozásokért Egyesület (ROVE) és az illyefalvi LAM Alapítvány.
Új piacok után ácsingóznak a cégek

Új piacok után ácsingóznak a cégek 

A hazai kkv-k keresik a piaci lehetőségeket. Tízből négy vállalkozás szeretne új piacot meghódítani a már meglévő termékével, év elejéhez képest pedig több mint dupla annyian gondolkodnak új árucikk vagy szolgáltatás bevezetésében – derül ki a K&H kkv bizalmi index kutatás adataiból.
Beindul az Alibaba – kínai kihívót kap az Amazon

Beindul az Alibaba – kínai kihívót kap az Amazon 

Több milliárd dolláros beruházásra készül az Alibaba kínai tulajdonú online kereskedelmi platform, amely globális szintű logisztikai kiszolgálóbázis kiépítésébe kezd.

Lengyel piacra lépett a hazai utazási startup 

Lengyelországban is piacra lépett a hazai utazási szektorban sikeresen debütáló online utazási iroda, a Beontrips. A vállalkozás az utazók által egyszerűen összeállítható és testreszabott utak azonnali online foglalását teszi lehetővé – Magyarország után már Lengyelországban is.

Tudást és kapcsolatrendszert visz a határon az MNKH 

A Magyar Nemzeti Kereskedőház első alkalommal szervezte meg a határon túli magyar vállalkozások képzését és átfogó tájékoztatását célzó Exportkonferenciáját. A székelyföldi eseményen több, mint félszáz erdélyi magyar vállalkozó vett részt, akik tudáshoz, exportpiaci orientációhoz és élő kapcsolatrendszerhez juthattak a konferencia külpiaci szakértőitől.

Bezárja üzleteit a Marks & Spencer 

A Marks & Spencer a mai napon bejelentette, hogy párbeszédet kezdeményez munkavállalóival hat saját tulajdonú magyarországi üzletének bezárására vonatkozó javaslataival kapcsolatban. A javaslatokat a Marks & Spencer azután dolgozta ki, hogy az üzleti érdekeltségei aktuális állapotának és az eredményességének pontos felmérése érdekében átfogó vizsgálatnak vetette alá 466 saját tulajdonú nemzetközi üzletét.

Külpiaci megjelenésre lehet pályázni 

Több mint egymilliárdos keretösszeggel megjelent a mikro- és kisvállalkozások piaci megjelenését támogató VEKOP felhívás. A vállalkozások külföldi piacokra kijutását elősegítő felhívás célja a cégek támogatása külföldi kiállításokon és vásárokon való megjelenésben, árubemutatók és üzletember találkozók megszervezésében.

Egyre több magyar cég költözik Bécsbe - nem véletlenül 

2015-ben is megdöntötte a saját rekordját az osztrák főváros: egymás után negyedszer haladta meg a Bécsben letelepedő külföldi cégek száma az előző évit. A magyar vállalkozások körében is nagyon népszerű volt tavaly az osztrák főváros, meg is mutatjuk miért.

Nem biztos, hogy jó ötlet Moszkva felé kacsingatni 

Közel 30%-os zuhanás után a globális pénzügyi válság közepén tapasztalt 2009-es szint alá esett az Oroszországba irányuló 2015 első félévi magyar export értéke, elsősorban az európai uniós embargós intézkedések és a gyenge rubel eredményeképpen - állítja az Atradius Hitelbiztosító. A tavaly és idén is gyengélkedő orosz gazdaság 2016-ban magához térhet, azonban a hatalmas lehetőségekkel kecsegtető orosz piac „békeidőben” is nehéz falat lehet a magyar cégeknek.

Miért legyünk multik? 

Megérett a cég és az elhatározás arra, hogy a vállalkozásunkat országhatárokon kívül is megmérettessük a piacon. Ilyenkor felmerül a kérdés, hogy holdingként működjünk tovább, esetleg telephelyet létesítsünk. A kérdés megválaszolásához elsősorban arra van szükség, hogy eldöntsük pontosan mi a célunk. Erről beszélt szerdán Dr. Magyar Csaba a Crystal Worldwide Kft. jogi igazgatója a Piac & Profit Céggondok, céges variációk című konferenciáján.

Tréning exportálóknak 

Hatalkalmas exportfejlesztési tréningsorozatot szervez a Magyar Nemzeti Kereskedőház (MNKH) kis- és középvállalkozásoknak. Az Exportakadémia nevet viselő, átfogó menedzsmentképzés szeptember 23-án indult, és célja, hogy gyakorlati ismeretek átadásával hozza lendületbe a magyar cégek exporttevékenységét.

Megéri külföldre vinni a bankszámlát? 

Milyen szempontokat vegyünk figyelembe, mit gondoljunk át, ha a kínálkozó külföldi üzleti lehetőségek vagy éppen a szűk belföldi kereslet, esetleg spórolás céljából külföldi bankszámla-nyitásban gondolkodunk? Összegyűjtöttünk – a teljesség igénye nélkül –pár hasznos gyakorlati tudnivalót néhány, a nemzetközi piacokon, ezen belül is a környező országokban aktív pénzintézet megkérdezésével.

Magyar cégek: irány dél-kelet Ázsia! 

Február 13-án zárul le a jelentkezés az Európai Bizottság által támogatott EU Business Avenues üzletfejlesztő program harmadik üzleti hetére, amelynek célja, hogy a hazai vállalatoknak segítsen termékeikkel vagy szolgáltatásaikkal betörni a dél-kelet ázsiai piacokra.

Így alapíthat céget Svájcban 

Céget alapítani Svájcban elsősorban adózási okból érdemes, de célszerű felkészülni arra, hogy a folyamat drága mulatság. Mennyibe is kerül a svájci cégalapítás és az ezzel járó feladatok, kinek, milyen vállalkozást célszerű alapítania? Egyebek között erről beszélt Georg J. Wohl magyar származású svájci ügyvéd a Piac és Profit Piacbővítés Svájcban konferenciáján.

Mennyi adót kell fizetni Angliában egy cég után? 

Mikor kell az áfaregisztrációt elvégezni? Hány százalék az általános áfakulcs? Mennyi a társasági adó? Avagy mennyit kell kell adóznunk, ha Angliában alapítunk céget? Minderről Szabó Éva, az EVLATeam okleves könyvelője beszélt a Piac és Profit Brit-Magyar Üzleti Fórumán.

Németországban vállalkozna? Akkor erre ügyeljen! 

Az unió legnagyobb gazdasága a magyar cégek számára is tartogat lehetőségeket, ám érdemes ügyelni, mert a szabályokat szigorúan betartatják. Az ÉVOSZ és az MKIK ezért külön kiadványban részletezte a német és osztrák szabályozási környezetet.

Szembemennek a trenddel a magyar cégek 

A legtöbb vállalat inkább a otthon terjeszkedne, és csak másodsorban gondol a nemzetközi piacokra. Nem így Magyarországon, ahol több cég véli jobbnak a lehetőségeket a külföldi piacokon, mint itthon.

Kína: nem könnyű feladat, de megéri! 

A magyar vállalkozók nem csak exportpiacként találhatnak kiváló lehetőségeket Kínában: akár termékek gyártásáról, akár kínai áruk magyar (és európai) piacra dobásáról van szó, kiváló helyzetben vannak, hazánk ugyanis a kínai kereskedők regionális elosztóközpontja – hangsúlyozták a szakértők a CECZ, a ChinaCham és a Piac & Profit által szervezett Kínai–Magyar Üzleti Fórumon.

Kínába Hongkongon keresztül vezet a cégek útja 

Az elmúlt években a Kínába áramló befektetések kétharmada hongkongi cégek közbeiktatásával valósult meg, és a világpiacra igyekvő kínai befektetések fele is Hongkongon keresztül jutott külföldre.

Célállomás: Új-Zéland 

Új-Zéland többéves kormányzati program keretében 2013-ra elérte, hogy a világ harmadik legjobb üzleti környezetét kínáló országaként tartsák számon. A változások hátterében elsősorban az a szándék állt, hogy a mindentől távol eső szigetre ne csak a turisták, hanem az üzleti élet szereplői is felfigyeljenek.

Német tenderre, magyar! 

Egyre több magyar vállalkozás illetve termék méreti meg magát sikeresen nemzetközi közbeszerzéseken. Ebből a szempontból az egyik legcsábítóbb célpont a német piac lehet.

Négy jó tanács, ha külföld felé kacsingat 

Sok hazai cég kacsingat külföld felé, hogy ott keressenek maguknak partnert vagy beszállítót. Adunk négy tanácsot, mire érdemes fokozottan ügyelnie annak, aki kilép hazánk és főleg az unió határain kívülre üzletet kötni.

Öt hiba, amivel elvághatod magad Oroszországban! 

A magyar vállalkozások látványosan nyitottabbak, egyre nagyobb reménnyel fordulnak a keleti piacok irányába, ugyanakkor felkészültségük még komoly kívánnivalókat hagy maga után.

Török-magyar üzletember találkozó 

A turizmus, a fémipar, a gépipar, a logisztika és az ICT szektorból érkeztek törökországi résztvevők arra a török-magyar üzletember találkozóra, amellyel a Fiatal Vállalkozók Hete zárult Budapesten.

A magyar cégek után a tengerentúlról is érdeklődtek 

Tizenhárom magyar cég mutatkozott be a Nemzeti Külgazdasági Hivatal (HITA) standján, a világ vezető elektronikai kiállításán és vásárán, a müncheni Productronicán. A huszadik alkalommal megrendezett kiállításon 83 ország 1220 kiállítóval vett részt, a látogatók száma elérte a 38 ezret.

Ennyien még sosem voltak 

Minden eddiginél több, összesen 32 magyar cég mutatkozik be a világ legrangosabb orvostechnikai kiállításán a nemzeti Külgazdasági Hivatal szervezésében.

A jó termék nem elég, helyismeret is kell az exporthoz 

Külgazdasági szakdiplomaták szerint az eladható termék mellett helyismeretre és megbízható partnerre is szükségük van a hazai vállalkozóknak ahhoz, hogy sikeresek legyen a külföldi piacon.

Kelendőek a magyar termékek Észtországban 

A Nemzeti Külgazdasági Hivatal (HITA) támogatásával 11 magyar vállalkozás – a HITA mellett tíz cég személyesen, egy vállalkozás katalóguson keresztül - vesz részt az immáron 15. alkalommal megrendezett Tallinn FoodFair 2013 Nemzetközi Élelmiszeripari Kiállításon.

Szerették a lengyelek a magyar biosört 

Idén Magyarország volt a díszvendége a lengyelországi Łodź-ban hatodik alkalommal megrendezett Natura Food élelmiszeripari vásárnak, ahol az egyetlen magyar biosör, az Alakor most nemzetközi közönség előtt is bemutatkozhatott. Az októberben megrendezett, háromnapos, közel 300 kiállítót felvonultató eseményt mintegy 15 ezren látogatták meg.

Exportpiacot keres? Varsóban a helye! 

Lakossági fogyasztásbővülés, növekvő kiskereskedelmi értékesítési volumen és idén várhatóan 2 százalékkal növekvő GDP – három erős érv a Lengyelország felé tekintő hazai vállalkozások számára.

Vágd zsebre a vállalatodat! 

Megjelent a Piac&Profit októberi száma. Az innovatív, az új utakat kereső vállalkozók elengedhetetlen üzlettársa, a Piac&Profit ebben a hónapban is sok hasznos információval, sikertörténetekkel segít sikerre vinni vállalkozását. A magazin olvasói oldalunkon prémium online tartalomhoz jutnak. Keresse a lapban elhelyezett QR kódokat!

Amerika meghódítására készül a magyar pálinkafőzde 

Október végétől megkezdődik az Agárdi Pálinkafőzde termékeinek értékesítése New York és New Jersey államban. Az első szállítmány Agárdi Prémium barack- és Irsai Olivér szőlőpálinkák már úton vannak a keleti part felé. A jövőben a prémium termékcsalád szilvapálinkájával is bővül a kínálat.

Horvátországban nem csak nyaralni érdemes! 

Horvátország lassan már három hónapja csatlakozott az Európai Unióhoz, és éppen Magyarország volt az egyik legnagyobb támogatója annak, hogy déli szomszédunk is uniós tagállam legyen. Arról nem sok szó esik, hogy ez a magyar cégeknek, amelyek a horvátországi piacra lépést fontolgatják, vagy már esetleg exportálnak az országba, miért lehet fontos.

Üzleteljen a Nyugat-Balkánon és Ukrajnában! 

A Nyugat-Balkánon és Ukrajnában még bőven van tere a magyar kkv-knak a terjeszkedésre. A Piac&Profit konferenciáján a sikeres piacra lépéshez szükséges információkkal, hasznos tanácsokkal szolgálunk!

Jól érzik magukat a magyar cégek Szlovákiában – de miért? 

Magyar tulajdonosok kezében volt május végén a Szlovákiában működő külföldi érdekeltségű vállalatok egyötöde, vagyis az itt működő külföldi érdekeltségű cégek közül a legtöbb – közölte a Bisnode Slovensko vállalati információs társaság adataira hivatkozva a Hospodárské Noviny szlovák gazdasági lap kedden.

Üzleti tippek Szlovákia felé kacsintgató cégeknek  

Komoly perspektívája van a magyar vállalkozásoknak a szlovák piacon, ezt a gazdasági adatok is alátámasztják. Emellett a két ország javuló viszonya is arra ösztönözheti a magyar kkv-kat, hogy a hazai piacon kívül Szlovákiában is próbálkozzanak. A Piac&Profit és a BKIK konferenciáján ehhez kaphattak hasznos segítséget a cégek.

Kiszámíthatósággal csábít Németország 

Egy magyar állampolgár, vagy magyar társaság, korlátozások nélkül alapíthat céget, vagy telephelyet Németországban, amely nem csak a piac méretével, hanem a szabályozási környezet kiszámíthatóságával is vonzza a magyar vállalkozásokat. A stabil gazdaság, a vállalkozóbarát jog- és adórendszer is komoly csáberőt képviselhet azoknak, akik külföld felé kacsingatnak.

Cégépítés külföldön: a határ a csillagos ég! 

Ha a csillagos ég nem is, de az országhatár sokszor megállítja egy vállalkozás bővülését. A magyar piac, mérete miatt, hamar kinőhető terep a terjeszkedni vágyóknak. Ilyenkor felmerül a kérdés: merre lehet, merre érdemes indulni? Hol találunk piacot és vállalkozásbarát gazdasági környezetet? Ezekre a kérdésekre segít megtalálni a választ a Piac & profit konferenciaközpont rendezvénye, a Cégépítés külföldön című szakmai konzultáció, melyet március 28-án tartanak a BKIK székházában.
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére
Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Professzionális online sales és marketing vezetőt keresünk!

Részletek

Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Munkatársakat keresünk!

Online lapcsaládunk bővítéséhez újságírókat, szerkesztőket keresünk.

Részletek

Igazi kincs lehet az Ön személyes bankára, és nem is elérhetetlen

Igazi kincs lehet az Ön személyes bankára, és nem is elérhetetlen 

Miközben a kamatok világszerte egyre alacsonyabbak, és a forint is veszít értékéből, idén is rekordokat döntögettek a tőzsdeindexek és a nemesfémek.
Nehéz helyzetben a családok, ahol beteg lesz hirtelen egy idős hozzátartozó

Nehéz helyzetben a családok, ahol beteg lesz hirtelen egy idős hozzátartozó 

Az öngondoskodás egy újabb szintje.

Adózás

Ezért örülhet a magyar adófizető Donald Trump megválasztásának

Ezért örülhet a magyar adófizető Donald Trump megválasztásának 

A kormány újraélesztené az Egyesült Államok által korábban felmondott kettős adóztatás tilalmáról szóló egyezményt.

Klímablog

Felpörgés előtt az elektromos autók piaca

Felpörgés előtt az elektromos autók piaca  

Az elektromobilitás előretörése miatt a megtorpanás várhatóan csak ideiglenes és a gyártók hamarosan újra növelhetik a kapacitásokat.

Gazdaság

Eldőlt, mennyivel nő a minimálbér és a garantált bérminimum jövőre

Eldőlt, mennyivel nő a minimálbér és a garantált bérminimum jövőre  

Megegyeztek a felek a Versenyszféra és a Kormány Állandó Konzultációs Fórumán. 

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo