A hazai export négyötöde az EU-országokba irányul. Az EU-n kívül azonban jóval nagyobb piacbővítési esélyei vannak a hazai kkv-knak, ezért is épül a kormányzati stratégia arra, hogy 2028-ra a magyar export 33 százaléka – a mostani 12 százalék helyett – Európán kívülre irányuljon. A másik nagyon fontos állami célkitűzés az exportáló kisebb vállalkozások arányának folyamatos növelése. Talán kevés kis- és középvállalkozás tudja, hogy nincs magára hagyva: a külpiacok felé a kitörést, a terjeszkedést intézmények segítik, kezdve a kereskedőházaktól egészen a támogatott finanszírozási konstrukciókig. Ha tudnák, bizonyára többen merészkednének az országhatáron túlra, onnan keletre, délre.
Mi várja az exporttevékenységre, piacbővítésre kész kkv-kat keleten, a Balkánon, az arab országokban, Indokínában, Kínában, Izraelben? Milyen kormányzati, intézményi és más, piaci alapú segítségeket vehetnek igénybe exporttevékenységük, üzleti kapcsolataik elindításához, megszerzéséhez? Mivel ma csupán minden negyedik exportáló vállalatnál van dedikált ember, aki ezzel a területtel foglalkozik, az információátadás és a támogatás nagyon fontos a lehetőségek kiaknázása érdekében.
Ne hezitáljon, jöjjön el, és kérdezzen a külpiacokról konkrétan! Néha a legmeglepőbb relációk jelenthetnek komoly kitörési pontot.
Várjuk Önt 2014. február 20-án Piacbővítés exporttal című konferenciánkon, Budapesten, a BKIK Székházban. A gyakorlati ismeretek mellett szó lesz a kormány kkv-k exporttevékenységét elősegítő intézkedéseiről, a külpiaci nyitásról, valamint a Nemzeti Külgazdasági Hivatal (HITA) exportfejlesztési tevékenységéről is.
A rendezvény részletes programjáról itt tájékozódhat.
További információért forduljon a Piac & Profit Konferenciaközpont munkatársaihoz az alábbi elérhetőségek valamelyikén: [email protected], 06 (1) 239-9597