Exportra csábítják a magyar cégeket

A Magyar Nemzeti Kereskedőház a Magyar Kereskedelmi és Iparkamarával együttműködve országos export-tanácsadási roadshow-t indít, ahol a magyar vállalkozások első kézből kaphatnak információkat a külpiacokról, az export nyújtotta lehetőségekről.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

Exportra csábítják a hazai vállalkozásokat - Kép: SXC

A vállalatok számára egyedülálló lehetőség, hogy termékeik, szolgáltatásaik számos, Európai Unión kívüli országba eljuthatnak, új piacok, új lehetőségek nyílnak előttük. Az MNKH céljai között szerepel az idei évre vonatkozóan újabb 8 kereskedőház megnyitása és mintegy 400 millió euró értékű export lebonyolítása.

(Exportőrök figyelem! Fontos változás februártól!)

„Tavaly év végéig - a terveknek megfelelően - nyolc helyszínen nyitottunk viszonylati kereskedőházat, az idei évre pedig újabbakat tervezünk. A célországok között szerepel például Macedónia, Ukrajna, Algéria, Grúzia, Kuvait, Brazília, Ghána, Vietnám és Szingapúr is. Célunk, hogy 2018-ra a jelenlegi 25,5 százalék helyett a magyar export 33 százaléka jusson el az Európai Unión kívülre. A hazai vállalkozások számára ezért egy olyan export-tanácsadási roadshow-t indítunk ahol személyesen, első kézből tájékozódhatnak a lehetőségekről, a külpiacokról, és amelynek köszönhetően reményeink szerint elősegíthetjük export tevékenységük elindítását, így stabilizálva és teremtve új munkahelyeket is.” - jelentette be Kerekes György, a Magyar Nemzeti Kereskedőház vezérigazgatója. (Az export lehet ugyanis a magyar kkv-k kitörési pontja!)

A roadshow minden megyeszékhelyet, és nagyobb várost érint majd, így összesen 23 helyszínen vehetnek részt az érdeklődők az előadásokon és az azt követő fórumon. Az eseménysorozatot az MNKH a Magyar Kereskedelmi és Iparkamarával összefogva bonyolítja le. „A Magyar Kereskedelmi és Iparkamara célja, a Magyar Nemzeti Kereskedőházhoz hasonlóan, hogy támogassa a magyar vállalkozások külpiacra lépését, ezt azonban különböző, egymás tevékenységét kiegészítő eszközökkel tesszük. A roadshow alkalmával az MKIK viszonylati tagozatainak előadása során üzleti tapasztalatokkal, gyakorlati tudnivalókkal gazdagodnak majd a résztvevők.” – mondta Dunai Péter, a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara főtitkára. (Az MKIK új szolgáltatásokkal várja az exportálni kívánó cégeket!)

Még több pénz exportra
Tovább bővíti exportélénkítési hitelprogramját (ehp) a Magyar Export-Import Bank Zrt. (Eximbank), ezért új, rövid lejáratú hitelterméket vezet be. A fix kamatozású hitelhez 12 pénzintézeten keresztül juthatnak hozzá a cégek.
A Magyar Nemzeti Kereskedőház októberben indította el az exportképes cégeket tömörítő Partner Programját, amelyhez már eddig is több százan csatlakoztak, de továbbra is várja a jelentkezőket elsősorban az élelmiszeripar, mezőgazdaság, vegyipar, környezetipar, gépipar, egészségipar és IT ágazatokból. Az MNKH partnerei számára komplex szolgáltatást nyújt az exportlehetőségek feltárásával, biztosításával, illetve közvetítéssel támogatja a magyar vállalkozásokat, és a külkereskedelmi ügyletek teljes körű lebonyolításában is segítséget nyújt.

Az eddigi tapasztalatok azt mutatják, hogy az áru- és szolgáltatásexportra egyaránt nagy igény mutatkozik, főként a jó minőségű élelmiszerek, kozmetikumok és luxuscikkek, valamint a mérnöki szolgáltatások, a komplex rendszerek kelendőek, de számos egyéb termék és szolgáltatásra értékesíthető. A magyar cégek előnye a rugalmasságban, a vevőorientált megközelítésben és gyorsaságban rejlik.

A Magyar Nemzeti Kereskedőház 2013-ban alakult meg, mely az alapok megteremtéséről szólt. Az idei év az, amikor - a további nyitások mellett – az ügyletek számának növelésére koncentrál. A tervek szerint az idei esztendő során 400 millió euró ügyletben vesz részt az MNKH, 800-1000 közötti magyar partnerrel. További célok között szerepel, hogy három év alatt húsz országban működő kereskedőházi rendszert építsen ki.

A roadshow egyes állomásairól ITT talál bővebb információt.

Véleményvezér

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.
Újabb megszorítás a szenzációsnak ígért évben

Újabb megszorítás a szenzációsnak ígért évben 

A betegek is pórul járnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo