Már csak az új idény segíthet a termesztőkön

Mi az, amit 40 forintos önköltségi áron állítottak elő, de az áruházakban 100, az utak mentén 70, a nagybani piacon pedig 50 forintért árultak?

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

Kép: PP archív

Aki találós kérdésünket olvasva a dinnyére tippelt, nyert. Az idei dinnyeszezon azonban nem hozott túl fényes sikereket. A gyümölcs fogyasztása többnyire a nyári hőmérséklettel párhuzamosan alakul: ha a hőmérő higanyszála 30 fok felé kúszik, vagy a kánikula tartóssá válik, akkor a dinnyefogyasztás is megugrik. Augusztusban a csapadékos időjárás miatt nemcsak hazánkban, hanem a hagyományos exportpiacoknak tekinthető országokban is a szokásosnál hűvösebb volt az idő, így a magyar termelők a remélthez képest jóval kevesebb dinnyét tudtak exportálni.

Az i-re a pontot az egyik nagy hipermarketlánc tette fel: miközben a versenytársai tartották magukat a 100 forint körüli fogyasztói árhoz, addig ő a szezon kellős közepén 49 forintos akciós áron kezdte el árulni a dinnyét. Ezzel nemcsak a hazai piac összeomlását okozta, hanem bedöntötte az exportot is. Így kerülhetett sor látványos gazdademonstrációra, amire 2011, a dinnyeprogram bevezetése óta szinte alig volt példa. Az alacsony fogyasztói ár a termelőknek ugyanis az önköltségi árnál jóval kevesebb, mindössze 20-25 forintos felvásárlási árat jelentett. Az áruház vezetése a vádakra úgy reagált, hogy az akcióban a már korábban felvásárolt „túlkészletet” értékesítette, és nem az árak lenyomása volt a célja.

Az agrárkamara és az agrárkormányzat marketingpromóciós kampányában amúgy hat kereskedelmi áruházlánc – az Aldi, az Auchan, a CBA, a Lidl, a Metro, valamint a Spar – vett részt. A program minden eddiginél sikeresebb volt: az egy hónapos kampány során közel 50 üzletben mintegy 125 alkalommal rendeztek dinnyekóstolást, így közvetlenül 70 ezer fogyasztó összességében több mint 9 tonna hazai sárga- és görögdinnyét kóstolt meg. Az idei dinnyeszezont Oravecz Tamás, a Magyar Dinnyetermelők Országos Egyesületének elnöke mégis teljesen másként látja. Mérlegét egyetlen mondatban így vonta meg: „A termesztőkön már csak egy új idény segíthet.” Tehát jövőre is marad minden a régiben…

Gyüre József

Véleményvezér

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.
Újabb megszorítás a szenzációsnak ígért évben

Újabb megszorítás a szenzációsnak ígért évben 

A betegek is pórul járnak.
Elszabadult a gyümölcslevek ára, de Magyarországon nagyon

Elszabadult a gyümölcslevek ára, de Magyarországon nagyon 

Sok országban kedvezményes áfa jár a zöldségek-gyümölcsök mellé.
Győr polgármestere kirúgta a luxus fideszest

Győr polgármestere kirúgta a luxus fideszest 

Sokat akart a szarka.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo