Komoly kihívásokkal szembesülnek a nemzetközi szinten terjeszkedő cégek

Negatív regionális márkaarculat, a tőkéhez és finanszírozáshoz való hozzáférés, toborzás és tehetséggondozás, ügyfélszerzés, pénzügy és devizamenedzsment – az iBanFirst szerint ez az 5 fő kihívás, amellyel a CEE régió cégei találkoznak, amikor nemzetközi szinten akarnak terjeszkedni. Terjeszkedni pedig a várakozások szerint egyre több vállalat fog, mert az IMF prognózisa alapján a régiós és a magyar GDP-növekedés is meg fogja haladni a fejlett gazdaságok növekedését.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az IMF 2,2 százalékos GDP-növekedést prognosztizál Magyarországon, és 3,1 százalékos növekedést a feltörekvő és fejlődő Európa egészében, ami meghaladja a fejlett gazdaságok 1,7 százalékos gazdasági növekedését. Ezáltal Közép- és Kelet-Európa (KKE) gyorsan a nemzetközi üzleti terjeszkedés központi területévé válhat.

Ahogy a régió pionír nemzetközi vállalatai fejlődnek, egyedülálló helyzetbe kerülnek ahhoz, hogy a következő generáció iránymutatói legyenek. Az idén tavasszal harmadik alkalommal megrendezett közép- és kelet-európai üzleti csúcstalálkozó során elhangzott észrevételek a globalizáció olyan stratégiai megközelítésére világítanak rá, amely kihasználja a régió erősségeit, és a kihívásokat terjeszkedési lehetőségekké alakítja.

Milyen akadályok állnak a cégek elé?
Milyen akadályok állnak a cégek elé?
Fotó: Depositphotos

A csúcstalálkozót támogató iBanFirst nemzetközi pénzforgalmi szolgáltató ezeket a meglátásokat mint a közép- és kelet-európai vállalatok a nemzetközi terjeszkedés során felmerülő 5 fő kihívásként összegezte, valamint olyan stratégiai megoldásokat sorakoztatott fel, amelyek segítségével hatékonyan szembe lehet szállni ezekkel az akadályokkal.

1. Negatív regionális márkaarculat: a régiót a megfizethetőbb árak miatt gyakran a magasabb kockázat és az alacsonyabb minőség megítélése jellemzi. A vállalatoknak azonban van lehetőségük lerombolni ezeket a tévhiteket, javítani a nemzetközi hírnevüket, és növelni a terjeszkedési lehetőségeiket, amennyiben a magasabb minőségű ajánlatokat részesítik előnyben.

2. A tőkéhez és finanszírozáshoz való hozzáférés: a likviditás kulcsfontosságú, a tőke kockázatos, továbbá a finanszírozás biztosítása kihívást jelenthet. Bár az angyalbefektetők, a kockázati tőke és a magántőkealapok nyújtanak lehetőségeket, de ahhoz, hogy ezekhez hozzáférjen, szilárd üzleti javaslatokra és a nemzetközi pénzügyi környezetben való jártasságra van szükség. 

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo