A vizsgálat a cégcsoport nemzetközi piacainak teljesítményére és a bennük rejlő lehetőségekre terjedt ki. A felmérés megmutatta, hogy a Marks & Spencer nemzetközi érdekeltségei két részre oszlanak: saját tulajdonban álló részre, amely számos piacon veszteséget termel, és nyereséges franchise modellre, amely a tavalyi évben 87 millió angol font nyereséget termelt. Tavaly a csoport saját tulajdonú üzletei tíz országban összesen 45 millió angol font bevétel mellett 171 millió angol font veszteséget termeltek, továbbá néhány piac ezek közül az utóbbi öt évben folyamatosan veszteséges. A cégcsoport vizsgálata kimutatta, hogy ennek számos oka van: többek között a saját tulajdonú üzletportfólió elaprózottsága és a méretgazdaságosság hiánya. Emellett ezeken a piacokon korlátozott a jövőbeli növekedés lehetősége is.
A Marks & Spencer az említett 53 piacon működő tíz saját tulajdonú üzlete mindegyikének a bezárását javasolja, beleértve tíz Kínában és hét Franciaországban, valamint Észtországban, Litvániában, Lengyelországban, Szlovákiában, Romániában, Hollandiában, Belgiumban és Magyarországon található üzleteit. Legutóbb a Baumax vonult ki Magyarországról, akkor a vasárnapi zárvatartás miatt.
A cégcsoport a javaslatokkal kapcsolatban egyeztetésbe kezdett 129 magyarországi munkatársával. A Marks & Spencer teljes mértékben elkötelezett a Magyarországon hatályban lévő valamennyi foglalkoztatási jogszabály betartása iránt. Ide tartozik az európai üzemi tanáccsal és az munkavállalókkal folytatott előzetes egyeztetés a munkaszerződésükkel kapcsolatos megbeszélések megkezdése előtt.
A jövőre nézve a Marks & Spencer azt javasolja, hogy kevesebb százszázalékos tulajdonban lévő üzlettel működjünk tovább, és fektessünk nagyobb hangsúlyt a közös vállalkozásokra és a franchise-társulásokra. A helyi piacokról, az ügyfelektől kapott visszajelzések alapján a Marks & Spencer fenntarthatóbb nemzetközi üzleti vállalkozást kíván létrehozni azáltal, hogy az ügyfélélmény javítását és a nyereségesség elősegítését állítja a középpontba.
A Marks & Spencer 268 országban 34 franchise üzlettel rendelkezik, továbbá közös vállalakozásokkal Görögországban és Indiában. Ezeken a piacokon partnereinkkel együttműködve segítjük méretgazdaságosságuk, infrastruktúrájuk és helyi szakértelembázisuk jobb kihasználását. A Marks & Spencer emellett tovább folytatja élelmiszerfranchise-üzletágának fejlesztését Franciaországban, ahol könnyen elérhető helyeken kereslet van az általa szolgáltatott minőségre és innovatív termékekre.