Komoly kihívásokkal szembesülnek a nemzetközi szinten terjeszkedő cégek

Negatív regionális márkaarculat, a tőkéhez és finanszírozáshoz való hozzáférés, toborzás és tehetséggondozás, ügyfélszerzés, pénzügy és devizamenedzsment – az iBanFirst szerint ez az 5 fő kihívás, amellyel a CEE régió cégei találkoznak, amikor nemzetközi szinten akarnak terjeszkedni. Terjeszkedni pedig a várakozások szerint egyre több vállalat fog, mert az IMF prognózisa alapján a régiós és a magyar GDP-növekedés is meg fogja haladni a fejlett gazdaságok növekedését.

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A magyar úttörők

Magyarországon az olyan cégek, mint a Component Group és a PastPay jól illusztrálják, hogyan kell dinamikus stratégiákat alkalmazni a sikeres piaci terjeszkedéshez. 

Az olaj-, gáz- és vegyipari folyamatszabályozó műszerek és berendezések kereskedelmével foglalkozó Component Group nevű vállalat elképzelése, hogy értékesítési hálózatot alakítson ki a régióban, és jelen legyen az összes szomszédos országban. Nagy Dániel, a Component Group ügyvezető igazgatója szerint bár a külföldre való terjeszkedés időigényes, a gyakorlatban a regionális terjeszkedés kulcsa a jó felkészülés és a rengeteg erőfeszítés.

A PastPay nevű vállalat nemcsak a helyi piacon könnyíti meg az üzleti és ügyfélfizetésekkel való határátlépést, hanem a nemzetközi terjeszkedés során is. Berényi Benjámin, a PastPay vezérigazgatója és társalapítója úgy látja, hogy az európán belüli kereskedelem az elmúlt években egyre szorosabban összekapcsolódott egymással: „Lengyelország, Németország, Magyarország például minden eddiginél intenzívebben kereskedik egymással, ezért nagy szükség van arra, hogy ezeket a tranzakciókat megkönnyítsük”.

Nyugat szemben a Kelettel: a sikeres európai üzleti történetek két oldala 

Pierre Antoine Dusoulier, az iBanFirst alapítója és vezérigazgatója hangsúlyozta, hogy nem szabad földrajzi korlátok között gondolkodni: „Vállalkozóként soha nem szerettem a határokat, különösen a mentálisakat. Nehéz egy vállalatnak a saját országában növekedni, főleg, ha az az ország kicsi, mint a közép-kelet-európai régió számos országa. Ezért is alapítottam meg az iBanFirst-öt, amely devizaszolgáltatásokat nyújt, amely pedig tulajdonképpen a nemzetközi üzlethez szükséges kiindulópont".
 

Véleményvezér

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben

Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben 

Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről

Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről 

Az elmaradt reformok tragédiája.
Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo