A kínai Shandong tartomány, illetve Foshan és Ningbo városok után, a negyvenmillió lakosú Shanxi tartomány cégeinek termékeit bemutató kiállítóterem nyitott meg a CECZ Zrt. (Central European Trade and Logistics Cooperation Zone) és a ChinaCham, (Kínai-Magyar Kereskedelmi Kamara) szervezésében a budapesti The Experience Centerben. A Szentmihályi úti bevásárló és üzleti központban így már immár több mint ötezer négyzetméteren tekinthetik meg az érdeklődők a kínai vállalatok termékeit.
„A magyar és kínai kormányzat kiemelten kezeli a kétoldalú kapcsolatok fejlesztését, mint azt a nemrégiben lezajlott 16+1 csúcstalálkozó, valamint a Huawei kínai óriáscég AEOC minősítése is jelzi. Mindazonáltal a magyar vállalkozások számára is fontos, hogy megismerhessék a kínai tartományokban rejlő üzleti lehetőségeket” – mondta Marczinkó Zoltán, a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) kiemelt vállalati kapcsolatokért felelős helyettes államtitkára a kiállítóterem megnyitóján.
A kínai cégek magyarországi lehetőségeit méltatta Li Zhisheng is, Shanxi tartomány vezetésének kereskedelemfejlesztésért felelős igazgatóhelyettese. „Hatalmas lehetőségeket látunk a két ország vállalatainak együttműködésében, az ipar és az energetika, illetve a kereskedelem területén” – mondta az igazgatóhelyettes.
A kiállítóteremben 35 cég termékeit tekinthetik meg az érdeklődők. A bemutató a kínai termékek széles palettáját öleli fel, az autóipartól, az élelmiszeriparon és gépipari eszközökön át a sportfelszerelésekig. „Az egész évben működő bemutatóteremben várjuk a lehetséges partnereket, a célunk, hogy minél szélesebb körben hozzunk létre együttműködéseket a magyar és környező országok vállalatai és a kínai partnerek között” – mondta lapunknak Kele András a CECZ marketing vezetője. Az érdeklődés nem is maradt el: a helyi kamarák szervezésében Szlovákiából, Romániából, sőt Ukrajnából is érkeztek érdeklődők – nemcsak egyedi látogatók, hanem a helyi kereskedelmi és iparkamarák képviselői is.
A következő fontos esemény az immár kilencedik alkalommal megrendezésre kerülő China Smart Expo. „A május 31. és június 2. közötti bemutatón várhatóan új tematikával jelenünk meg, ezúttal az oktatási kapcsolatok fejlesztése lesz a középpontban. Ezért Shandong tartományból érkeznek majd ottani felsőoktatási intézmények vezetői, akik magyar egyetemek és főiskolák vezetőivel az együttműködés fejlesztéséről és a diákcsere-programok kiszélesítéséről tárgyalnak majd. De természetesen az Expo újra lehetőséget teremt a kínai kapcsolatok fejlesztésére. 2017-ben több mint 300 kínai cég mutatkozott be a kiállítás keretein belül és több mint kétezer üzleti tárgyalást folytattak le magyarországi partnereikkel. 2018-ban várhatóan még nagyobb lesz az érdeklődés” – mondta Kele András.