A magyar úttörők
Magyarországon az olyan cégek, mint a Component Group és a PastPay jól illusztrálják, hogyan kell dinamikus stratégiákat alkalmazni a sikeres piaci terjeszkedéshez.
Az olaj-, gáz- és vegyipari folyamatszabályozó műszerek és berendezések kereskedelmével foglalkozó Component Group nevű vállalat elképzelése, hogy értékesítési hálózatot alakítson ki a régióban, és jelen legyen az összes szomszédos országban. Nagy Dániel, a Component Group ügyvezető igazgatója szerint bár a külföldre való terjeszkedés időigényes, a gyakorlatban a regionális terjeszkedés kulcsa a jó felkészülés és a rengeteg erőfeszítés.
A PastPay nevű vállalat nemcsak a helyi piacon könnyíti meg az üzleti és ügyfélfizetésekkel való határátlépést, hanem a nemzetközi terjeszkedés során is. Berényi Benjámin, a PastPay vezérigazgatója és társalapítója úgy látja, hogy az európán belüli kereskedelem az elmúlt években egyre szorosabban összekapcsolódott egymással: „Lengyelország, Németország, Magyarország például minden eddiginél intenzívebben kereskedik egymással, ezért nagy szükség van arra, hogy ezeket a tranzakciókat megkönnyítsük”.
Nyugat szemben a Kelettel: a sikeres európai üzleti történetek két oldala
Pierre Antoine Dusoulier, az iBanFirst alapítója és vezérigazgatója hangsúlyozta, hogy nem szabad földrajzi korlátok között gondolkodni: „Vállalkozóként soha nem szerettem a határokat, különösen a mentálisakat. Nehéz egy vállalatnak a saját országában növekedni, főleg, ha az az ország kicsi, mint a közép-kelet-európai régió számos országa. Ezért is alapítottam meg az iBanFirst-öt, amely devizaszolgáltatásokat nyújt, amely pedig tulajdonképpen a nemzetközi üzlethez szükséges kiindulópont".