Külpiaci terjeszkedés cikkek


Tévhitek tartják távol a kisvállalatokat az exporttól

Tévhitek tartják távol a kisvállalatokat az exporttól 

A javuló belföldi kilátások elkényelmesítik a hazai kis- és középvállalatokat, de nem csak emiatt lanyhul a késztetésük, hogy külföldi vevők megtalálásában próbáljanak szerencsét. Az okok közül a leggyakoribbakat mutatjuk most be.
Attól is félünk, hogy kötünk üzletet

Attól is félünk, hogy kötünk üzletet  

A keleti, illetve az újabban hangoztatott déli nyitás még jóakarattal is csak félsikernek nevezhető, a cégeknek azonban mégis „kinyílt a csipája”, egyre több vállalkozás gondolkodik külpiaci terjeszkedésben. Azonban amilyen nagy lehetőségek rejlenek a külföldi piacokon, éppolyan nagyok a veszélyek is.
Terjeszkedne? Közel a lehetőség!

Terjeszkedne? Közel a lehetőség!  

A volt jugoszláv utódállamok új kapukat nyithatnak meg a terjeszkedni kívánó cégek előtt. Az új belépőknek még pont elég idejük maradt az elosztási csatornák felderítésére, a marketing stratégiájuk felépítésére és arra, hogy alaposabban megismerkedjenek az új piaccal.
Putyin jót tett a kkv-knak?

Putyin jót tett a kkv-knak? 

Magyarország négy kereskedőházat hoz létre Oroszországban, Jekatyerinburgban, Kazanyban, Rosztovban és Szentpéterváron - jelentette be a külgazdasági és külügyminiszter.
Újra mentorprogramot hirdet a Design Terminál

Újra mentorprogramot hirdet a Design Terminál 

A Design Terminál ismét várja azoknak a kreatívipari vállalkozásoknak a jelentkezését, akik üzletfejlesztési, márkaépítési és szabadalmi jogi területen is felkészülten szeretnének a nemzetközi piacra lépni. A féléves mentorprogramra 2015. március 1-ig lehet jelentkezni.
Így készüljön a horvát piacra

Így készüljön a horvát piacra 

A földrajzi közelség miatt egyre több magyar vállalkozó lát lehetőséget a több mint egy évvel ezelőtt uniós tagállammá vált Horvátországban. Kevésbé érzékelhetőek a piaci kockázatok a szomszédos országban, ezért sok magyar vállalkozó még azelőtt dönt a cégalapításról, mielőtt körültekintően felmérné, hogy vannak-e, és ha igen milyen típusú horvátországi piacra lépést gátló tényezők. Radácsi Milán Viktor Zágrábba akkreditált külgazdasági attasé a potenciális gazdasági ágazatok mellett a piacra lépés, cégalapítás kockázataira is felhívta a figyelmet a Piac&Profit Piacbővítés Horvátországban konferenciáján.
Cégalapítás Ausztriában: ezek a feltételek

Cégalapítás Ausztriában: ezek a feltételek 

Cégalapítás Ausztriában több jogi formában is lehetséges, az alapítás költségei elsősorban a választott jogi formától függenek. Minél komplexebb jogi formát választ az ember, annál magasabb költségekre kell számítania az alapításkor. Amíg az egyéni vállalkozás megkezdése alig okoz költségeket, egy GmbH alapítása jelentős kiadásokkal jár, hangzott el a Piac&Profit Piacbővítés Ausztriában konferenciáján.
Üzleti siker a közelben? Segítünk!

Üzleti siker a közelben? Segítünk!  

A tartós növekedéshez a külpiaci terjeszkedés a legbiztosabb út, mégis csak kevés hazai kkv próbálja ki magát külföldön. Közeli, de biztos célpontot keres? A Piac & Profit ezúttal az osztrák, svájci és horvátországi lehetőségeket mutatja be szakértői segítséggel!
Honnan szerezzünk pénzt külpiaci terjeszkedéshez?

Honnan szerezzünk pénzt külpiaci terjeszkedéshez? 

A hazai kis- és középvállalkozások körében viszonylag kevés az exporttevékenységet folytatók száma, körülbelül csak minden tizedik hazai kkv-ra jellemző. pedig a tartós növekedéshez ez a legbiztosabb út: de hogyan finanszírozhatjuk?
Milliárdok keresik gazdájukat!

Milliárdok keresik gazdájukat! 

Elstartolt a 2014–2020-as uniós pályázati ciklus: eddig összesen kilenc pályázatot írtak ki 120 milliárd forintos keretösszeggel. A kis- és középvállalatok az első körben két programra pályázhatnak, a rendelkezésre álló keretösszeg 10 milliárd forint, és akár még idén az első kifizetésekre is sor kerülhet. A központi régió cégei viszont nem indulhatnak ezeken a pályázatokon.

Rajtvonalhoz kkv-k! Ezek az uniós pályázatok indulnak októberben! 

Október hatodikán eldördül a startpisztoly, várhatóan hétfőtől megkezdődik az új uniós ciklus első pályázatainak kiírása. A kis és középvállalkozások részére a jövő héttől összesen 58 milliárd forint értékben nyílik pályázható forrás.

Mire lesz elég Norbi 840 milliója? 

Egyszerre tíz ország piacát támadja le a magyar fitneszpápa, de a szakértő szerint erre nem lesz elég a pénze, és a legnagyobb kihívást az jelenti majd, hogyan lesznek képesek egyszerre megbirkózni a különböző kulturális hátterű piacokkal.

A vámoson múlhat az orosz export 

A közhiedelemmel ellentétben az Oroszország elleni szankciók, illetve az oroszok részéről az Európai Unióra kivetett korlátozások korántsem teljes körűek, illetve pontos meghatározás hiányában sokszor bizonytalan az értelmezés - és azon is sok múlhat, hogy a vámtisztet meg tudjuk-e győzni.

Tekintsük lehetőségnek az exporttilalmat! 

Ha egy ajtó bezárul, kinyílik egy ablak – tartja a mondás. Az orosz embargó által érintett magyar kis- és középvállalatoknak ennek fényében ugrásra készen kell figyelniük az exporttilalom miatt megnyíló új üzleti lehetőségekre.

Mi garantálja a sikert a külpiacon? 

Egyedül nem megy - ez az egyik legfontosabb tanács, amit a szakemberek azoknak a vállalatoknak adnak, amelyek a külpiacok felé kacsingatnak. A tapasztalatok szerint ugyanis a magyar kkv-k nem rendelkeznek megfelelő emberi és pénzügyi erőforrásokkal ahhoz, hogy megvessék a lábukat külföldön.

Külpiacra készül? Készüljön fel! 

A cégek életében a nemzetközi üzleti kapcsolatok ma már teljesen természetesek. Ennek megfelelően az üzleti viselkedéskultúrában finom egymáshoz idomulást figyelhetünk meg, ugyanakkor egységes üzleti viselkedéskultúráról egyáltalán nem beszélhetünk. Sosem szabad figyelmen kívül hagyni ezért a partner kulturális hátterét és szokásait.

Export: van még hova fejlődni 

Van még potenciál a hazai vállalatok exporttevékenységében, hiszen közel kétharmaduk alig vagy egyáltalán nem értékesít külföldre. Az exportálásban az ipari cégek a legaktívabbak, míg a többi szektorra ez csak kismértékben jellemző.

Megerősítik a kereskedőházakat, minisztériumot kap a külgazdaság 

Annak érdekében, hogy jelentősen növekedjen a kis- és középvállalkozások (kkv) részesedése a magyar exportból a kormány megerősíti a kereskedőházi rendszert, amelynek az év végére már 25 országban lesz képviselete.

Üzleti tanácsadókkal támogatja a magyar vállalkozókat a brit kormány 

A növekedésre vágyó és a nemzetközi piacra való belépésben gondolkodó magyar vállalkozásoknak az A.T. Kearney tanácsadó cég nyújt szakmai segítséget a UK Trade and Investment jóvoltából. A UKTI gazdaságélénkítő programja szektortól és mérettől függetlenül várja a magyar cégeket.

Kína: nem könnyű feladat, de megéri! 

A magyar vállalkozók nem csak exportpiacként találhatnak kiváló lehetőségeket Kínában: akár termékek gyártásáról, akár kínai áruk magyar (és európai) piacra dobásáról van szó, kiváló helyzetben vannak, hazánk ugyanis a kínai kereskedők regionális elosztóközpontja – hangsúlyozták a szakértők a CECZ, a ChinaCham és a Piac & Profit által szervezett Kínai–Magyar Üzleti Fórumon.

A magyar design meghódítja Dubait 

A Design Days Dubai-on mutatkozik be a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem (MOME), az IVANKA és az ÜVEG/HÁZ. A Design Terminál magyar tervezőket juttat ki a Közel-Kelet legnagyobb designeseményére.

Megéri, mégis ritkán merészkednek külföldre a magyar cégek 

Egy globális felmérés szerint az export tevékenységet folytató vállalatok a belföldi piacon maradó cégekhez képest harmadával nagyobb valószínűséggel növelik nyereségüket. A magyar gazdaság jelentős mértékben épít a külkereskedelemre, a kis- és középvállalkozások jelentős többsége azonban csupán a belföldi piacra koncentrál.

"Pénzzel a tengeren is lehet utat építeni" 

A világ kilencedik legkisebb országában – fejlett ipar hiányában – a gazdaságot az üzleti szolgáltatások hajtják. A kormányzat igyekszik kedvező intézkedéseket bevezetni annak érdekében, hogy az idegenforgalom mellett ez az iparág is fejlődjön, és a külföldi befektetők figyelme Ciprus helyett Máltára irányuljon.

Németország felé tekingetnek a magyar cégek 

Hosszú idő után idén alapvető fordulat látszik a vállalatvezetők gazdasági kilátásaiban itthon és világszerte is. A globális és hazai vezérigazgatók optimista várakozásokról számoltak be a saját cégük és a világgazdaság növekedésével kapcsolatban is, ugyanakkor számolnak negatív fordulatokkal is.

Exportra csábítják a magyar cégeket 

A Magyar Nemzeti Kereskedőház a Magyar Kereskedelmi és Iparkamarával együttműködve országos export-tanácsadási roadshow-t indít, ahol a magyar vállalkozások első kézből kaphatnak információkat a külpiacokról, az export nyújtotta lehetőségekről.

Irány a külpiac! De hová és hogyan? 

Bár a hazai exportból alig 23 százalékkal részesednek a kkv-k, néhány kisvállalat komoly külpiaci sikereket tud felmutatni. Maroknyi alkalmazottat foglalkoztató garázscég is válhat több száz fős szervezetté néhány év alatt, ha megtalálja a piacát, akár Magyarországtól lényegesen távolabb eső régiókban is. A hogyan és a hol a nagy kérdések, amelyekre a Piac & Profit piacbővítésről szóló, Piacbővítés exporttal című, fórummal egybekötött konferenciáján kaphatnak választ a cégek.

Kínába Hongkongon keresztül vezet a cégek útja 

Az elmúlt években a Kínába áramló befektetések kétharmada hongkongi cégek közbeiktatásával valósult meg, és a világpiacra igyekvő kínai befektetések fele is Hongkongon keresztül jutott külföldre.

Célállomás: Új-Zéland 

Új-Zéland többéves kormányzati program keretében 2013-ra elérte, hogy a világ harmadik legjobb üzleti környezetét kínáló országaként tartsák számon. A változások hátterében elsősorban az a szándék állt, hogy a mindentől távol eső szigetre ne csak a turisták, hanem az üzleti élet szereplői is felfigyeljenek.

Az export a kkv-kat is felpörgeti 

A várakozásokon felül teljesített a magyar export októberben is a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) legfrissebb adatai szerint. A külkereskedelmi teljesítményt leginkább a járműipar segítette, amelynek a hazai beszállítók is sokat köszönhetnek.

Öt hiba, amivel elvághatod magad Oroszországban! 

A magyar vállalkozások látványosan nyitottabbak, egyre nagyobb reménnyel fordulnak a keleti piacok irányába, ugyanakkor felkészültségük még komoly kívánnivalókat hagy maga után.

Hódít a magyar libamáj és pálinka Oroszországban 

Oroszország észak-nyugati régiójának legjelentősebb élelmiszeripari seregszemléjén, a Peterfood 2013 szakkiállításon hét magyar gyártócég mutatkozott be a regionális és országos hatáskörű orosz élelmiszerláncok beszerzőinek.

Nyereség a Távol-Keleten? Nem lehetetlen! 

A keleti irányú üzletfejlesztési lehetőség sok magyarországi cég számára jelenthet komoly növekedési potenciált, ha alkalmas koncepcióra építi terméke bevezetését.
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére
Mindig az ember a leggyengébb láncszem a kibervédelemben

Mindig az ember a leggyengébb láncszem a kibervédelemben 

Kétféle ember, és kétféle cég van: akit már meghekkeltek, és akit meg fognak.
Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Professzionális online sales és marketing vezetőt keresünk!

Részletek

Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Munkatársakat keresünk!

Online lapcsaládunk bővítéséhez újságírókat, szerkesztőket keresünk.

Részletek

Költségkímélés

Durván felpörgött az elektromos autók eladása Magyarországon

Durván felpörgött az elektromos autók eladása Magyarországon  

Magyarországon nőtt a második legnagyobb arányban a tisztán elektromos autók értékesítése márciusban.

Pénzszerzés

Külföldi piacra lépne a cége? Itt a lehetőség

Külföldi piacra lépne a cége? Itt a lehetőség  

 A Nemzeti Innovációs Ügynökség április 26-án induló XPAND programja a külföldi piacszerzésben segíti az innovatív magyar vállalkozásokat.

Cégblog

Fontos mutatóban van lemaradásban Magyarország a régióhoz képest

Fontos mutatóban van lemaradásban Magyarország a régióhoz képest  

A tíz- és húszéves időtávon kirajzolódó trendek alapján a magyar gazdaság gyengébben áll a többi régiós országhoz képest.

Infokom

Hol tartanak a cégek a digitalizációban?

Hol tartanak a cégek a digitalizációban? 

A Digiméter negyedik alkalommal mérte fel a hazai kis- és középvállalkozások digitalizációjának szintjét.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo