3. Toborzás és tehetséggondozás: a vállalatok terjeszkedése során elengedhetetlen a megfelelő szakemberek kiválasztása és megőrzése ahhoz, hogy támogassák az új piacokon való növekedést. Ez nemcsak a piacot jól ismerő helyi szakemberek toborzását jelenti, hanem a különböző országokban dolgozó különféle munkaerő irányítását is, miközben a rugalmasság továbbra is kiemelt fontosságú.
4. Ügyfélszerzés: ez a helyi fogyasztói magatartás és preferenciák mélyreható ismeretét igényli. Az ügyfélszerzés magában foglalja, hogy a marketingstratégiát és a termékkínálatot kifejezetten az egyes piacok egyedi igényeihez igazítsuk, biztosítva, hogy az ügyfelek bevonása és kiszolgálása kulturális szempontból rezonáns és nyelvileg is elérhető legyen.
5. Pénzügy és devizamenedzsment: a vállalatoknak foglalkozni kell az árfolyam-ingadozásokkal, amelyek hatással lehetnek a profitabilitásra és a pénzforgalomra. A fintech megoldások integrációja megkönnyíti ennek bizonyos aspektusait, de a különböző piacok pénzügyi összetettsége továbbra is nagy akadályt jelent, így elengedhetetlen, hogy találjunk egy szakértő partnert.
Johan Gabriels, az iBanFirst regionális igazgatója kiemeli, hogy a siker alapvető elemei közé tartozik, amikor egy cég változó körülmények esetén is a jó ellenálló- és alkalmazkodó képességéről tesz tanúbizonyságot, ha él az emberi kreativitással, valamint ha rugalmas marad a döntéshozatalnál és a stratégiai tervezésnél. A felsorolt tényezők rendkívül fontosak ahhoz, hogy egy cég el tudjon igazodni a globális kereskedelem és a technológiai fejlődés kiszámíthatatlan vizein. A nemzetközi terjeszkedés bonyolult, de ha a vállalat jól bánik az ügyfelekkel, és elkötelezett marad az innovatív megoldások mellett, jó eséllyel fog majd boldogulni az idegen környezetben.