Várja a magyar vállalkozásokat az Egyesült Államok keleti partja

„Hogyan lépjünk piacra az Egyesült Államokban támogatással?” címmel szakmai szemináriumot szervezett a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara (BKIK), az Amerikai Egyesült Államok Nagykövetségének kereskedelmi irodája és a New York-i székhelyű Amerikai Magyar Kereskedelmi Kamara (AmHunCham) Budapesten. A szervezők célja az volt, hogy a rendezvényen résztvevő exportképes és az amerikai piacon üzleti lehetőséget kereső cégek képviselői megismerjék az induláshoz szükséges információkat, a beruházásokat támogató szervezeteket, és a kapcsolódó jogi és pénzügyi feltételeket. Négy állam képviselői személyesen találkoztak a hazai cégek vezetőivel.

Az Egyesült Államok piaca a magyar vállalatok számára is nyitva áll, a belépést többek között az amerikai szövetségi kormányzati szervek, valamint a regionális és lokális szervezetek is segítik – többek között ebbe a folyamatba kaptak betekintést a budapesti szeminárium résztvevői február 7-én. A nagy érdeklődéssel kísért rendezvényen bemutatták azokat a módszereket, amelyek révén a SelectUSA Program (az amerikai üzleti letelepedést támogató kormányzati platform) személyre szabott segítséget tud nyújtani a vállalatoknak (beleértve a startupokat is) megalapozott üzleti döntéseik meghozatalában. Neil Pickett, az Amerikai Egyesült Államok Nagykövetségének vezető kereskedelmi tanácsosa számos információforrást osztott meg, amelyekből az érdeklődők tájékozódhatnak például a tevékenységüknek megfelelő telephely kiválasztásának szempontjairól, a célágazat helyi sajátosságairól, az adott régió, vagy város beruházásokat támogató keretrendszeréről, továbbá jogi és pénzügyi tudnivalókról.

Nagy Elek, a BKIK elnöke elmondta, hogy a kamara kiemelt célja, hogy minden lehetséges eszközzel támogassa a felkészült, erős hazai vállalkozásokat a külföldi piacra lépésben.

„Ehhez kiváló partnernek bizonyult az AmHunCham, akik hatalmas tudásanyaggal rendelkeznek az amerikai piacról. Velük tavaly novemberben kötöttünk együttműködési megállapodást, amelynek keretében a BKIK vállalta, hogy az AmHunCham által összegyűjtött információkat eljuttatja az amerikai piacra nyitott, budapesti vállalkozásokhoz. Ez az esemény összhangban van a magyar kormány külföldi befektetési stratégiájával, amely szerint a kormány és a gazdasági kamarák együtt támogatják a növekedési potenciállal rendelkező magyar üzleti szereplőket. A közös cél növelni ezeknek a cégeknek, vállalkozásoknak az exportteljesítményét és támogatni őket a külföldi beruházásokban annak érdekében, hogy ezzel is hozzájáruljanak a magyar gazdaság versenyképességének erősítéséhez. Ennek a küldetésnek az egyik kiemelt célpiaca az Egyesült Államok.”

Véleményvezér

Kísértetszállodát talált Hadházy Ákos

Kísértetszállodát talált Hadházy Ákos 

Különös pénzosztások az idegenforgalmi beruházások körül.
A korrupció rontja a boldogságindexet

A korrupció rontja a boldogságindexet 

Ötvenhatodik helyen a magyarok.
Hadházy Ákos újabb fél méter magas kilátót talált 217 millió forintért

Hadházy Ákos újabb fél méter magas kilátót talált 217 millió forintért 

Lombkoronasétány helyett ezúttal nádkoronasétány épült.
Száguldhatna a forint, ha Orbán Viktor kiegyezne az unióval

Száguldhatna a forint, ha Orbán Viktor kiegyezne az unióval 

A jogállamiság helyreállítása sok pénzt hozna.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo