Komoly kihívásokkal szembesülnek a nemzetközi szinten terjeszkedő cégek

Negatív regionális márkaarculat, a tőkéhez és finanszírozáshoz való hozzáférés, toborzás és tehetséggondozás, ügyfélszerzés, pénzügy és devizamenedzsment – az iBanFirst szerint ez az 5 fő kihívás, amellyel a CEE régió cégei találkoznak, amikor nemzetközi szinten akarnak terjeszkedni. Terjeszkedni pedig a várakozások szerint egyre több vállalat fog, mert az IMF prognózisa alapján a régiós és a magyar GDP-növekedés is meg fogja haladni a fejlett gazdaságok növekedését.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

Az IMF 2,2 százalékos GDP-növekedést prognosztizál Magyarországon, és 3,1 százalékos növekedést a feltörekvő és fejlődő Európa egészében, ami meghaladja a fejlett gazdaságok 1,7 százalékos gazdasági növekedését. Ezáltal Közép- és Kelet-Európa (KKE) gyorsan a nemzetközi üzleti terjeszkedés központi területévé válhat.

Ahogy a régió pionír nemzetközi vállalatai fejlődnek, egyedülálló helyzetbe kerülnek ahhoz, hogy a következő generáció iránymutatói legyenek. Az idén tavasszal harmadik alkalommal megrendezett közép- és kelet-európai üzleti csúcstalálkozó során elhangzott észrevételek a globalizáció olyan stratégiai megközelítésére világítanak rá, amely kihasználja a régió erősségeit, és a kihívásokat terjeszkedési lehetőségekké alakítja.

Milyen akadályok állnak a cégek elé?
Milyen akadályok állnak a cégek elé?
Fotó: Depositphotos

A csúcstalálkozót támogató iBanFirst nemzetközi pénzforgalmi szolgáltató ezeket a meglátásokat mint a közép- és kelet-európai vállalatok a nemzetközi terjeszkedés során felmerülő 5 fő kihívásként összegezte, valamint olyan stratégiai megoldásokat sorakoztatott fel, amelyek segítségével hatékonyan szembe lehet szállni ezekkel az akadályokkal.

1. Negatív regionális márkaarculat: a régiót a megfizethetőbb árak miatt gyakran a magasabb kockázat és az alacsonyabb minőség megítélése jellemzi. A vállalatoknak azonban van lehetőségük lerombolni ezeket a tévhiteket, javítani a nemzetközi hírnevüket, és növelni a terjeszkedési lehetőségeiket, amennyiben a magasabb minőségű ajánlatokat részesítik előnyben.

2. A tőkéhez és finanszírozáshoz való hozzáférés: a likviditás kulcsfontosságú, a tőke kockázatos, továbbá a finanszírozás biztosítása kihívást jelenthet. Bár az angyalbefektetők, a kockázati tőke és a magántőkealapok nyújtanak lehetőségeket, de ahhoz, hogy ezekhez hozzáférjen, szilárd üzleti javaslatokra és a nemzetközi pénzügyi környezetben való jártasságra van szükség. 

Véleményvezér

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.
Újabb megszorítás a szenzációsnak ígért évben

Újabb megszorítás a szenzációsnak ígért évben 

A betegek is pórul járnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo