Magyar cégek: irány dél-kelet Ázsia!

Február 13-án zárul le a jelentkezés az Európai Bizottság által támogatott EU Business Avenues üzletfejlesztő program harmadik üzleti hetére, amelynek célja, hogy a hazai vállalatoknak segítsen termékeikkel vagy szolgáltatásaikkal betörni a dél-kelet ázsiai piacokra.

Kép: Pixabay

A program célja, hogy meghatározott iparágban tevékenykedő európai cégeknek - elsősorban KKV-knak - segítséget nyújtson abban, hogy termékeikkel vagy szolgáltatásaikkal megjelenjenek a dél-kelet ázsiai piacokon, új befektetői kapcsolatokat létesítsenek, illetve személyesen is találkozhassanak potenciális ázsiai üzleti partnereikkel. A kiválasztott cégek költségeinek jelentős részét az Európai Bizottság finanszírozza, és segíti őket a programra történő felkészülés teljes folyamatában is.

Dr. Márkus Csaba, a Deloitte Zrt. Kutatás-fejlesztési és Állami támogatások üzletágának igazgatója elmondta: „A programba beválasztott vállalatok egy üzleti hétre utazhatnak Szingapúrba, opcionálisan választható kétnapos látogatással Vietnámba. A résztvevő cégek Szingapúrban szakmai kiállításon vehetnek részt, emellett különböző üzleti előadásokra, szakmai konferenciákra és a kapcsolatépítést segítő hivatalos fogadásokra is meghívást kapnak majd.”

A harmadik üzleti hétre a környezetkímélő technológiákhoz kapcsolódó tevékenységet folytató vállalatok jelentkezését várják, elsődleges fókusszal a környezetvédelemmel és vízgazdálkodással foglalkozó vállalatokra. A program másodlagosan a hatékony energiafelhasználással (ebben az esetben a helyszín Szingapúr) illetve a megújuló energiával (Szingapúr és Vietnám helyszínekkel) foglalkozó vállalatokra fókuszál.

A programban résztvevő vállalatokra vonatkozó általános feltételek:

  • A cég alapítása óta legalább 5 év telt el, és a társaság legalább 3 évre visszamenőleg rendelkezik pénzügyi adatokkal
  • Tulajdonosi struktúráját tekintve teljes egészében vagy nagyobb részben valamely EU-tagországhoz köthető
  • Székhelye az Európai Unióban van
  • Tevékenysége megfelel a kijelölt iparág kritériumainak, akár gyártóként, alvállalkozóként, K+F- vagy mérnöki cégként (Tanácsadó cégek nem vehetnek részt a programban)
  • Fennállása alatt vett már részt üzleti tranzakcióban nemzetközi piacon
  • Jelen van a dél-kelet ázsiai piacokon vagy rendelkezik ez irányú tervekkel
  • Rendelkezik erőforrásokkal a szingapúri/vietnámi piacokon történő megjelenéshez
A jelentkezés első lépése a www.businessavenues.euhonlapon keresztül az Expression of Interest elnevezésű formanyomtatvány kitöltése, amely körülbelül 15 percet vesz igénybe és a vállalat alapadatainak felvitelét jelenti. Ezt követően az EU Business Avenues csapat 48 órán belül visszajelzést küld arról, hogy a vállalat megfelel-e a jelentkezés alapkritériumainak.

Magyarországon a Deloitte Zrt. feladata az EU Business Avenues program koordinációja és a potenciális érdeklődők felkutatása. További információk a programról, részvételi feltételek és jelentkezés: www.deloitte.hu és www.businessavenues.eu

Véleményvezér

Svédország gazdasági csodája

Svédország gazdasági csodája 

A svédek nem másokra mutogatnak, hanem csak egyszerűen jól teljesítenek.
A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel

A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel 

Magyarország egyre jobban elszigetelődik Ukrajna ellenes álláspontjával.
Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad 

Babis célja egypárti kormány létrehozása, amelyet más pártok kívülről támogatnának.
Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.
Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása 

Az Orosz Birodalom helyreállítása sok ember álma Keleten.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo