Horvátországban nem csak nyaralni érdemes!

Horvátország lassan már három hónapja csatlakozott az Európai Unióhoz, és éppen Magyarország volt az egyik legnagyobb támogatója annak, hogy déli szomszédunk is uniós tagállam legyen. Arról nem sok szó esik, hogy ez a magyar cégeknek, amelyek a horvátországi piacra lépést fontolgatják, vagy már esetleg exportálnak az országba, miért lehet fontos.

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Jó lehetőségeket tartogat szomszédunk – Kép: Pixabay

A horvát vállalatok még nem annyira kötődnek az EU-hoz, így minden olyan szolgáltatási terület vagy iparág, ami jó uniós szintű kapcsolatokat igényel, lehetőség lehet a magyarok számára. A magyar cégek eséllyel indulnak a helyi versenytársakkal szemben az IT területén is, hiszen ez specializált ágazat, a horvátok pedig tudják, hogy magyar kollégáik magas szinten, jó ár–érték aránnyal dolgoznak, és tisztelik is a magyar szakembereket. A fiatalabb generáció is jobban figyel a világ többi részére, mint az idősebbek, és sokkal kevésbé hajlamosak a sztereotípiák alkalmazására, az ország tehát nyitott a külföldi befektetőkre. A legfontosabb, hogy a reputáció egy egyedi termék esetében nem attól függ, hogy melyik országból jön.

„A horvát agrárszektor például nagyon fragmentált, az árak pedig magasak. A külföldiek épp ezért előnyben vannak, például húst adnak el horvát hústermelőknek, és a bor is túlárazott termék. A turizmus is egyértelműen fontos része a horvát gazdaságnak, de a »belföldi« már elhanyagolható a tengerpartihoz képest. Előbbiben a nagy tapasztalattal és szakértelemmel rendelkező magyar cégek jó eséllyel találhatnak partnereket, különösen a gyógyfürdők területén. Horvátország komoly befektetéseket tervez az elkövetkezendő években, ami költségvetési problémához vezethet, így az még a jövő zenéje, hogy tudják-e biztosítani a szükséges forrásokat hozzá. A zágrábi repülőteret néhány másikkal együtt felújítják és kibővítik. Rijeka kikötője is megújul, és egy multifunkcionális szállítmányozási csomópont is kiépül Zágráb közelében. Emellett számos agrokulturális projekt valósul meg, valamint a regionális fejlődés általánosan nagyon fontos lesz.” – avatott be a részletekbe Gyurácz Németh Iván, az M27 ABSOLVO Consulting partnere, exporttanácsadó, a Kooperáció egyik alapító tagja.

Nyugat-Balkán és Ukrajna Üzleti Fórum
A hazai kkv-k részéről felfedezésre váró régió a Nyugat-Balkán és Ukrajna. Ezekben az országokban bőven van még tere az áru- és szolgáltatáskereskedelem bővítésének, a határon túli magyar befektetések kiszélesítésének. A térség országai nyitottak az együttműködésekre, és bár a statisztikák alapján kicsik, jelentős piacot jelenthetnek a magyar kkv-szektornak. A sikeres piacra lépéshez hiteles és széles körű információt kínál a BKIK és a Piac & Profit közösen szervezett szakmai fóruma. Az előadások mellett a résztvevők a szünetekben egyénileg is konzultálhatnak az előadókkal, feltehetik kérdéseiket, kapcsolatot építhetnek. A rendezvényen bemutatjuk Albániát, Koszovót, Bosznia-Hercegovinát, Horvátországot, Macedóniát, Montenegrót, Szerbiát, valamint Ukrajnát mint a hazai kis- és középvállalatok számára lehetséges új piacokat.
időpont: 2013. október 02. helyszín: Budapest, BKIK Székház (Krisztina körút 99.)
Aki Horvátországban akar piacot építeni, fel kell készülnie néhány dologra. A horvátok médiafogyasztása sok elemében hasonlít a magyarokéra, de van néhány aprónak tűnő, ám fontos eltérés. Déli szomszédjaink is a nagy tévénézők táborába tartoznak, a televízió ezért fontos marketingkommunikációs platform. „A kábeltelevíziós lefedettség azonban sokkal kevésbé jellemző, a műholdas tévézés pedig sokkal népszerűbb, mint nálunk. A helyi – horvát nyelvű – csatornák száma messze elmarad attól, ami nálunk a magyar piacon tapasztalható. A nyomtatott lapok Horvátországban is bulvárosodnak, és ezzel együtt is csökken a jelentőségük. Ugyanakkor a legnépszerűbb online hírforrások között vezető helyen vannak a nagy napilapok internetes verziói. Ez utóbbi jelentős különbség a magyar piachoz képest” – mondta R. Nagy András, a Próbakő Kommunikáció ügyvezető igazgatója, a Worldcom PR Group EMEA régió igazgatósági tagja.

„Horvátország csatlakozása igazi mérföldkő lehet a közép-európai régióban exporttevékenységet bonyolító cégek számára. A lépés ugyanis nemcsak a szabályozások harmonizációját, a jogvédelem és jogérvényesítés kiszámíthatóságát jelenti, de lehetőséget teremt a kockázatelemzéshez, kockázatkezeléshez kapcsolódó szolgáltatók nagyobb arányú piaci megjelenésére is. Mivel a régión belül működő cégek határokon átnyúló kereskedelmi tevékenysége közel egyharmadát teszi ki a teljes exporttevékenységnek

Véleményvezér

Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.
Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper

Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper 

Gigászi gyümölcsárak a piacokon.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo