Hová özönlenek a márkák?

A nemzetközi piacra belépő kiskereskedelmi cégek számára a japán főváros a legvonzóbb piac, ahova 63 új márka érkezett 2014-ben, a mi régiónkban Varsó a legnépszerűbb, de feljövőben van Budapest is.

Mire készülhet a kormány?
Meg lehet még menteni az idei évet az ezer sebből vérző gazdaságban?

Online Klasszis Klub élőben Győrffy Dórával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a közgazdászt, egyetemi tanárt!

2025. július 16. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Tokiót Szingapúr követi 58 új márkával, míg a dobogó harmadik helyén Abu-Dzabi áll 55 új kiskereskedővel. Budapestre hét új márka érkezett tavaly. London megőrizte vezető helyét, mint a világ leginkább nemzetközi vásárlási célpontja: a brit fővárosban a nemzetközi márkák 57,9 százaléka van jelen. 2014-ben 12 új cég érkezett Londonba, köztük az American Eagle és a Lulumon Athletics. A brit főváros továbbra is mágnesként vonzza a kiskereskedőket, akik bemutatni vagy megerősíteni kívánják márkájukat. Londont Dubai (55,7%) követi, majd Sanghaj (53,4%) következik a piacon jelen lévő márkák arányát tekintve.

Félezer cégnek juthat az export támogatásból
550-600 feldolgozóipari mikro-, kis- és középvállalkozás előtt nyílik meg a lehetőség, hogy exportpiacainak célzott bővítésével jelentős bevételnövekedést érjen el az új ciklus elsőként meghirdetett pályázatával.
További részletek az új uniós támogatásokról a Piac&Profit uniós pénzekről szóló konferenciáján lesznek elérhetőek!
„A nemzetközi márkák számára továbbra is nagyon fontos, hogy új városokat hódítsanak meg: megfigyeléseink szerint Ázsia és azon belül is Tokió, Szingapúr és Tajpej szerepe kitüntetett. A közel-keleti nagyvárosokba irányuló terjeszkedés sem mutatja lassulás jeleit.” – nyilatkozta a jelentés kapcsán Andrew Phipps, a CBRE európai kutatási vezetője.

A visegrádi fővárosok közül Varsó vonzotta a legtöbb (16) nemzetközi márkát 2014-ben, míg Budapesten hét új kereskedő jelent meg. „Várakozásaink szerint az új belépők száma 2015-ben növekedni fog, mert a kiskereskedelmi forgalom bővülése egyre több nemzetközi márkát vonz Budapestre” – mondta Borbély Gábor, a CBRE magyarországi elemzési vezetője.

A divatmárkák a legaktívabbak

A kereskedők globalizáltsága tovább erősödött 2014-ben, a márkák számos új piacon bővítették hálózatukat világszerte. A CBRE kutatásában szereplő 164 város mintegy felében legalább öt új belépőt regisztráltak. Ázsia jelentős súllyal (hat város) szerepel a 15 legtöbb kereskedőt vonzó város listáján ahol Európából csak Moszkva (42 új márka) Párizs (41 új márka) szerepel. A származás országát tekintve az egyesült államokbeli cégek (26%) terjeszkedtek tavaly leginkább, majd az olasz (14%) és a brit (11%) márkák következnek.

„A globalizáció alapvető elemei, mint a technológiai és demográfiai változások továbbra is drámai hatással bírnak a kiskereskedelemre. A kereskedők piaci részesedésük növelése és márkáik erősítése érdekében egyre tovább terjeszkednek és keresik a lehetőségeket saját piacaikon túl. Azt látjuk, hogy a márkák olyan új lokációkban nyitnak üzleteket a világon, mint Tajpej, Doha vagy Manila, amelyek mind benne vannak a 15 legvonzóbb város között; de a listán szerepel például Párizs és Dubai is, ahol a kezdeti sikerek után a kereskedők újabb üzleteket nyitnak.” – tette hozzá Peter Gold, a CBRE határon átnyúló kiskereskedelemért felelős európai vezetője.

A globális expanzió 21 százalékát képviselő középkategóriás divatmárkák továbbra is a legaktívabbak, őket a luxus és üzleti márkák (20%) követik. Az európai, közel-keleti és afrikai régióban való terjeszkedésben a középkategóriás divatmárkák (26%) domináltak, míg a második helyen a speciális ruházat képviselői (18%) következnek.

Irány Kelet! De melyik?
A magyar kis- és középvállalatok szegmensenként eltérő eséllyel indulhatnak a keleti nyitásban emlegetett négy geopolitikai régió országaiban. A négy világrész meglehetősen különböző termékekre tarthat igényt, így a magyar vállalatoknak alaposan meg kell fontolniuk, merre keressenek új üzleti piacokat. A Piac&Profit összegyűjtötte, mire vevők a különböző régiók.

Véleményvezér

Magyar Péter nyilvánosságra hozta, hogy szerinte hol lopott milliárdokat a Fidesz

Magyar Péter nyilvánosságra hozta, hogy szerinte hol lopott milliárdokat a Fidesz 

Milliárdosok aggódhatnak egy kormányváltás esetén.
A szabadság hőseként ünnepelték Karácsony Gergelyt az Európai Parlamentben

A szabadság hőseként ünnepelték Karácsony Gergelyt az Európai Parlamentben 

A budapesti főpolgármester megdicsőült Strasbourgban.
A Fidesz az elmúlt öt év költekezését részben forintleértékelésből fedezte

A Fidesz az elmúlt öt év költekezését részben forintleértékelésből fedezte 

Első helyen az ipari termelői árak drágulásában.
Sorra történnek robbanások az orosz árnyékflotta tankerein

Sorra történnek robbanások az orosz árnyékflotta tankerein 

Immár a tengereken is folyik a háború.
Jönnek a Budapest-logós Pride pólók

Jönnek a Budapest-logós Pride pólók 

Az Orbán Viktorral szembeni ellenállás kereskedelmi vetületet kap.
Hadházy Ákos szerint személyenként 80 ezer forintos büntetésre számíthatnak a Pride résztvevői

Hadházy Ákos szerint személyenként 80 ezer forintos büntetésre számíthatnak a Pride résztvevői 

Bár egyetlen gyermeket nem ért sérelem a Pride miatt a résztvevők gigabüntetést kapnak.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo