A látogatók már a nyitónapon nagy érdeklődéssel keresték fel a magyar standot, ahol számos jellegzetes magyar terméket kóstolhattak meg: a Bergland cukorkákat, a Szicsek pálinkákat, a Zsanna Manna természetes anyagokból készült látványos édességeit, a Detki kekszeket, a Törley Pezsgőpincészet áruit, a Domi fokhagymából készült termékeit, a Hunland Food dió- és mák készítményeit. Bemutatkoznak továbbá a Mirelite Mirsa, az Abonett és a Buszesz termékek, és a Magyarmet Bt. élelmiszeriparban használatos öntvényei is.
A HITA második alkalommal jelenik meg a Tallinn FoodFair Kiállításon, amely Észtország és – a RigaFood mellett - a régió egyik legnagyobb vására. Az eseményen évről-évre több mint 100 főkiállító regisztrál. A Tallinn FoodFair-en való részvétel célja az észt-magyar bilaterális kereskedelmi kapcsolatok fejlesztése és további magyar exportlehetőségek feltárása a Baltikumban. A kiállításon a hagyományos baltikumi résztvevőkön túl skandináv, olasz, cseh, és moldáv cégek is bemutatkoznak, és az itt kialakított kapcsolatok jó lehetőséget teremtenek az orosz, ukrán és finn piacra való bejutásra is.
A KSH adatai alapján a világgazdasági válság kirobbanása által bekövetkezett nagy visszaesés után már 2010-ben beindult dinamikus növekedést követően 2011-ben a magyar-észt áruforgalom ugrásszerűen megnövekedett, alapvetően a magyar export nagymértékű bővülésének köszönhetően. A 2012. évi forgalmat a konszolidáció jellemzi. Az áruforgalmi egyenleg magyar szempontból továbbra is kedvező, az elmúlt években minden alkalommal jelentős többletet mutatott. Összességében Észtország a magyar külkereskedelmi partnerek rangsorában az 50. helyet foglalja el (exportban 47., importban 55. hely). Észtország részaránya a teljes magyar külkereskedelemben 0,11%. Az észt exporton belül Magyarország a 38. helyen (0,2%), az észt importon belül a 19. helyen (1,2%) áll.
A magyar áruexport összetétele 2010. óta folyamatos átalakuláson megy keresztül. Az „élelmiszerek, italok, dohány” főcsoport, amely korábban meghatározó szerepet játszott az Észtországba irányuló magyar exportban, már csak 9,2%-os részesedéssel bír kivitelünkben, szemben a 2010-es 21,6%-kal. Ebben a csoportban a magyar termékek zászlóshajója a Törley pezsgő, amelynek észtországi forgalmazója rekordévet zárt az 1.9 millió eladott palackkal.
Az Észtországba irányuló exportunk megduplázódását és áruexport összetételének átalakulását meghatározza a „gépek és szállítóeszközök” főcsoport forgalmának és súlyának ugrásszerű megnövekedése, amely ma az összes export közel háromnegyedét teszi ki.