Új piacok után ácsingóznak a cégek

A hazai kkv-k keresik a piaci lehetőségeket. Tízből négy vállalkozás szeretne új piacot meghódítani a már meglévő termékével, év elejéhez képest pedig több mint dupla annyian gondolkodnak új árucikk vagy szolgáltatás bevezetésében – derül ki a K&H kkv bizalmi index kutatás adataiból.

A vállalkozások életében az innováció, az újra való törekvés elengedhetetlen, ha lépést akarnak tartani a fogyasztók gyorsan változó igényeivel. A K&H kkv bizalmi index kutatás legutóbbi eredménye szerint a cégek nyitottak az újdonságokra, és keresik a lehetőségeket. „A kkv-k piacbővítési szándékai jelentősen megváltoztak az elmúlt negyedévben.

Tízből négy vállalkozás szeretne új piacokat meghódítani meglévő termékeivel vagy szolgáltatásával, és év elejéhez képest több mint dupla annyian gondolkodnak új termék bevezetésében (37%). Utóbbi esetében ilyen magas arányra mindössze egyszer volt példa az index tizenkét éves történetében. Ismeretlen vizekre azonban nagyon nehezen eveznek, hiszen a profilváltás továbbra sem jellemző a szektorban” – mondta el Kovács Viktor Zoltán, a K&H kkv marketing főosztály vezetője.

Kép: SXC

Új termékeket vezetne be a kereskedelem

A tevékenységi kör nagymértékben befolyásolja a piacbővítési szándékot. Míg a kereskedelemben az új termék bevezetése, az iparban pedig az új piacra való belépés a jellemző, addig a szolgáltató és a mezőgazdasági szektor nem tervez sem új terméket bevezetni, sem másik piacot keresni. „A KSH legfrissebb adata szerint a kiskereskedelmi forgalom júliusban – a nyers és a naptárhatástól megtisztított adatok szerint egyaránt – 4,2 százalékkal haladta meg az előző év azonos időszakának eredményét.

A kiskereskedelmi forgalom tehát dinamikusan növekszik, amihez elengedhetetlen a fogyasztói igények nyomon követése, a folyamatos fejlesztés. Ezzel szemben a hazai agrárium a hagyományokra épül, nehezen vált, így nem meglepő, hogy ők kevésbé nyitottak az újdonságokra” – tette hozzá Kovács Viktor Zoltán.

Egyre több magyar cég költözik Bécsbe – nem véletlenül
2015-ben is megdöntötte a saját rekordját az osztrák főváros: egymás után negyedszer haladta meg a Bécsben letelepedő külföldi cégek száma az előző évit. A magyar vállalkozások körében is nagyon népszerű volt tavaly az osztrák főváros, meg is mutatjuk, miért.

Véleményvezér

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad 

Babis célja egypárti kormány létrehozása, amelyet más pártok kívülről támogatnának.
Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.
Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása 

Az Orosz Birodalom helyreállítása sok ember álma Keleten.
Fellélegeztek Európában, buktak az oroszbarátok

Fellélegeztek Európában, buktak az oroszbarátok 

EU-párti győzelem a moldovai választásokon.
Török Gábor előkapott egy dokumentumot, amikor Orbán Viktor egy politikustársa nemi identitásán élcelődött

Török Gábor előkapott egy dokumentumot, amikor Orbán Viktor egy politikustársa nemi identitásán élcelődött 

Elfajzott-e a Fidesz, ez a kérdés uralja a közbeszédet.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo