Már csak az új idény segíthet a termesztőkön

Mi az, amit 40 forintos önköltségi áron állítottak elő, de az áruházakban 100, az utak mentén 70, a nagybani piacon pedig 50 forintért árultak?

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

Kép: PP archív

Aki találós kérdésünket olvasva a dinnyére tippelt, nyert. Az idei dinnyeszezon azonban nem hozott túl fényes sikereket. A gyümölcs fogyasztása többnyire a nyári hőmérséklettel párhuzamosan alakul: ha a hőmérő higanyszála 30 fok felé kúszik, vagy a kánikula tartóssá válik, akkor a dinnyefogyasztás is megugrik. Augusztusban a csapadékos időjárás miatt nemcsak hazánkban, hanem a hagyományos exportpiacoknak tekinthető országokban is a szokásosnál hűvösebb volt az idő, így a magyar termelők a remélthez képest jóval kevesebb dinnyét tudtak exportálni.

Az i-re a pontot az egyik nagy hipermarketlánc tette fel: miközben a versenytársai tartották magukat a 100 forint körüli fogyasztói árhoz, addig ő a szezon kellős közepén 49 forintos akciós áron kezdte el árulni a dinnyét. Ezzel nemcsak a hazai piac összeomlását okozta, hanem bedöntötte az exportot is. Így kerülhetett sor látványos gazdademonstrációra, amire 2011, a dinnyeprogram bevezetése óta szinte alig volt példa. Az alacsony fogyasztói ár a termelőknek ugyanis az önköltségi árnál jóval kevesebb, mindössze 20-25 forintos felvásárlási árat jelentett. Az áruház vezetése a vádakra úgy reagált, hogy az akcióban a már korábban felvásárolt „túlkészletet” értékesítette, és nem az árak lenyomása volt a célja.

Az agrárkamara és az agrárkormányzat marketingpromóciós kampányában amúgy hat kereskedelmi áruházlánc – az Aldi, az Auchan, a CBA, a Lidl, a Metro, valamint a Spar – vett részt. A program minden eddiginél sikeresebb volt: az egy hónapos kampány során közel 50 üzletben mintegy 125 alkalommal rendeztek dinnyekóstolást, így közvetlenül 70 ezer fogyasztó összességében több mint 9 tonna hazai sárga- és görögdinnyét kóstolt meg. Az idei dinnyeszezont Oravecz Tamás, a Magyar Dinnyetermelők Országos Egyesületének elnöke mégis teljesen másként látja. Mérlegét egyetlen mondatban így vonta meg: „A termesztőkön már csak egy új idény segíthet.” Tehát jövőre is marad minden a régiben…

Gyüre József

Véleményvezér

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.
A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat 

Budapesten is elkelne még néhány metró.
A lengyeleknek sikerült a repülőrajt

A lengyeleknek sikerült a repülőrajt 

A nyomában sem vagyunk a lengyeleknek.
Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo