Irány a külpiac! De hová és hogyan?

Bár a hazai exportból alig 23 százalékkal részesednek a kkv-k, néhány kisvállalat komoly külpiaci sikereket tud felmutatni. Maroknyi alkalmazottat foglalkoztató garázscég is válhat több száz fős szervezetté néhány év alatt, ha megtalálja a piacát, akár Magyarországtól lényegesen távolabb eső régiókban is. A hogyan és a hol a nagy kérdések, amelyekre a Piac & Profit piacbővítésről szóló, Piacbővítés exporttal című, fórummal egybekötött konferenciáján kaphatnak választ a cégek.

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A hazai export négyötöde az EU-országokba irányul. Az EU-n kívül azonban jóval nagyobb piacbővítési esélyei vannak a hazai kkv-knak, ezért is épül a kormányzati stratégia arra, hogy 2028-ra a magyar export 33 százaléka – a mostani 12 százalék helyett – Európán kívülre irányuljon. A másik nagyon fontos állami célkitűzés az exportáló kisebb vállalkozások arányának folyamatos növelése. Talán kevés kis- és középvállalkozás tudja, hogy nincs magára hagyva: a külpiacok felé a kitörést, a terjeszkedést intézmények segítik, kezdve a kereskedőházaktól egészen a támogatott finanszírozási konstrukciókig. Ha tudnák, bizonyára többen merészkednének az országhatáron túlra, onnan keletre, délre.

Mi várja az exporttevékenységre, piacbővítésre kész kkv-kat keleten, a Balkánon, az arab országokban, Indokínában, Kínában, Izraelben? Milyen kormányzati, intézményi és más, piaci alapú segítségeket vehetnek igénybe exporttevékenységük, üzleti kapcsolataik elindításához, megszerzéséhez? Mivel ma csupán minden negyedik exportáló vállalatnál van dedikált ember, aki ezzel a területtel foglalkozik, az információátadás és a támogatás nagyon fontos a lehetőségek kiaknázása érdekében.

Bátrabbak lehetnek a magyar exportőrök
Még decemberben döntött úgy az indonéziai Balin a Világkereskedelmi Szervezet (WTO), hogy a vámeljárások egyszerűbbé és átláthatóbbá tételével lehetővé teszi a nemzetközi áruforgalom fellendülését.
A Piac & Profit piacbővítésről szóló rendezvényén plenáris előadásokon, interaktív fórumon és személyes konzultációkon kaphatnak választ kérdéseikre a külföldi piacra lépést már konkrétan tervező vállalkozások és azok a cégek is, amelyek még csak eljátszanak az exportálás gondolatával. A konferencián így néhány óra alatt válhatnak a résztvevők szakértőkké. Feltehetik kérdéseiket a szakembereknek, megismerhetnek céges tapasztalatokat, amelyek nagy segítséget jelenthetnek a távoli piacokra való belépést tervezőknek abban is, hogy elkerüljék az exportálás buktatóit.

Ne hezitáljon, jöjjön el, és kérdezzen a külpiacokról konkrétan! Néha a legmeglepőbb relációk jelenthetnek komoly kitörési pontot.

Várjuk Önt 2014. február 20-án Piacbővítés exporttal című konferenciánkon, Budapesten, a BKIK Székházban. A gyakorlati ismeretek mellett szó lesz a kormány kkv-k exporttevékenységét elősegítő intézkedéseiről, a külpiaci nyitásról, valamint a Nemzeti Külgazdasági Hivatal (HITA) exportfejlesztési tevékenységéről is.

A rendezvény részletes programjáról itt tájékozódhat.

További információért forduljon a Piac & Profit Konferenciaközpont munkatársaihoz az alábbi elérhetőségek valamelyikén: [email protected], 06 (1) 239-9597

Véleményvezér

Kihalt vasútállomást talált Hadházy Ákos

Kihalt vasútállomást talált Hadházy Ákos 

Kísértetvasútállomás Csisztapusztán.
Az ukránok újra bevetették csodafegyverüket

Az ukránok újra bevetették csodafegyverüket 

Immár sehol nincsenek biztonságban az orosz katonák és hadi eszközök.
Magyartól rettegnek az oroszok

Magyartól rettegnek az oroszok 

A magyar név megint szép lesz, legalábbis Ukrajnában már az.
Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo