Új piacok után ácsingóznak a cégek

A hazai kkv-k keresik a piaci lehetőségeket. Tízből négy vállalkozás szeretne új piacot meghódítani a már meglévő termékével, év elejéhez képest pedig több mint dupla annyian gondolkodnak új árucikk vagy szolgáltatás bevezetésében – derül ki a K&H kkv bizalmi index kutatás adataiból.

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A vállalkozások életében az innováció, az újra való törekvés elengedhetetlen, ha lépést akarnak tartani a fogyasztók gyorsan változó igényeivel. A K&H kkv bizalmi index kutatás legutóbbi eredménye szerint a cégek nyitottak az újdonságokra, és keresik a lehetőségeket. „A kkv-k piacbővítési szándékai jelentősen megváltoztak az elmúlt negyedévben.

Tízből négy vállalkozás szeretne új piacokat meghódítani meglévő termékeivel vagy szolgáltatásával, és év elejéhez képest több mint dupla annyian gondolkodnak új termék bevezetésében (37%). Utóbbi esetében ilyen magas arányra mindössze egyszer volt példa az index tizenkét éves történetében. Ismeretlen vizekre azonban nagyon nehezen eveznek, hiszen a profilváltás továbbra sem jellemző a szektorban” – mondta el Kovács Viktor Zoltán, a K&H kkv marketing főosztály vezetője.

Kép: SXC

Új termékeket vezetne be a kereskedelem

A tevékenységi kör nagymértékben befolyásolja a piacbővítési szándékot. Míg a kereskedelemben az új termék bevezetése, az iparban pedig az új piacra való belépés a jellemző, addig a szolgáltató és a mezőgazdasági szektor nem tervez sem új terméket bevezetni, sem másik piacot keresni. „A KSH legfrissebb adata szerint a kiskereskedelmi forgalom júliusban – a nyers és a naptárhatástól megtisztított adatok szerint egyaránt – 4,2 százalékkal haladta meg az előző év azonos időszakának eredményét.

A kiskereskedelmi forgalom tehát dinamikusan növekszik, amihez elengedhetetlen a fogyasztói igények nyomon követése, a folyamatos fejlesztés. Ezzel szemben a hazai agrárium a hagyományokra épül, nehezen vált, így nem meglepő, hogy ők kevésbé nyitottak az újdonságokra” – tette hozzá Kovács Viktor Zoltán.

Egyre több magyar cég költözik Bécsbe – nem véletlenül
2015-ben is megdöntötte a saját rekordját az osztrák főváros: egymás után negyedszer haladta meg a Bécsben letelepedő külföldi cégek száma az előző évit. A magyar vállalkozások körében is nagyon népszerű volt tavaly az osztrák főváros, meg is mutatjuk, miért.

Véleményvezér

Magyartól rettegnek az oroszok

Magyartól rettegnek az oroszok 

A magyar név megint szép lesz, legalábbis Ukrajnában már az.
Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo