Exportra csábítják a magyar cégeket

A Magyar Nemzeti Kereskedőház a Magyar Kereskedelmi és Iparkamarával együttműködve országos export-tanácsadási roadshow-t indít, ahol a magyar vállalkozások első kézből kaphatnak információkat a külpiacokról, az export nyújtotta lehetőségekről.

Elkerülhetetlen lesz a választások utáni megszorítás?
Tényleg egy újabb Bokros-csomagot szeretne a Tisza Párt?

Online Klasszis Klub élőben Bokros Lajossal!

Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. december 10. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Exportra csábítják a hazai vállalkozásokat - Kép: SXC

A vállalatok számára egyedülálló lehetőség, hogy termékeik, szolgáltatásaik számos, Európai Unión kívüli országba eljuthatnak, új piacok, új lehetőségek nyílnak előttük. Az MNKH céljai között szerepel az idei évre vonatkozóan újabb 8 kereskedőház megnyitása és mintegy 400 millió euró értékű export lebonyolítása.

(Exportőrök figyelem! Fontos változás februártól!)

„Tavaly év végéig - a terveknek megfelelően - nyolc helyszínen nyitottunk viszonylati kereskedőházat, az idei évre pedig újabbakat tervezünk. A célországok között szerepel például Macedónia, Ukrajna, Algéria, Grúzia, Kuvait, Brazília, Ghána, Vietnám és Szingapúr is. Célunk, hogy 2018-ra a jelenlegi 25,5 százalék helyett a magyar export 33 százaléka jusson el az Európai Unión kívülre. A hazai vállalkozások számára ezért egy olyan export-tanácsadási roadshow-t indítunk ahol személyesen, első kézből tájékozódhatnak a lehetőségekről, a külpiacokról, és amelynek köszönhetően reményeink szerint elősegíthetjük export tevékenységük elindítását, így stabilizálva és teremtve új munkahelyeket is.” - jelentette be Kerekes György, a Magyar Nemzeti Kereskedőház vezérigazgatója. (Az export lehet ugyanis a magyar kkv-k kitörési pontja!)

A roadshow minden megyeszékhelyet, és nagyobb várost érint majd, így összesen 23 helyszínen vehetnek részt az érdeklődők az előadásokon és az azt követő fórumon. Az eseménysorozatot az MNKH a Magyar Kereskedelmi és Iparkamarával összefogva bonyolítja le. „A Magyar Kereskedelmi és Iparkamara célja, a Magyar Nemzeti Kereskedőházhoz hasonlóan, hogy támogassa a magyar vállalkozások külpiacra lépését, ezt azonban különböző, egymás tevékenységét kiegészítő eszközökkel tesszük. A roadshow alkalmával az MKIK viszonylati tagozatainak előadása során üzleti tapasztalatokkal, gyakorlati tudnivalókkal gazdagodnak majd a résztvevők.” – mondta Dunai Péter, a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara főtitkára. (Az MKIK új szolgáltatásokkal várja az exportálni kívánó cégeket!)

Még több pénz exportra
Tovább bővíti exportélénkítési hitelprogramját (ehp) a Magyar Export-Import Bank Zrt. (Eximbank), ezért új, rövid lejáratú hitelterméket vezet be. A fix kamatozású hitelhez 12 pénzintézeten keresztül juthatnak hozzá a cégek.
A Magyar Nemzeti Kereskedőház októberben indította el az exportképes cégeket tömörítő Partner Programját, amelyhez már eddig is több százan csatlakoztak, de továbbra is várja a jelentkezőket elsősorban az élelmiszeripar, mezőgazdaság, vegyipar, környezetipar, gépipar, egészségipar és IT ágazatokból. Az MNKH partnerei számára komplex szolgáltatást nyújt az exportlehetőségek feltárásával, biztosításával, illetve közvetítéssel támogatja a magyar vállalkozásokat, és a külkereskedelmi ügyletek teljes körű lebonyolításában is segítséget nyújt.

Az eddigi tapasztalatok azt mutatják, hogy az áru- és szolgáltatásexportra egyaránt nagy igény mutatkozik, főként a jó minőségű élelmiszerek, kozmetikumok és luxuscikkek, valamint a mérnöki szolgáltatások, a komplex rendszerek kelendőek, de számos egyéb termék és szolgáltatásra értékesíthető. A magyar cégek előnye a rugalmasságban, a vevőorientált megközelítésben és gyorsaságban rejlik.

A Magyar Nemzeti Kereskedőház 2013-ban alakult meg, mely az alapok megteremtéséről szólt. Az idei év az, amikor - a további nyitások mellett – az ügyletek számának növelésére koncentrál. A tervek szerint az idei esztendő során 400 millió euró ügyletben vesz részt az MNKH, 800-1000 közötti magyar partnerrel. További célok között szerepel, hogy három év alatt húsz országban működő kereskedőházi rendszert építsen ki.

A roadshow egyes állomásairól ITT talál bővebb információt.

Véleményvezér

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.
Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből

Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből 

A kenyérinfláció tűpontos jelzőszáma a gazdaság működésének.
Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot

Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot 

A magyar képviselőknek nem tetszett az európai hadiipar közös fejlesztése.
Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet

Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet 

Már Egészségügyi Minisztériuma sincs az országnak.
Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait

Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait 

Nemcsak a Tisza párt kezel külföldön adatokat.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo