A vállalatok számára egyedülálló lehetőség, hogy termékeik, szolgáltatásaik számos, Európai Unión kívüli országba eljuthatnak, új piacok, új lehetőségek nyílnak előttük. Az MNKH céljai között szerepel az idei évre vonatkozóan újabb 8 kereskedőház megnyitása és mintegy 400 millió euró értékű export lebonyolítása.
(Exportőrök figyelem! Fontos változás februártól!)
„Tavaly év végéig - a terveknek megfelelően - nyolc helyszínen nyitottunk viszonylati kereskedőházat, az idei évre pedig újabbakat tervezünk. A célországok között szerepel például Macedónia, Ukrajna, Algéria, Grúzia, Kuvait, Brazília, Ghána, Vietnám és Szingapúr is. Célunk, hogy 2018-ra a jelenlegi 25,5 százalék helyett a magyar export 33 százaléka jusson el az Európai Unión kívülre. A hazai vállalkozások számára ezért egy olyan export-tanácsadási roadshow-t indítunk ahol személyesen, első kézből tájékozódhatnak a lehetőségekről, a külpiacokról, és amelynek köszönhetően reményeink szerint elősegíthetjük export tevékenységük elindítását, így stabilizálva és teremtve új munkahelyeket is.” - jelentette be Kerekes György, a Magyar Nemzeti Kereskedőház vezérigazgatója. (Az export lehet ugyanis a magyar kkv-k kitörési pontja!)
A roadshow minden megyeszékhelyet, és nagyobb várost érint majd, így összesen 23 helyszínen vehetnek részt az érdeklődők az előadásokon és az azt követő fórumon. Az eseménysorozatot az MNKH a Magyar Kereskedelmi és Iparkamarával összefogva bonyolítja le. „A Magyar Kereskedelmi és Iparkamara célja, a Magyar Nemzeti Kereskedőházhoz hasonlóan, hogy támogassa a magyar vállalkozások külpiacra lépését, ezt azonban különböző, egymás tevékenységét kiegészítő eszközökkel tesszük. A roadshow alkalmával az MKIK viszonylati tagozatainak előadása során üzleti tapasztalatokkal, gyakorlati tudnivalókkal gazdagodnak majd a résztvevők.” – mondta Dunai Péter, a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara főtitkára. (Az MKIK új szolgáltatásokkal várja az exportálni kívánó cégeket!)
Az eddigi tapasztalatok azt mutatják, hogy az áru- és szolgáltatásexportra egyaránt nagy igény mutatkozik, főként a jó minőségű élelmiszerek, kozmetikumok és luxuscikkek, valamint a mérnöki szolgáltatások, a komplex rendszerek kelendőek, de számos egyéb termék és szolgáltatásra értékesíthető. A magyar cégek előnye a rugalmasságban, a vevőorientált megközelítésben és gyorsaságban rejlik.
A Magyar Nemzeti Kereskedőház 2013-ban alakult meg, mely az alapok megteremtéséről szólt. Az idei év az, amikor - a további nyitások mellett – az ügyletek számának növelésére koncentrál. A tervek szerint az idei esztendő során 400 millió euró ügyletben vesz részt az MNKH, 800-1000 közötti magyar partnerrel. További célok között szerepel, hogy három év alatt húsz országban működő kereskedőházi rendszert építsen ki.
A roadshow egyes állomásairól ITT talál bővebb információt.