Komoly kihívásokkal szembesülnek a nemzetközi szinten terjeszkedő cégek

Negatív regionális márkaarculat, a tőkéhez és finanszírozáshoz való hozzáférés, toborzás és tehetséggondozás, ügyfélszerzés, pénzügy és devizamenedzsment – az iBanFirst szerint ez az 5 fő kihívás, amellyel a CEE régió cégei találkoznak, amikor nemzetközi szinten akarnak terjeszkedni. Terjeszkedni pedig a várakozások szerint egyre több vállalat fog, mert az IMF prognózisa alapján a régiós és a magyar GDP-növekedés is meg fogja haladni a fejlett gazdaságok növekedését.

Mire készülhet a kormány?
Meg lehet még menteni az idei évet az ezer sebből vérző gazdaságban?

Online Klasszis Klub élőben Győrffy Dórával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a közgazdászt, egyetemi tanárt!

2025. július 16. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A magyar úttörők

Magyarországon az olyan cégek, mint a Component Group és a PastPay jól illusztrálják, hogyan kell dinamikus stratégiákat alkalmazni a sikeres piaci terjeszkedéshez. 

Az olaj-, gáz- és vegyipari folyamatszabályozó műszerek és berendezések kereskedelmével foglalkozó Component Group nevű vállalat elképzelése, hogy értékesítési hálózatot alakítson ki a régióban, és jelen legyen az összes szomszédos országban. Nagy Dániel, a Component Group ügyvezető igazgatója szerint bár a külföldre való terjeszkedés időigényes, a gyakorlatban a regionális terjeszkedés kulcsa a jó felkészülés és a rengeteg erőfeszítés.

A PastPay nevű vállalat nemcsak a helyi piacon könnyíti meg az üzleti és ügyfélfizetésekkel való határátlépést, hanem a nemzetközi terjeszkedés során is. Berényi Benjámin, a PastPay vezérigazgatója és társalapítója úgy látja, hogy az európán belüli kereskedelem az elmúlt években egyre szorosabban összekapcsolódott egymással: „Lengyelország, Németország, Magyarország például minden eddiginél intenzívebben kereskedik egymással, ezért nagy szükség van arra, hogy ezeket a tranzakciókat megkönnyítsük”.

Nyugat szemben a Kelettel: a sikeres európai üzleti történetek két oldala 

Pierre Antoine Dusoulier, az iBanFirst alapítója és vezérigazgatója hangsúlyozta, hogy nem szabad földrajzi korlátok között gondolkodni: „Vállalkozóként soha nem szerettem a határokat, különösen a mentálisakat. Nehéz egy vállalatnak a saját országában növekedni, főleg, ha az az ország kicsi, mint a közép-kelet-európai régió számos országa. Ezért is alapítottam meg az iBanFirst-öt, amely devizaszolgáltatásokat nyújt, amely pedig tulajdonképpen a nemzetközi üzlethez szükséges kiindulópont".
 

Véleményvezér

A Fidesz az elmúlt öt év költekezését részben forintleértékelésből fedezte

A Fidesz az elmúlt öt év költekezését részben forintleértékelésből fedezte 

Első helyen az ipari termelői árak drágulásában.
Sorra történnek robbanások az orosz árnyékflotta tankerein

Sorra történnek robbanások az orosz árnyékflotta tankerein 

Immár a tengereken is folyik a háború.
Jönnek a Budapest-logós Pride pólók

Jönnek a Budapest-logós Pride pólók 

Az Orbán Viktorral szembeni ellenállás kereskedelmi vetületet kap.
Hadházy Ákos szerint személyenként 80 ezer forintos büntetésre számíthatnak a Pride résztvevői

Hadházy Ákos szerint személyenként 80 ezer forintos büntetésre számíthatnak a Pride résztvevői 

Bár egyetlen gyermeket nem ért sérelem a Pride miatt a résztvevők gigabüntetést kapnak.
Elképesztő nagyságú adófizetői pénzt kapott Áder János alapítványa

Elképesztő nagyságú adófizetői pénzt kapott Áder János alapítványa 

A Fidesz politikusai nem tudják ott hagyni az állami zsíros bödönt.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo