Szívesen exportálnának többet a kkv-k

A kisebb méretű vállalatok Európa-szerte exporttevékenységük bővítésével igyekeznek bevételeiket növelni, derül ki egy kutatásból. Ez alól kivételt jelent az Egyesült Királyság, ahol a cégek exporthajlandósága jelentősen csökkent a júniusi „Brexit” népszavazás után. 

Kép: SXC

Egyre növekszik azon kkv-k száma, akik exportra termelnek, és ezzel párhuzamosan az átlagnál magasabb bevétel-növekedésről számolnak be – derült ki a UPS európai kkv-k export tevékenységét vizsgáló éves kutatása. A negyedik éves kutatás szerint azok a cégek, akik exportálnak gyorsabban növekednek más cégeknél.  A 2016-os eredményeket befolyásoló egyik legfőbb faktor egyértelműen a júniusi brit népszavazás volt, mely az Egyesült Királyság EU-ból való kilépéséről szólt. A kutatás készítői az Egyesült Királyságban a szavazás előtt és után is gyűjtöttek adatokat. Az eredmények pedig jelentős esést mutattak az egyesült királyságbeli kkv-k exporthajlandóságában a harmadik negyedév során. A szavazás előtt a brit kkv-k 36 százaléka várt emelkedést az exportjában, míg a szavazás után ez a szám 20 százalékra esett vissza. (A Brexit várhatóan még a legpesszimistább jóslatoknál is keményebb lesz.)

Ezzel ellentétben minden egyéb piacon a változás fordított volt. Összességében a cégek 26 százaléka számított exportbővülésre a második negyedévben, míg a harmadik negyedévre a szám 33 százalékra nőtt. A változások hatására az Egyesült Királyság pozíciója az exportáló országok listájában jelentősen megváltozott. Míg korábban az ország a kontinens második legexport-intenzívebb piaca volt Németország után, mostanra a hatodik helyre esett vissza.

5 stratégiai lépés a nemzetközi márkaépítéshez
A külföldi piacon való megjelenéshez szükség van tőkére, gyártási kapacitásra, szervezetfejlesztésre és még számos dologra. A rengeteg befektetett idő és pénz azonban mit sem ér tudatos márkaépítés nélkül.
“A kkv szektorban működő exportőr vállalatok magasabb bevétel-növekedésről számolnak be, és sokkal bizakodóbbak a jövőbeli teljesítményükkel kapcsolatban is – mondta el Nando Cesarone, a UPS Europe elnöke. – A 2016-os tanulmányunk azt mutatja, hogy azon kisvállalati vezetőknek több mint fele, akik a termékeik exportja mellett döntöttek, az elmúlt három évben folyamatosan növelni tudták bevételeiket. Míg azok közül, akik nem exportáltak, csak 31 százalék tudott növekedésről beszámolni.

Mindemellett az exportáló kkv-k aránya általánosságban is nőtt, egyes piacokon kifejezetten gyors ütemben. Ezek a kkv-k pozitív előrejelzéseket adtak; a cégek nagyobbik része stabil, vagy növekvő exportra számít. Az EU továbbra is a legfontosabb exportpiac az európai KKV-k számára, melyet az USA követ. Az egyéb piacokra is exportáló cégek részaránya is növekszik, kivéve Olaszországban és az Egyesült Királyságban. A jövőt illetően a három legfőbb kérdés, melyeket a cégeknek meg kell vizsgálniuk, mielőtt exportálni kezdenek, az e-kereskedelem lehetőségeinek kihasználása, az ismeretlen piacokon való növekedés problémái és a piaci ismeretek megszerzése.

Így fogják zabálni a külföldi vevők
A magyar piac mérete miatt a sikeres vállalkozások számára egyértelmű, hogy előbb-utóbb át kell lépni a határokat. Az internet korában ez könnyebb, mint valaha. De van néhány marketinges alapvetés, amit kár lenne figyelmen kívül hagyni.

Véleményvezér

Egyedül Magyar Péterről kellett titkosan szavazni

Egyedül Magyar Péterről kellett titkosan szavazni 

Magyar Péter szerint a róla szóló szavazáskor megszületett a Fidesz és a Szocialista frakció.
Szlovákia megkapta első F-16-os vadászgépeit

Szlovákia megkapta első F-16-os vadászgépeit 

Vásárolnak a szlovákok, miközben szidják az eladót.
Elismeréseket kap Joe Biden amerikai elnök

Elismeréseket kap Joe Biden amerikai elnök 

Joe Biden lemondott a következő négy évről, de megnyerte a következő hat hónapot!
Már csak az aluliskolázottaknál dübörög a Fidesz

Már csak az aluliskolázottaknál dübörög a Fidesz 

Már gyurcsányozni sem érdemes.
Hatalmas metrót épít a mindössze 300 ezer lakosú Kolozsvár

Hatalmas metrót épít a mindössze 300 ezer lakosú Kolozsvár 

Világváros lesz Kolozsvárból.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo