Tokiót Szingapúr követi 58 új márkával, míg a dobogó harmadik helyén Abu-Dzabi áll 55 új kiskereskedővel. Budapestre hét új márka érkezett tavaly. London megőrizte vezető helyét, mint a világ leginkább nemzetközi vásárlási célpontja: a brit fővárosban a nemzetközi márkák 57,9 százaléka van jelen. 2014-ben 12 új cég érkezett Londonba, köztük az American Eagle és a Lulumon Athletics. A brit főváros továbbra is mágnesként vonzza a kiskereskedőket, akik bemutatni vagy megerősíteni kívánják márkájukat. Londont Dubai (55,7%) követi, majd Sanghaj (53,4%) következik a piacon jelen lévő márkák arányát tekintve.
A visegrádi fővárosok közül Varsó vonzotta a legtöbb (16) nemzetközi márkát 2014-ben, míg Budapesten hét új kereskedő jelent meg. „Várakozásaink szerint az új belépők száma 2015-ben növekedni fog, mert a kiskereskedelmi forgalom bővülése egyre több nemzetközi márkát vonz Budapestre” – mondta Borbély Gábor, a CBRE magyarországi elemzési vezetője.
A divatmárkák a legaktívabbak
A kereskedők globalizáltsága tovább erősödött 2014-ben, a márkák számos új piacon bővítették hálózatukat világszerte. A CBRE kutatásában szereplő 164 város mintegy felében legalább öt új belépőt regisztráltak. Ázsia jelentős súllyal (hat város) szerepel a 15 legtöbb kereskedőt vonzó város listáján ahol Európából csak Moszkva (42 új márka) Párizs (41 új márka) szerepel. A származás országát tekintve az egyesült államokbeli cégek (26%) terjeszkedtek tavaly leginkább, majd az olasz (14%) és a brit (11%) márkák következnek.
„A globalizáció alapvető elemei, mint a technológiai és demográfiai változások továbbra is drámai hatással bírnak a kiskereskedelemre. A kereskedők piaci részesedésük növelése és márkáik erősítése érdekében egyre tovább terjeszkednek és keresik a lehetőségeket saját piacaikon túl. Azt látjuk, hogy a márkák olyan új lokációkban nyitnak üzleteket a világon, mint Tajpej, Doha vagy Manila, amelyek mind benne vannak a 15 legvonzóbb város között; de a listán szerepel például Párizs és Dubai is, ahol a kezdeti sikerek után a kereskedők újabb üzleteket nyitnak.” – tette hozzá Peter Gold, a CBRE határon átnyúló kiskereskedelemért felelős európai vezetője.A globális expanzió 21 százalékát képviselő középkategóriás divatmárkák továbbra is a legaktívabbak, őket a luxus és üzleti márkák (20%) követik. Az európai, közel-keleti és afrikai régióban való terjeszkedésben a középkategóriás divatmárkák (26%) domináltak, míg a második helyen a speciális ruházat képviselői (18%) következnek.