Amerika meghódítására készül a magyar pálinkafőzde

Október végétől megkezdődik az Agárdi Pálinkafőzde termékeinek értékesítése New York és New Jersey államban. Az első szállítmány Agárdi Prémium barack- és Irsai Olivér szőlőpálinkák már úton vannak a keleti part felé. A jövőben a prémium termékcsalád szilvapálinkájával is bővül a kínálat.

A New York-i éttermekben is kapható lesz - Kép: Agárdi.hu

Az amerikai disztribúciós partner első ütemben a New York-i éttermek és italkereskedések számára értékesíti a pálinkákat. Az előrejelzések alapján élénk az érdeklődés az eredetvédett hungarikum iránt. Az Egyesült Államok piacára való belépéshez nagyon szigorú minőségi paramétereknek kellett megfelelniük a termékeknek, és az európai gyakorlattal ellentétben szükség van forgalomba hozatali engedélyre.

Az erős piacvédelemnek köszönhetően az engedélyt öt évre adják ki, ezen felül minden államnak más a szabályozása - idézi a közlemény Szabó Lászlót, az Agárdi Pálinkafőzde ügyvezetőjét. A pálinkák az amerikai igényekhez igazított címkével kerülnek az üzletekbe. Az ügyvezető szerint a cég 2012-es árbevétele 240 millió forint volt, 15 százalékkal csökkent az előző évhez képest. A csökkenés oka elsősorban a tavalyi, mennyiségileg gyenge gyümölcstermés volt, emiatt kevesebb pálinka készült.

Az idei év gyümölcstermése sokkal kedvezőbb, bővebb volt, és jó áron lehetett minőségi alapanyagot vásárolni. A piaci trendek alapján az látszik, hogy a pálinka továbbra is nagyon népszerű termék, de az illegális piac is egyre erősebb, ami az otthoni főzés, illetve a bérfőzetés egyik negatív következménye. A legális piacon is egyre több szereplő jelenik meg, ennek ellenére növekvő árbevételre számít az Agárdi Pálinkafőzde. Egyrészt az idei jó termésnek köszönhetően, másrészt aktívabb lett az értékesítés is - tette hozzá.

Nehezen indulnak új utakra a kkv-k
Bár a magyar gazdaság fő hajtóerejét évek óta a külkereskedelem jelenti, a kkv-k egyelőre ebben alig-alig vesznek részt. Egy friss kutatás szerint alig 23 százalékuk végez export-import tevékenységet.
Eddig csupán az árbevétel egy-két százaléka származott az exportból, és ahhoz, hogy külföldön is kelendő legyen a termék, olyan disztribútorra van szükség, aki nemcsak a forgalmazást, hanem a márkaépítést is vállalja. Az Egyesült Államokban sikerült találni egy olyan, magyar származású partnert, akinek saját disztribúciós cége van, és kiterjedt kapcsolatrendszerrel rendelkezik - mondta Szabó László. (A válságban is lehet sikert elérni, még a csokibizniszben is.)

Kifejtette: így az Egyesült Államokban éttermi és kiskereskedelmi promóciók, termékkóstoltatások lesznek, illetve online marketing kampányt tervez az Agárdi Pálinkafőzde a disztribúciós partnerrel együttműködésben. A cég jelenleg egy nagy volumenű, százmillió forintot meghaladó  beruházás előtt áll, amit részben pályázati forrásból, részben saját erőből finanszíroznak. A beruházás célja a kapacitásbővítés, valamint a termékskála kiszélesítése új, nem-alkoholos, gyümölcsalapú termékekkel - tájékoztatott az ügyevező.

Véleményvezér

Lemondott a miniszterelnök, mert cége némi uniós pénzhez jutott

Lemondott a miniszterelnök, mert cége némi uniós pénzhez jutott 

A litvánoknál nulla tolerancia van, ha korrupcióról van szó.
Csehországban teljes kormányzati támogatás mellett indult el a Pride

Csehországban teljes kormányzati támogatás mellett indult el a Pride 

A műbalhék országa lettünk.
A Szigetre nem mehetnek rasszisták a Közszolgálati Egyetemre igen

A Szigetre nem mehetnek rasszisták a Közszolgálati Egyetemre igen 

Olyan jöhet Magyarországra, aki támogatja Izrael bombázását, olyan nem, aki ellenzi a palesztínok gyilkolását.
Pintér Sándor belügyminiszter belebukott választási ígéretébe

Pintér Sándor belügyminiszter belebukott választási ígéretébe 

Szolnok közbiztonsága elesett.
Végleges, nem lesz Kneecap a Szigeten

Végleges, nem lesz Kneecap a Szigeten 

Kitoloncolják őket, ha mégis jönnének.
Szijjártó Péter meghívott egy homoszexuális házaspárt Budapestre

Szijjártó Péter meghívott egy homoszexuális házaspárt Budapestre 

Szijjártó Péter szerint szabad a szerelem Magyarországon.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo