Az IMF 2,2 százalékos GDP-növekedést prognosztizál Magyarországon, és 3,1 százalékos növekedést a feltörekvő és fejlődő Európa egészében, ami meghaladja a fejlett gazdaságok 1,7 százalékos gazdasági növekedését. Ezáltal Közép- és Kelet-Európa (KKE) gyorsan a nemzetközi üzleti terjeszkedés központi területévé válhat.
Ahogy a régió pionír nemzetközi vállalatai fejlődnek, egyedülálló helyzetbe kerülnek ahhoz, hogy a következő generáció iránymutatói legyenek. Az idén tavasszal harmadik alkalommal megrendezett közép- és kelet-európai üzleti csúcstalálkozó során elhangzott észrevételek a globalizáció olyan stratégiai megközelítésére világítanak rá, amely kihasználja a régió erősségeit, és a kihívásokat terjeszkedési lehetőségekké alakítja.
A csúcstalálkozót támogató iBanFirst nemzetközi pénzforgalmi szolgáltató ezeket a meglátásokat mint a közép- és kelet-európai vállalatok a nemzetközi terjeszkedés során felmerülő 5 fő kihívásként összegezte, valamint olyan stratégiai megoldásokat sorakoztatott fel, amelyek segítségével hatékonyan szembe lehet szállni ezekkel az akadályokkal.
1. Negatív regionális márkaarculat: a régiót a megfizethetőbb árak miatt gyakran a magasabb kockázat és az alacsonyabb minőség megítélése jellemzi. A vállalatoknak azonban van lehetőségük lerombolni ezeket a tévhiteket, javítani a nemzetközi hírnevüket, és növelni a terjeszkedési lehetőségeiket, amennyiben a magasabb minőségű ajánlatokat részesítik előnyben.
2. A tőkéhez és finanszírozáshoz való hozzáférés: a likviditás kulcsfontosságú, a tőke kockázatos, továbbá a finanszírozás biztosítása kihívást jelenthet. Bár az angyalbefektetők, a kockázati tőke és a magántőkealapok nyújtanak lehetőségeket, de ahhoz, hogy ezekhez hozzáférjen, szilárd üzleti javaslatokra és a nemzetközi pénzügyi környezetben való jártasságra van szükség.